Reakcia na: fobust #27059:
No a mse tam, kde sme boli. Ja som NIKDY netvrdil, že trať o rozchode 1000 mm nemôže byť kvalitná. Ja som len hovoril, že jej údržba pre udržanie rovnakého jazdného komfortu bude o 50% drahšia. Nehovoriuac už vôbec o tom, že prakticky neumožňuje stavbu 100% NP vozidla s otočnými podvozkami.Všetko, úplne všetko sa dá, ale prečo sa škriabať ľavou rukou za pravým uchom, keď máme 75% mesta pripravených na normálny rozchod a potrbujeme k tomu dve dvojmesačné výluky a 1435 mm podvozky.
Skús sa ísť spýtať do Stuttgartu, prečo ten svoj S-Bahn nepostavili na metrovom rozchode, keď to tam má takú tradíciu.
Nič a noč viac, než tradicionalizmus, lipnutie na obľúbenej hračke, veľa dobra by si sa uplatnil v menežmente DPB.
I.
galiyosha
Re #27067 si: Ved v Cechach je udajne kopec podvozkov na standardny rozchod. A urcite nebudu v horsom stave, nez vacsina nasich. ? Tym by sa malo dat oproti kupe novych podvozkov vyrazne usetrit...
Re #27076 fobust: Mozno je to tym, ze v tych mestach nechce elektricka plnit ulohu nosneho systemu? (Neviem, strielam od boku, prosim nekamenovat. ☺ )
Ja osobne by som za najvacsie negativum prechodu rozchodu videl to, ze ludi z Petrzalky by zatial bolo treba vyhodit na Safku. Ale to by pri neskorsom prechode bolo treba tak ci tak... ?
Inak zaujimalo by ma, aka siroka je ulicka v takom Combine pre 1000 mm rozchod (napriklad v Augsburgu). Neviem po nemecky, takze k fotkam interieru som sa nebol schopny preklikat...