Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: B K #252245:
Hmm... akceptovať.... Prvé čo mi napadlo je, že keby rovnako postupoval DPB v roku 1976, tak dodnes držíme sprievodcov, lebo zaiste by sa našla skupina, pre ktorú je nákup lístka pred nástupom do vozidla prekážkou.

Ale to bola trochu zámerná hyperbola. Netvrdím, že sa bez výhrad stotožňujem s aktuálnymi krokmi ZSSK.
Reakcia na: B K #252245:
V mojej práci je 8 kolegov, čo chodia do práce SAD/ZSSK. 7 z nich si 2x denne kupuje lístok, len 1 má IDS. Nikto z nich nemá viac ako 40. Vieš, prečo to tak robia? Lebo to tak robili vždy.

Známy robil v O2 v roku 2020, keď zaviedli, že kto príde osobne zaplatiť faktúru, tak má prirážku 2€. Takých ľudí bolo podľa nich 54% vtedy. 35% ľudí to platilo šekom na pošte (mimochodom, pošta si tiež brala poplatok 1€ či koľko to bolo vtedy). 89% zákazníkov O2 teda míňalo svoj čas na to, aby fyzicky zobrali šek, išli s ním na pobočku O2, či išli na poštu a v hotovosti to zaplatili. Ale O2 povedalo, že ten 2€ poplatok nemusíš platiť, ak máš elektronickú faktúru, digitálny box a platbu faktúry online. Záležitosť 9 kliknutí do mobilu či koľko to bolo vtedy. O 1,5 roka, čo tam známy končil, tak na predajni platilo už len 23%, cez poštu 12%. Kedy to O2 nezaviedlo, tak doteraz to budú podobné percentá ľudí, lebo však ich to nič nestojí, čo na tom, že O2 míňalo tony papiera, museli to spracúvať desiatky ľudí... Ale hej, zlé O2, ktoré im chcelo zdvihnúť ceny paušálov a iných služieb.

Teda hej tých viac ako 50% predaných lístkov predaných osobne má nejaký dôvod. A v celku jednoduchý. Lebo to stojí rovnaké peniaze ako keď si to kúpi cez internet, tak prečo by som to kupoval cez internet?

Lebo ak sa na to mieniš pozerať takto, tak zrušme všetky elektronické služby, lebo však tak sa to robilo roky, že si behal s papiermi hore dole kade tade.
Reakcia na: B K #252245:
Alebo spraviť to po ostravsky.
Reakcia na: bobitwo #252243:
Akceptovať ich.

Výsledok < 50% predaných lístkov online má nejakú príčinu.
Reakcia na: SixSixTrooper #252231:
Ďakujem za odpoveď 🙂
Reakcia na: B K #252240:
Sorry, ale to, že 1/4 spoločnosti je čitateľsky negramotná znamená, že 3/4 spoločnosti má klesnúť na ich úroveň? To je problém tej 1/4 spoločnosti.
Reakcia na: Ike #252238:
to ze tebe vyhovuje pouzivat smartfon a kopu periferii k nemu ale neznamena ze to tak maju vsetcia....
poznam nemalo ludi ktori smartfony pouzivaju len preto, lebo nejaky normalny klasicky telefon dnes ani kupit nevies (a tie co sa kupit daju su zas obvykle az prilis sproste)
potom je skupina ludi ktori si podobne ako ja udrziavaju v prevadzke stare kusky (ten moj ma uz cca 15 rokov), pretoze na telefonovanie a obcasne sms nie je nic lepsie, je to male, lahke, a ked mi to j3bn3 na zem, tak strcim nazad baterku, kryt, zapnem a funguje dalej.... a aj po 15tich rokoch stale vydrzi na jedno nabitie par hodin hovoru a vyse tyzdna pohotovosti.... desim sa dna ked sa tomu kusku nieco stane a nebudem mat nahradu....
PS: "smartfon" vlastnim a pouzivam tiez, na ucely na ktore mi vyhovuje (napriklad ako navigaciu do auta), ale aby som to otrocky vsade vlacil, zavadzalo mi to a riskoval som ze to dakde rozd.bem nema taku pridanu hodnotu aby som to bral vsade so sebou neprinasa....
PS2: aj ten stary kusok bol v minulosti povazovany za smartfon (symbian).....
Reakcia na: Ike #252238:
Však na cestujúcich ti záleží, cestovné sa nezdvihlo (teda len o DPH) a ak to chceš platiť u prepážky, tak si za to priplatíš. To isté bolo, aj keď O2 dalo prirážku, ak ľudia si chodili na predajňu platiť paušály každý mesiac.
Reakcia na: Ike #252238:
Štatisticky zanedbateľná menšina, ale v BA. S tým súhlasím.

Regionálne rozdiely sú na Slovensku priepastné. Sociálne, ekonomické a aj v gramotnosti.

https://www.ta3.com/clanok/971159/alarmujuce-zistenie-az-stvrtina-slovakov-ma-citatelsku-gramotnost-na-urovni-desatrocneho-dietata

Ak v niekto v Udavskom vypestuje 100 kg zemiakov a ja v BA v bytovke 0 kg zemiatkov, tak priemerne vypestujeme 50 kg zemiakov, no najedení budú tí v Udavskom.

