Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: andy27 #249673:
Ešteže všetci beusáci ovládajú angličtinu minimálne na úrovni B2 a určite nieje ich angličtina tragická. 😁
Reakcia na: 810zssk #249671:
Pochybujem, že má vodič v náplni práce odpovedať na otázky cestujúcich, okrem toho, dopravná vyhláška je nadradená a tá hovorí, že sa má venovať vedeniu vozidla.
Reakcia na: VladoPal86 #249672:
Krízová situácia vo voze je niečo iné. Pri nejakom páde a pod je v záujme vodiča zistiť, či cestujúci je OK, prípadne spísať záznam pre prípad, že si to po čase rozmyslí pre vlastnú ochranu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #249669:
Vodič na to nemá čas a ani chuť. Okrem toho, ľudia čo sa pýtajú vodiča často nevedia sformulovať otázku a ani pochopiť odpoveď. A cudzinci sú kategória sama o sebe s tragickou angličtinou.
Reakcia na: andy27 #249666:
andy vies ale povedzme si tak to neni turisticka poradna ale aj riesenie krizovych situaci vo voze ,ked ti padne dochodca alebo sa zrani niekto hocico....tam treba vediet sa dohovorit okamzite a riesit to....nezabudnem ako som raz vzstriedal a to este zo zacatku - vo vlakopise bol vodic podpisany v azbuke a raz som aj zazil cas sluzby zapisany v americkom casovom pasme am /Pm, zalezi kto ale je pravda ze ukrajinsky kolegovia su svojsky, ale aj my sme urcite svojsky netreba ich kritizovat ,maju tiez rodiny a je to tazka robota ,kazdeho si treba vazit za to, ako sme hovorili vzdy ze: jednou nohou na brzde ,druhou nohou v base.
Reakcia na: andy27 #249666:
Lebo to má v náplni práce.
Reakcia na: Urbanway 2423 #249660:
Ak je tam nejaká jazyková bariéra, to je samozrejme problém (ale skôr spôsobený hurá systémom v DPB kde sa neriešilo ako tých ľudí naučiť jazyk, ale namiesto toho sa hľadali rusky hovoriaci zácvikári), ale to je niečo iné ako neplnenie predpisov. Ak už čokoľvek, z Arrivy mám skúsenosť že tí ukrajinskí vodiči sú aj ochotnejší, aj sa viac snažia robiť veci "by the book" (pri DPB sa to ťažko posudzuje, keďže človek netuší kto ho vezie).
Reakcia na: Viko #249668:
a #249666
Akože neviem, ale mne príde normálne, že vodič vie poradiť cestujúcim, ako si kúpiť lístok alebo ako sa niekde dostať. Aj v potravinách vám predavači povedia, kde sa čo nachádza, príde mi to ako normálny prozákaznícky prístup.
Reakcia na: Urbanway 2423 #249660:
Tak ale v MHD máme nastavený systém tak, že cestujúci nemá vodiča zdržiavať komunikáciou (dokonca je to zakázané) a na zastávke má nájsť vyvesené všetky potrebné info. Kým vodič odpovedá na "zložitejšie otázky", za chrbtom má desiatky ľudí, ktorí chceli ísť načas.
To je taký problém spýtať sa spolučakajúcich na zastávke? Spolucestujúcich vo vozidle?
Reakcia na: Urbanway 2423 #249661:
To bola samozrejme irónia. Ak vozidlo nezastaví, stačí si počkať na ďalšie. Je predsa žiadúce, aby doprava nebola plynulá, ako to píše niekto nižšie. Čím menej ľudí DPB prepraví, tým menej ju budeme musieť dotovať. Odpadne aj problém s nedostatkom vodičov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #249660:
Vodič nie je povinný radiť cestujúcemu. Nevidím dôvod, prečo by to mali robiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #249664:
Plynulosť a bezpečnosť premávky je v princípe oxymoron.
