Reakcia na: Andrej #251151:
No vidis, a mne ako majitelovi auta to pravo stale coraz viac uberaju a nikoho to neserie a jedine co povedia je "tak pouzi MHD" 
Na druhej strane faktom je, ze niekto, kto zaraba minimalku, trati casovo cestovanim MHD menej, ako nejaky podnikatel, co potrebuje robit biznis aby jeho firma a ludia zarabali. €4,30 na hodinu vs niekolko desiatok eur za hodinu (az stoviek) je rozdiel v hodnote, ktory je meratelny. Preto som si napriklad aj kupil auto, lebo ta casova uspora v mojom zivote pri mojej hodinovke si ju zaplati aj s palivami a poistkami

henko151
Avšak, v okrajových častiach a na menej silných spojeniach to podľa mňa nie je možné zabezpečiť. Preto by verejná doprava mal byť taká, že keď aj ponúka dlhšie intervaly (napr. spomínaný 15-min.), tak treba zabezpečiť, aby keď naskočíš na prvý spoj, tak už pri prípadných prestupoch by si nemusel čakať 14-minút na prestup, lebo "tesne" nevychádzajú prestupné väzby. Alebo, že máš druhú linku v 20 min. intervale a potom ti vychádza pri prvom spoji v hodine napr. prestup 5-min.,pri druhom spoji. 10-min, pri tretom čakáš 15-min a pri štvrtom ti pred nosom újde. To potom značne zmenšuje možnosti spojení medzi dvomi bodmi, ktoré nie sú na jednej linke a zároveň to zväčšuje v čase jazdy medzi IAD a MHD.
Ak ale máš linky, ktoré na seba pekne nadväzujú, tak je väčšia šanca sa jazdnou dobou priblížiť IAD. Jediným mínus teda zostáva iba tá sloboda, že nemôže odísť v danom momente, kedy si povieš. Ale tak ak ideš z domu, vieš odísť z domu, tak aby si nečakal dlho na zastávka.