Nie je a nebolo to kvôli výluke na Vinohradoch, tá prebieha už na trati 130. Permanentne odrieknutá linka S55 (na ktorú by nadväzovala S65) je kvôli nedostatku prevádzkyschopných súprav. Minulý týždeň tam nasadili aspoň na druhú otočku diesel Delfína ZSSK-840.
Vedel by niekto vysvetlit, ak ste sa s tym stretli dakedy, naco je Linka S55 konkretne spoj 7:20 PK-Petrzalka ked byva skoro kazdy den odrieknuty? Cez vyluku na Vinohradoch som to este chapal, vtedy byvali odrieknute aj smerom naspat do Pezinka. Len by ma zaujimalo ci je to kvoli nedostatku vlakov a kvoli tomu ze ta linka ma dost malo cestujucich alebo na to maju nejaky iny dovod. Kedysi ked este chodieval to bol perfektny spoj pre mna, teraz mi tam len zostava cakat na najblizsi spoj na Hlavnu.
Ak by si posunul odchod linky 7 o 2-3 min skôr, tak by od Blumentálu išla v tú istú minútu ako linka 3, resp. minútu po nej, čím by ešte viac strácala na svojom význame.
Aké máte skúsenosti s tým scanovaním appkových lístkov u AMS? Dnes som to prvýkrát absolvoval. Pozitívum je že vodič vedel že sa to scanovať má (nedával som to tam proaktívne, vyzval ma). Negatívum je že to nascanovať nešlo Bola to SORka, pokladňa je za označovačom takže som dosť bojoval s tým do akej polohy ten mobil dať. Mobil treba dať dosť blízko čítačky, čo žiaľ znamená že zväčšená verzia sa použiť nedá. Zmenšenú je zas dosť problém "napasovať" na správne miesto.
Ale vodič bol v pohode a po asi 10 sekundách ma poslal dnu. Takže pozitívum číslo 2
Otázka je, koľko je takýchto prípadov (pod externými študentmi stredných škôl si predstavujem skôr starších ľudí, ktorí si potrebujú dorobiť vzdelanie kvôli zamestnaniu, nie 18-ročných)
Inak ak by sa skrátila výdrž o dve-tri min. na hl.st. tak by už vyšli 15 min. výdrže na Vinohradoch čím by odpadla terajšia doplnená bezpečnostná prestávka po 18h. na Vinohradoch. Mohli by hneď resp. v intervale odísť plynulo smer Kuchajda po príchode na Vinohrady po poslednom kole ..
Áno sú, čiže linka 4 momentálne nemá striedačov - keďže má výdrž v Dúbravke, čo je rozumné. V minulosti tam boli striedači v úseku Tr.mýto - Zl.piesky - Tr.mýto. Obávam sa že po skončení výluky na ZP tam budú zas.
Vodič môže bez prestávky jazdiť maximálne 4 hodiny, potom musí mať minimálne 30-minútovú prestávku (prestávka sa môže aj rozdeliť na 2x15 minút). Na linkách, kde sa nedá taká prestávka zabezpečiť, napr. kvôli kapacite obratiska, nedostatku vozidiel a pod. sa zavádzajú striedači. Služba striedača vyzerá tak, že cca v strede služby "klasického" vodiča (t.j. cca medzi 7:00-11:00 a 16:00-19:00) preberie na konečnej/nácestnej zastávke jeho vozidlo (vystrieda ho) a odjazdí s ním polovicu/celé kolo (napr. na 3 - Vinohrady - Rača - Vinohrady), zatiaľ čo klasický vodič si (mimo vozidla) vyčerpá prestávku. Následne "klasický" vodič vystrieda striedača a pokračuje v svojej službe, zatiaľ čo striedač o chvíľu vystrieda ďalšieho vodiča. Keď si už všetci vodiči prestávku vyčerpali striedačom končí služba, ktorá je spravidla delená (má rannú a poobednú časť). Ak je niektorá služba veľmi dlhá, môže byť daný vodič striedaný aj 2x. Čo sa týka počtu striedačov, tak najviac ich je na električkách (Hl. st., Stn. Vinohrady a Trnavské mýto) kvôli obmedzenej kapacite obratísk. Na jednu linku sú 3-5 striedači, u autobusov a trolejbusov zvyčajne 1-2, tam sa zvyčajne dá zabezpečiť nejaká 20-minútová prestávka každé kolo.
Ináč, vždy ma zaujímalo, ako fungujú striedači a prestávky pre vodičov? Koľko striedačov potrebujú aby každý vodič na danej linke mal prestávku v rozumnom čase a čo robia keď všetky prestávky už boli vybavené?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej