Reakcia na: Ma178rek #254819:
Kedysi som býval v Ženeve, aj v čase, keď sa začala zoširovať električková doprava (na začiatku 90. rokov premávala len linka 12 a mali naozaj len jednu trať). Pri rozširovaní kupovali nové električky, zo zásady obojsmerné. Po dvoch desaťročiach už premáva len minimum jednosmerných električiek. Nové trate majú mnoho koľajových prepojení na ktorých sa môžu obojsmerné električky "otočiť", čo sa využíva pri mimoriadnostiach. Mnoho nových konečných je na miestach, kde by sa klasické obratisko nevmestilo. Navyše na frekventovaných zastávkach (napríklad pri železničnej stanici) majú dve krajné a jedno ostrovné nástupište, kde obojsmerné električky otvárajú dvere na oboch stranách.
Na mnohých miestach je ostrovné nástupište výhodnejšie, ak by dve krajné nástupištia boli moc úzke, to ale takisto obslúžia len obojsmerné električky.
Bratislava sa do štádia, keď sa dajú naozaj využiť obojsmerné električky ale nedostane, pretože stále sa nakupuje trochárskym spôsobom - "my to nepotrebujeme".


a beriem to pozitívne, obrátene sú 14 

si