Bratislava sa do toho nepotrebuje dostávať, sieť vyžadujúca výhradne obojsmerné električky nie je žiadny vyšší level. Hlavne nie pri šírke vozidla max. 2,5 metra.
Ja nerozumiem, prečo by sme mali prejsť na obojsmerné električky, keď máme všade slučky. A výhoda ostrovného nástupišťa? Iné je to v Budapešti, kde vždy počítali s obojsmernými električkami a iné v mestách, kde sa pri projektovaní počítalo s jednosmernými vozmi. Skrátka systém sa prispôsobuje vozovému parku a naopak. Najlepšie pre nás v BA je mať vozový park zmiešaný. Lebo aj jednosmerné električky majú svoje nesporné výhody!
Najskôr taká trať môže byť po Košickej k Eurovei a keď sa konečne podarí to trasovanie popred SND, tak sa to spojí so Šafkom a Starým mostom. Inak by bolo naozaj rozumné postaviť aspoň ten menej problémový úsek od Miletičovej po Čulenovu.
No a ďalší adept bude na dlhé roky prievozská radiála, ktorá sa bude stavať minimálne po Bajkalsku po etapách a teda tam nebude možnosť robiť obratisko na Mlynských nivách, ale iba takúto úvrať.
"Bratislava sa do štádia, keď sa dajú naozaj využiť obojsmerné električky ale nedostane" na toto si ako prišiel? 10 rokov jazdila L3 na úvrat v Petržalke bez problémov, a teraz máme 40 obojsmerných električiek a žiadna linka na ktorej explicitne *musia* jazdiť. Keby hrozilo, že sa vybuduje nová trať bez obratiska tak sme v dobrom stave.
Kedysi som býval v Ženeve, aj v čase, keď sa začala zoširovať električková doprava (na začiatku 90. rokov premávala len linka 12 a mali naozaj len jednu trať). Pri rozširovaní kupovali nové električky, zo zásady obojsmerné. Po dvoch desaťročiach už premáva len minimum jednosmerných električiek. Nové trate majú mnoho koľajových prepojení na ktorých sa môžu obojsmerné električky "otočiť", čo sa využíva pri mimoriadnostiach. Mnoho nových konečných je na miestach, kde by sa klasické obratisko nevmestilo.
Navyše na frekventovaných zastávkach (napríklad pri železničnej stanici) majú dve krajné a jedno ostrovné nástupište, kde obojsmerné električky otvárajú dvere na oboch stranách.
Na mnohých miestach je ostrovné nástupište výhodnejšie, ak by dve krajné nástupištia boli moc úzke, to ale takisto obslúžia len obojsmerné električky.
Bratislava sa do štádia, keď sa dajú naozaj využiť obojsmerné električky ale nedostane, pretože stále sa nakupuje trochárskym spôsobom - "my to nepotrebujeme".
Nemám rád tieto celovozové reklamy. Vo všeobecnosti nemám rád reklamy, ale prznenie vozidiel MHD a prelepovanie okien naozaj neznášam. A preto ma takýto fajl vždy poteší.
Ahojte, možno sa to už niekdo pýtal ale v search som to nenašiel, má niekdo comprehensive info o tom, aké sú vlasne problémy s tymi otokar autobusmy a prečo tam mal DPB reklamácie? Vopred ďakujem!
Keby som bol absolutistický vládca, tak hneď po stanovení minimálnej rýchlosti chôdze by som zaviedol doživotie pre ľudí čo trávia čas spamovaním internetov postami o ich lajkoch a dislajkoch. Nikoho to nezaujíma a ak ťa nejaký nepáčik na internete triggeruje do psychózy tohto levelu, je potrebné vyhľadať odbornú pomoc.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023