Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Perto #251049:
Nosné a obslužné linky máme už 4 roky definované v právnych predpisoch:
https://www.slov-lex.sk/ezbierky-fe/pravne-predpisy/SK/ZZ/2020/5/#paragraf-2.odsek-1.pismeno-i

Je to definícia síce značne voľná, pretože kvantitatívne vlastnosti sa nedajú v rovnakej mierke uplatniť v Bratislave a Hriňovej, ale myslím si, že sa z nej dá odvodiť, ktoré linky sú v Bratislave nosné a ktoré nie, resp. poňať to odzadu a povedať, ktoré nosné nie sú.
Reakcia na: N/A #251056:
To je všetko sémantika. Niekde to nazývajú metrobusy. Inde expresy. V princípe je jedno ako to nazveš, ide o to, akú dopravnú obslužnosť daná linka ponúka. Či je jediná v danej oblasti, ak je ich viacej, tak či jazdí výrazne častejšie ako ostatné, či sa iba motá po danej lokalite (moták) a naváža ľudí na systém vyššej úrovne (iná autobusová linka, električka, metro, vlak) alebo ide do centra, resp. iných MČ ktoré sú cieľom cestujúcich, či premáva počas celého dňa a týždňa, atď. V Bratislave rozhdone "nosné" autobusové linky máme.
Reakcia na: Perto #251049:
Pre tých čo delia nosné linky a nenosné…. Nikto tu nič nedelí ale poniektorim tu slúži pamäť. Sám DPB sa vyjadruje, že má nosné linky a to už od roku 2005.
Ak DPB, nemá nosné linky a iba sa tu na niečo hrá, tak nech nezavádza ľudí.
Reakcia na: upravovač fotiek #251054:
Zial, zrejme ano.
Reakcia na: Petto #251053:
Takže máme očakávať súťaž na 18 metrové elektrobusy?
Reakcia na: B K #251052:
Len kto to zaplati ? Mesto hadam neda same na ten nezmysel peniaze. Ale ked uz Kosice kupuju cez EU fondy SOR ENS18 tak to caka asi aj nas.
Reakcia na: TomJ #251050:
nuz, len ked mesto podporuje verejnu dopravu len slovne a skutek utek a snazi sa zoskrtat vykony co sa kde da aby mali na platy a odmeny pre dalsich novych kamaratov na urade, na farbicky a nove hrby na cestach a ine pre prevadzku mesta "dolezitejsie" veci, tak by som radsej obetoval systemovy interval ako mal preplnene spoje.....
Reakcia na: Andrej #251040:
Nie, svet sa nezrúti, ale cestovanie bude podstatne chaotickejšie, keď jedna linka bude mať interval 15 min, ďalšia 12, ďalšia 10 a ďalšia 8. Na spoločných úsekoch neurobíš preklad, čiže jeden spoj sa bude preplňovať a ďalší pôjde poloprázdny a tiež budú náhodne vychádzať prestupy medzi linkami. Raz budeš bežať, aby si stihol prestup, inokedy si počkáš 14 minút.
Takže systémový interval má určite zmysel, len treba brať do úvahy to, aby to nebolo na úkor kapacity.
Reakcia na: Andrej #251046:
To viem. Tá otázka bolo také podpichnutie pre tých, čo tu idú deliť linky na nosné a nenosné, kdeže reálne nemáme nikde definované kritériá na nosnú linku a teda nemožno interval/kapacitu odvodzovať na linke podľa toho či ju DPB (ne)považuje za nosnú.

Ak by záležalo na intervale tak veľa farebných liniek ide do šeda. Opačne napr. taká L99 má dobrý interval, ale od začiatku je to petržalský vymeták (približovadlo), takže označovať ju ako nosnú, hmm neviem.
Reakcia na: Andrej #251046:
Ved ja nikde netvrdim ze obhajujem farbickovanie a mas pravdu s 32,78 ale budis DPB/mesto. Podla mna nosne tbusy su len 33,40,42,49,61,71,72 ostatok absolutne nie.kedze aj nasa spominana 70 ma rovnaky CP ako 44,47.
Reakcia na: Petto #251045:
Paradny unik z diskusie. Odporucam aby si nikdy necestoval do Toronta alebo New Yorku.
Reakcia na: Perto #251044:
Oficialna sa nosne linky povazuju za tie, ktore na mape su farebne.

Realne je to akurat ci to vyzera pekne na soto LED displejoch, alebo nie. 32 alebo 78 su ovela dolezitejsie linky nez 44, ale nie su povazovane ako nosne. Maju v tom riadny bordel.
"Ak by kazda linka mala iny interval, tak sa svet urcite nezruti. "

Takze ani dalej nemusim reagovat uz na teba.
Reakcia na: N/A #251026:
Poprosím info ako rozoznám nosnú linku od nenosnej. Ako príklad si vezmime napr. nenosnú L70 vs nosnú L44
Reakcia na: B K #251038:
Ja viem, len to ide do nákladov, lebo to má väčšiu spotrebu a opotrebováva sa viac pneumatík. Proste také šetrenie na správnych miesta v podobe DPB.
Len si spomeňme ako začali šetriť kĺby aj na L72 cez víkend. No z výpravy 7 vozov boli vždy aj tak 2-3 kĺby, lebo nemali dosť sólo vozov na pokrytie celej víkendovej výpravy L72. Nakoniec po niekoľkých týždňoch od toho upustili a víťazoslávne vyhlásili, že posilňujú kapacitu na L72 nasadením kĺbov cez víkend. No celé komédia v podaní DPB čo riadia jehoVallovisti.
Reakcia na: 3pa3ck3 #251039:
Zdvojkoľajniť Vajanského nábrežie!!!
Reakcia na: upravovač fotiek #251032:
Neda sa, pokial chceme mat realne atraktivnu dopravu. 15-20 minutovy takt s klbakom sice pokryje dopyt, ale v zivote neprilakas novych klientov s takou obsluhou.
Reakcia na: Mhr1 #251029:
si v prispevku 251030 velmi trefne odpovedal za mna, ale este by som sa rad spytal ako si prisiel na to ze ine systemy nepoznam. To je dost odvazne tvrdenie. Nikde som nenapisal, ze nemoze byt koridor s kombinovanymi linkami - ak to funguje, ako v Prahe, super - ani som nikde nenapisal ze v inych mestach to tak nerobia. V celej diskusii sa bavime o tom, ze sa neaktraktivny interval na L70 obhajuje tym, ze keby bol nastaveny spravne, tak by sa rozbili preklady, co uz vzdaleka nie je akceptovatelne.

Ak by kazda linka mala iny interval, tak sa svet urcite nezruti.
Reakcia na: Petto #251036:
Kým bude 29 suplovať chýbajúcu električku od Eurovey smerom na západ, tak sa s tým veľa spraviť nedá

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.