Reakcia na: bobitwo #254273:
Jak ze ne? 120 minut 4 zony/150 minut 5 zon je malo?To mas Kuty - Stupava, Trnava - Pezinok, Kvetoslavov - Cifer, Galanta - Bratislava, Bratislava - Malacky/Bratislava - Senec, atd.
Napriklad Kuty - Stupava. 45km, pri spotrebe 6l / 100km to mas povedzme 3 litre (zaokruhlenie pre lahsi vypocet) cize cca 4,5 eura na palive (a to viem cerpat benzin okolo €1,45 a diesel pod €1,4 v Bratislave, pre moj vypocet pouzivam €1,5 eura).
Cize auto: €4,5 palivo a cca 40 minut
Autobus: €3,5 + tvoj priplatok €3 = €6,5 a cca 80 minut
Za €6,5 sa na rezijne naklady na tu jednu jazdu dostanes. A aj kebyze to je €10 eur na jazdu, stale usetris 40 minut casu.
barack40
Za mňa by bolo OK nejaké % z ceny lístka, povedzme 20 - 30%. To je akurát na to, aby sa väčšina ľudí odnaučila kupovať lístky u vodiča (a zdržovať), a zároveň tým totálne neznechutí ľudí, ktorým sa napr. vybije mobil, ocitnú sa mimo signálu, či občasných cestujúcich. Nie každý je dopravný fanúšik a má zmapované, kde v ktorom meste/v ktorom regióne treba mať akú aplikáciu. Aj keď by na zastávkach odkaz na appku bol, nie je príliš user friendly pár minút pred odchodom narýchlo inštalovať appku, potom riešiť ako sa do nej registrovať, potom riešiť ako sa v nej tie lístky kupojú...
No a k turniketom len toľko - sú dobré akurát na to, aby sťažovali pohyb ľuďom s nákupom/batožinou/kočíkom/invalidným vozíkom. Tiež aby cestujúci svoj lístok (hlavne teda denný lístok či PC, či napr. kartu) stratil. Keď ho musí stále vyťahovať z peňaženky, pred nástupom, aj po výstupe, namiesto toho aby ho mal pekne odložený. Pritom čiernych pasažierov turnikety moc nezachytia, stačí si to odsledovať napr. v Paríži.
To platí aj pre rôzne check in/check out systémy (tuto to ale myslím skôr v MHD), pokiaľ nemajú alternatívu: namiesto toho, aby som si napr. ako turista pri prvej jazde zvolil, že chcem povezme 24/48/72 hodinový lístok, tak musím neustále vyťahovať kartu z peňaženky a niekde ju validovať, ideálne aby som ju stratil...