Reakcia na: andrejandrej #253328:
Prd o tom vieš, ale ideš to kritizovať, že v Bratislave nepoužijeme, čo je v Brme. Napísal som ti najhlavnejšie problémy, prečo sa to nedá.Ale prosím, oblaž ma technickým riešením, ako dostaneš vlak, čo má 1435mm rozchod, šírku 2820mm, nástupná hrana 580mm, potrebuje 150m polomery zákrut, má dĺžku 90/105m, váha 160/210 ton, napájanie 3 kV ss/25 kV 50Hz na električkové trate, kde je 1000mm rozchod, šírka skrine 2500mm, nástupná hrana cca 300mm, sú 25m polomery zákrut, dĺžka do 32m, váha do 50t a napájanie 600V DC
Ike
Ak sa na to pozrieme prudko autisticky, parkovné nemá žiadnu elasticitu, dopyt je stále enormne vysoký a napriek rastúcej inflácii k zvyšovaniu cien za parkovné nedošlo. To znamená, že mesto má rezervy v PAASe, kde, ak by malo politickú odvahu, by pokojne zvládlo zdvihnúť ceny o pokojne aj 50 % bez toho, aby parkovacie miesta zívali prázdnotou (to neznamená, že by to bolo politicky správne, ale čisto matematicky to takto je). Tak redukuje dopyt inak.
Pretože pridávanie jazdných pruhov (dopravná indukcia) je cesta do pekla. Aj celú R7 budeme jedného dňa ľutovať. Ľudia v satelitoch smerom na Šamorín sa začali vracať do Bratislavy, začal pokles rastu počtu obyvateľov smerom na šamorínsky región a zrazu sa otvorila R7 a všetko sa vrátilo naspäť.
My tu nikdy nebudeme mať predmestia ako v Amerike (tam tie mestá sú doslova pomaly na úrovni extrémnych laboratórnych podmienok), ale čo myslíš, koľko krát si pri LA povedali, že pridáme na diaľnicu ešte jeden jazdný pruh *tentokrát to určite pomôže*?