Presne tak. Alebo Devín so svojimi 2 tisíckami. Dokonca keby JRČ si zoberie TTSK, tak cez víkend by mali 2 páry spojov, a cez týždeň hala-bala ráno 6, potom veľké nič, popoludní 5, a večer 0.
Ja nie som brzda, len vysvetľujem, čo som zachytil, že sa nad tým uvažuje a aké sú dôvody.
Čo sa týka Jarovce (2700 obyvateľov) , Rusovce (4500 obyvateľov) a Čunovo (1800 obyvateľov). Ekonomicky aktívných je možno tak cca 50% ľudí. Teda z cca 9000 ľudí ti potrebuje cestovať pravidelne možno tak 4500, ak nie menej. Najväčšia obsadenosť autobusov je ráno medzi 7-8 a potom po obede medzi 15-17. Inak sa bavíme o tom, že mimo tých časov ti stačí na porátanie ľudí, čo idú z Jasovskej smer JRČ a opačne v jednom autobuse koľkokrát 1 ruka. Teraz čo ako navrhuješ? Že 91 má jazdiť každých 10 minút, aby sa v nej 9 hodín vozili 2-3 ľudia? Lebo to je realita. Lebo ako ten autobus, aj ten šofér niečo stojí a treba to zaplatiť.
Samozrejme, prestupovať sa dá vždy .. No v sedle a cez víkendy väčšinou viac čakáš ako sa vezieš. No a v prvom pláne mala električka nahradiť iba nosnú L95. Zvyšok petržalskej siete zosekali pred 20 rokmi myslím.
Jasovská a okolie a Ovsište myslím doteraz neskusli tie nútené prestupy do centra čo mali predtým priamo bez prestupu.
Nikde by nebol nárast vozo km. Čo som počul, tak intervaly majú ostať, len sa to má skrátiť. 93 má končiť na Holíčskej ako 68, či 94. Ľudia z Jasovskej budú mať možnosť cestovať 91/191 na Južné mesto a odtiaľ električka, alebo prejdú pešo na Južné mesto, či na Ľubovniansku na 99. Ak budeš potrebovať ísť na 98, tak proste električkou k Technopolu, alebo ak pôjde 90, tak tou k Ekonomickej.
Ty si fakt brzda. Pointa je že tú MHD platíme kvôli tomu že slúži nejakej funkcii. "Máš cestovať električkou" dopadne tak že budeme cestovať autom, lebo električka nejde tam kde zrušené autobusy. Konkrétne JRČ už dnes sú mimoriadne nevýhodné na cestu VHD a autom tam človek vie ušetriť desiatky minút každým smerom.
Ak by to skrátili tak by určite aj kozmeticky zlepšili intervaly tipujem na 15 min., aby to pasovalo k električke. Čo by dali na Jasovskú namiesto L98? L99 určite nedajú preč od Nemocnice. L93 by bol výrazný nárast vozo km. To by museli riešiť každým druhým spojom napr.
Lebo niekomu to vychádza. Tým, že by sa skrátila 91/191 po začiatok električky, tak ušetríš cca 2x7km a 2x10 minút času medzi zastávkou Južné mesto a Most SNP. Niekto na to má možno soft, ale to by mohlo znamenať, že cez 1 víkendový deň ušetríš 56x14km=784km, čo znamená že ak má autobus 30l spotrebu, tak to máš 353€ len na palive zhruba pri cene 1,5€/l. Za 52 víkendov to je 36 700€. Cez pracovný deň ti tak ide 98 spojov, teda 98x14=1372km, čo vychádza na cca 618€/deň. Tam to vychádza na 8 mesiacov, teda 8*4*5*618= 99 tisíc €. Pre prázdninový režim cca 4 mesiace 56+29 jázd, 85 jázd, teda máme 85*14=1190km, teda 536€ teda 4*4*5*536= 43 tisíc €. To len na palive predstavuje ročnú úsporu 178,7 tisíc €. Ak k tomu prirátaš ušetrených cca 400 tisíc km (výmena oleja, menšie opotrebenie autobusov a pneumatík) a možno potrebuješ 1-3 menej šoférov, tak DPB na tom vie ušetriť možno ročne aj 250+ tisíc € čo už je celkom slušná suma peňazí. Ak by si k tomu prirátal aj to, že 98 by nekončila na Jasovskej, ale pri Technopole, ako 83 a 93 by začínala na Holíčskej a nie Vyšehradskej, tak vieš ušetriť možno aj 1 milión €, potrebuješ aj menej šoférov a vieš sa tváriť, že však je tu električka, cestujte ňou.