Každopádne, nedávam servisnému poplatku dlhú životnosť.
Reakcia na: B K #252236:
Mám rodinu na východe Slovenska, či na Strednom Slovensku a nie zrovna v v najväčších mestách. Veľa z tých ľudí už má 70+ rokov. Zvládajú nakupovať cez Aliexpress, Temu, Alzu, platia čo treba cez internetbanking. Časť z nich sa aj na dôchodku venuje nejakým aktivitám ako šach (hrá cez internet), je člen streleckého klubu (prihlášky sa podávajú cez internet), chodia na rôzne diskusné fóra atď. To že časť ľudí ľudí žije v 1978 nemá byť byť problém celej spoločnosti. To že sa nezaujímaš, je tvoj problém. Nie môj. Počítače sú tu s nami už 30 rokov, smartfóny 15 rokov. Koľko času teda treba aby sa s tým ľudia naučili pracovať?
Reakcia na: B K #252236:
Dnešný dôchodca nie je dôchodca v roku 1990. Generácia mojich rodičov ťahá na 70, majú smartfóny, smart hodinky a od roku 1997 posielali denne e-maily. Tým nechcem povedať, že neexistujú ľudia, ktorí smartfón neovládajú, ale je ich štatisticky zanedbateľná menšina. 95+ ročná babka z Osturne asi nepôjde sama vlakom.

Servisný poplatok samozrejme považujem za marketingový fail. Mal byť cenník drahší a elektronickí cestujúci mali dostať zľavu. Finančne a účtovne by to bolo to isté, ale aspoň by sme autenticky predstierali, že nám na cestujúcich záleží.
Reakcia na: bobitwo #252235:
este je otazka, kolko % z tych kedysi 65% Slovakov jazdi vlakom - myslim, ze medzi cestujucimi vlakom to % bude mensie ako % v celej populacii vseobecne. v nasej rodine ho maju 3/5, realne pouzivat ho vedia 2/5. ja placaty telefon nemam, tak sice si viem kupit elektronicky listok doma cez pocitac (ano, stranka zssk je ozaj pouzitelna), ale vo vlaku sa nemam ako preukazat listkom. takze ak medzi kupou listka a samotnou cestou nejdem niekam, kde si e-listok mozem vytlacit, e-listok sa nekona...
Reakcia na: bobitwo #252235:
To je bratislavský pohľad. Choď to vysvetliť niekde do Hačavy skália, do Medzilaboriec, do Starej Ľubovne, atď...alebo babkám ak sa pôjdu kúpať do Podhájskej a bude vypredaný kontingent.

V tejto téme ma nepresvedčí žiaden teoretik.
Reakcia na: B K #252234:
Mňa vždy šokuje, keďže poznám ľudí, čo chodia do práce vlakom, že každý boží deň stoja pri okienku a kupujú si lístok 2x denne a teraz plačú, ako sa im to predraží... Pritom možnosti je XY možností ako to spraviť a isto aj oveľa pohodlnejšie pre nich. Takže ja ten servisný poplatok vítam. Máme rok 2025, počítače, mobily na každom kroku. Už v roku 2018 vlastnilo smartphone 65% slovákov (k aktuálnejším dátam sa mi nepodarilo dostať). Stránka ZSSK kade sa dajú kupovať lístky snáď už viac blbuvzdorná byť nemôže.

Celé mi to pripomína situáciu, ako keď niekto cestoval MHD do práce a cvakal si lístky, že aká je tá MHD drahá...
Reakcia na: zakaznik #252233:
Nevydarený hejt, servisný poplatok zaplatíš aj pri platbe kartou vo vlaku, v pokladni, atď.
Ide o redukciu tlače lístkov, zamestnancov pokladní, priestorov...
Reakcia na: Ma178rek #252212:
Vtipné je, že komedianti zo Smeru len nedávno zahlasovali za zakotvenie hotovosti do ústavy a teraz zavádzajú pokuty za jej použitie pri platbe za služby v štátnej firme.
Reakcia na: SixSixTrooper #252231:
Lekov. Faiveley - dnes už všetko Wabtec.
Reakcia na: SorTNSA02 6130 #252229:
Až na dodávateľa (napr. Lekov, Faiveley) asi skôr nie.
Reakcia na: Majo #252227:
Keby si natiahol potrubie z jednej nádrže šukafonu cez štyri 010 do druhého šukafonu, tak by si mal ropovod v ropovode a zároveň v ropovode ropovod.

A keby pes nesral, tak ho roztrhne.
Dobrý večer, som fanúšikom trolejbusov a chcel by som sa opýtať, či mi niekto nevie poradiť ako rozoznať farbu hákov (trolejbusových). Áno je to divná otázka, ale zaujímalo by ma to. Viem že sú čierne, krikľavé a zelené. Je tam nejaký rozdiel? Ďakujem

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.