Projekt sa prerábal za súčasného vedenia mesta. Takže nebol problém spraviť mimoúrovňové križovanie. Ale vieš, kde bol problém? Peniaze, keďže nikto sa nechce starať o podjazdy.
A kedy budú potom jazdiť ľudia po cestách, čo križujú eletričkovú trať? A netýka sa to len áut, ale aj autobusov? A čo chodci a cyklisti?
Za mňa chyba je tá, že sa postavila električka na mieste, kde sa pôvodne uvažovalo s metrom a 40 rokov sa tam nič nerobilo. Tým že tam bola stavebná uzávera, tak sa Petržalka rozširovala viac po okrajoch. A električka teraz obchádza najhustešiu zástavbu. Projekt mal byť prispôsobený tomu, teda buď tá 1 línia koľají mala ťahať inde, alebo sa mali vybudovať 2 línie, kde 1 by bola tam, kde je teraz, druhá by kopíroval cca Panónsku, alebo vlakovú trať z Rajky na Prístavný most plus mínus. Keďže masívna výstavba sa chystá medzi Panónskou a smer Rakúsko.
Na to ti pomôže jedine zlepšenie intervalu alebo tam pustiť druhú linku.
Bola veľká chyba nevybudovať druhé jednoduché jednokoľajné obratisko niekde pri Technopole.
Ale tiež si nepomôže, lebo čo ľudia, čo žijú ďalej po električke? Keď sa dnu nedostanú? Navyše keď pôjdu domov, tak zase máš problém, že sa nemusíš vedieť zmestiť.
Myslím si, že ľudia začnú dobrovoľne presadať na električku z busov na Južnom meste, kvôli stále väčším zápcham. Argument, že bude pri Technopole natrieskaná sa ľudí nastupujúcich na konečnej predsa vôbec netýka. Na Šafku si vieš presadnúť do L1 zase prázdnej a odvezieš sa na Poštovú odtiaľ si do 5 min. peši na Zochovej či 3 min. na Hodžovom. Podobne to bude aj pri L90, ktorá stojí od Ekonomickej a pomaly sa presúva po Apolle kam mesto vyhnalo všetkých aj z Karlovky pre úzke hrdlo na nábreží a jednopruhu na Bajkalskej. Tam je kolóna už z R7.
Zochova je dôležitý prestupný, či výstupný bod buď pre ľudí čo pracujú v centre, alebo pokračujú ďalej. Ružinov, resp. Nové mesto má najviac kancelárskych komplexov, ale aj rôznych prevádzok v Bratislave, podľa rôznych prieskumov sa tam nachádza cca 1/2 - 2/3 pracovných miest v Bratislave.
91/191 to trvá reálne na Zochovu do 15 minút z Jasovskej. Tvoj prípad? Tvárme sa, že už fungujú tie zastávky na nadjazde. 1 minúta, kým tam príde bus, 1-2 minúty, kým sa dostaneš na zastávku električky dole po tých rampách, potom 1-3 minúty podľa šťastia čakáš na električku, ktorá už pri Technopole bude v čase špičky natlačená ako konzerava sardikami a podľa grafikonu jej to trvá 15 minút, v realite čo som počul to vychádza tak cca 17-18 minút na zastávku Centrum. Podľa mapy.cz to je zhuruba 820m (12 minút chôdze) na zastávku Zochova. Takže z cca 15 minútovej cesty 2 autobusmi, kde musím šliapať len v rámci zastávky je tvoja alternatíva cca 33-36 minút s tým, že treba ešte 1km šliapať pešo.
Jarovce, Rusovce, Čunovo, Južné mesto (Viladomy, Slnečnice, po novom aj POP) a Lúky 7-9) už teraz predstavujú cca 30-35 tisíc potencionálnych ľudí, čo sa potrebujú dostať do mesta. Slnečnice aj POP sa ešte budú rozrastať, predpoklad je ďalších 10-20 tisíc ľudí, čo budú musieť niekam cestovať. Linky 90 a 91/191 stále predstavujú pre značnú časť tých ľudí najrýchlejšiu možnosť dostať do práce.
Dobre a to Zochova resp Ružinov sú stred vesmíru alebo čo??? Práve to že linky 90 a 91 by ponúkli dosť spojení.. a do oblasti Zochovej sa dá dostať linkou 3 na Centrum a do 10 minút je to na pešo akceptovateľné ..
Neviem no prípadne Jasovska-Kollarovo námestie by mohla byť 191... Keď tak.. nech to ponúkne prestup na trolejbusy do všetkých smerov
Prestup som plánoval na Jasovskej, aj keď viem, že v smere z centra by s tým bol trochu problém. Jedine že by 191 potiahla až po Žltú, inak by sa to asi nedalo, jedine že by si 90 urobila okruh cez Jasovskú aj v smere z centra.
Ospravedlňujem sa, zle som to pochopil. Ale ako chceš potom riešiť prestup z 191 na 90? Keďže okrem jednej potencionálnej zastávky, tam nie je možný priamy prestup?
Harmincova je dnes plná už tesne po 6tej. Ušetrených 15 min. = 30+ min. pre 20, 83 a 84.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david11