Naozaj nerozumiem úvahám o skrátení 91/191. Tie predsa zabezpečujú spojenie v smere v ktorom električka vôbec nejazdí, jej existencia na ne teda nemá prečo mať dopad. Obzvlášť v situácií kedy už beztak riešime že tie električky kapacitne nestíhajú.
Kto hovorí o zlej dostupnosti?
Sorry, ale keď mi niekto povie, že mám šliapať 800m na zastávku tak to je 12 minút chôdze, pre niekoho aj 15 minút.
Na 91/191 sa mi pri Auparku oplatí čakať aj 20 minút, lebo vždy je to rýchlejšie ako ísť kombinácia 93/94 na Smolenickú, alebo 83/84 k Technopolu a odtiaľ 98. Je to overené 20 rokmi praxe. Proste 20 minút čakania na 91/191 a 10 minút jazdy od Auparku je stále rýchlejších o cca 5 minút, ako ísť 83/84/93/94 a potom prestupovať na 98.
Ak potrebujem ísť smer Ružinov, tak ak nejde akurát práve vtedy 90, tak trvá 27 minút na zastávku Prístavný most ak človek ide 98, lebo inú možnosť nemá.
Tak isto aj tá električka, 12 minút pešo na zastávku, tam čakáš 1-2 minúty a 15 minút na zastávku Centrum. A tam musíš buď znova prestupovať, alebo kráčať.
A to je to, o čom hovorím. Čas. Linky existujú, ale pokiaľ nestihneš 90, či 91/191, tak sa ti čas cestovanie predlžuje o 20 minút. Pokial sa potrebujem dostať do Rače, stále je pre mňa rýchlejšie ísť 91/191 a potom pri Auparku prestúpiť na čokoľvek, čoa zoberie na Zochovu a tam na čokoľvek, čo ma zoberie na Blumentál, ako ísť pešo na električku.
Cakat na konkretny spoj je dobre len vtedy, ak je bez prestupu. Pri int 15 vikend pre 98 je logicke ist prvym, co pride ako cakat x minut najprv na 93 a potom dalsich 13-14 minut na 98.
Rovnako ako je prestup 90-98 pri euba, kde 98 odchadza do mesta :33, ale 98 ide o 6 minut skor (ked nahodou dokoncia ten most pri Technopole, tak to bude o 3 minuty a predlzi sa caknie na 12)...
Paradoxom je Pristavny most oproti Baumaxu z 96 na 98, kde cez vikendy su na prestup 2 min, ale 96 dokaze bezne nabrat uz na Lachovej/Bosakovej manko 2-3 minuty a stale neviem zistit, cez aky bermudsky trojuholnik ide, ked od Prokofievovej po Romanovu maju 96 a 98 rovnaku trasu s jedinym priecestim a 98 to dokaze zvladnut v pohode na nulu po euba.
Mňa zase vždy dojíma, že človek, ktorý býva v Petržalke, hovorí o zlej dostupnosti VOD.
To je ako v tom vtipe, kde sa 95 ročný dedko sťažuje urológovi, že má sex len 4x týždenne, lebo viac nevládze.
Doktor odpovedá "Pane, vy nie ste pacient, vy ste provokatér".
Mňa vždy dojíma, keď mi niekto vysvetľuje, že električka je lepšia na cestu z Petržalky ako autobus a vlastne sú tak trocha zbytočné. Škoda že najbližšia zastávka električky z môjho domu je 800m. Ale prejsť 200m medzi zástavkou Kamenné a centrum je evidentne problém.
Tak isto ma vždy dojíma, keď sa niekto čuduje, že prečo idem domov kombináciu zo Zochovej nejaký spoj k Auparku a odtiaľ 91/191 na Jasovskú, aj keď by to znamenalo, že musím 20 minút čakať na 91/191. Lebo však mám ísť 93 a na Smolenickej prestúpiť na 98. Len škoda, že najprv vždy príde 98 až potom prídu všetky tie 68, 94, 93 a až po 10 minútach či koľko zase 98.
Urcite nie. Ale postoval som dnes akurat moju fotku na FB. Vedenie je polozene , miestami ukotvene uz z Mlynskej (zaciatok neviem kde) az skoro po Svrciu ´.
Prekvapilo ma vsak,ze niekde trolej vedenie vesaju na drot ktory nesie aj elektrickove vedenie a niekde je zavesene na vyloznikoch
Sorry narychlo fotene z elektricky
L29 by rano nemusela ist vobec nabrezim az po Euroveu. Aj ked par samovrahov sa vzdy najde vo voze co maju cas sa vliect oproti preplnenej L4.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david11
Jasovská a okolie a Ovsište myslím doteraz neskusli tie nútené prestupy do centra čo mali predtým priamo bez prestupu.