Reakcia na: S499.1023 #249634:
To som mal práve na mysli. Nerozumiem, prečo však KDI častokrát tvrdí, že nejaké riešenie zhorší plynulosť cestnej premávky a preto je nežiadúce. To mi príde ako celkom zastaralý a nie vždy správny názor, keďže niekedy je práve žiadúce, aby sa plynulosť premávky znížila (napr. v centre, pri školách, niektorých prechodoch pre chodcov,...). Napr. na tej Búdkovej by to mohlo podľa mňa zvýšiť bezpečnosť chodcov, keďže by tam autá jazdili pomalšie a navyše by nemuseli cestujúci vystupovať v oblúku.
Reakcia na: Mhr1 #249662:
A hlavne nepísať na fórum, ale dopravcovi, eventuálne objednávateľovi, ktorý zároveň v roli orgánu odborného dozoru.
Reakcia na: ján jánošík #249638:
Zaujímavé, že hoci cestujem pravidelne, nestáva sa mi to. Keď niekto stojí na zastávke, autobus zastaví. Keď dá znamenie, zastaví. Nezastavovanie druhého voza je problém, v tom by mali byť vodiči jasne vyškolení, že keď už tam niekto stojí, MUSÍ zastaviť aj druhý voz (lebo napr. prestup).
Reakcia na: andy27 #249659:
Ako by si to chcel urobiť? 🙂

Problém s nezastavovaním je na zastávkach, kde zastavuje viacero rôznych liniek, takže ak by si jeden voz (linku) zrušil, tak by niekde potom chýbala obsluha. Takisto keby si zrušil dojazdy, tak by sa niekomu zbytočne skomplikovala cesta a vozidlo by išlo do depa zbytočne prázdne.
Reakcia na: 810zssk #249649:
Tak zase je treba povedať, že ukrajinskí vodiči majú častokrát problém s porozumením jazyka a niekedy nepoznajú tunajšie "zvyklosti." Ako ich najväčší "problém" vnímam ich komunikáciu, kedy častokrát vôbec nevedia poradiť cestujúcim s nejakou zložitejšou otázkou. Slovenskí vodiči, aj keď niektorí neradi, vedia aspoň ako-tak poradiť, prípadne jasne informovať o odklone, zatiaľ čo ukrajinskí vodiči s tým mávajú problém, čo je, samozrejme, spôsobené aj tým, že sa v Bratislave tak dobre nevyznajú. Z toho vyplýva aj to, že niekedy napr. nevyčkajú na prípoj tam, kde majú, alebo zablúdia počas nejakého odklonu (to sa ale stáva aj ostatným vodičom). Každopádne je dobré, že aspoň trochu pomáhajú pokryť nedostatok vodičov MHD.
Reakcia na: Viko #249657:
A nepomohlo by, ak by sa jednoducho tie druhé vozy nevypravovali? Aj by sa ušetrilo.
Reakcia na: Viko #249657:
Ja mám pocit, že odkedy sú všetky zastávky na znamenie, tak sa problém s nezastavovaním druhého voza na zastávkach výrazne zhoršil. Pred zavedením všetkých zastávok na znamenie som sa s tým osobne stretol hlavne pri jazde nočných liniek smerom na Hl. st. alebo dojazdových spojov idúcich po rovnakej trase do vozovne (napr. 68 a 93 na Ľubovnianskej), kde to v oboch prípadoch nevadí, lebo spoje idú aj tak rovnakým smerom. Mne to príde, akoby si vodiči "zvykli," že nemusia zastaviť vždy a tak niekedy jednoducho nezastavia, keď vidia, že v zastávke stojí druhé vozidlo, obzvlášť keď im už končí služba ako v prípade tej 192.
Reakcia na: andy27 #249655:
Problém s chronickým nezastavovaním ako druhý voz bol aj v časoch, keď ich prepracovanosť bola menej vypuklá. To nie je o únave, to je v hlavách. Obzvlášť potešujúce to bolo pri večerných spojoch, keď to už jazdí redšie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.