Reakcia na: Peon #248169:
Nižšie tu kopírujem vyjadrenie magistrátu k linke 23. To ako obhajujú to s VW1 / VW2, to už je čo preboha?! 


Presviedčajú, že toto je lepšie riešenie ako zachádzky spojov linky 23 k VW2 z riadnej trasy medzi Metrom a sídliskom J. Jonáša + lepšie riešenie ako účelová samostatná linka 24 + lepšie riešenie ako zachádzka vybraných spojov linky 21.
"K Vášmu podnetu k linke č. 23 si Vám dovoľujem zaslať stanovisko kolegov z oddelenia hromadnej dopravy.
Čo sa týka zavedených zmien na linke č. 23, tak Hlavné mesto v spolupráci s dopravným podnikom pravidelne monitoruje a vyhodnocuje prevádzku liniek MHD, pričom rovnako pravidelne sa zaoberá možnosťami zefektívnenia a optimalizácie jej prevádzky. Samotná efektívnosť prevádzky je v tomto roku - s ohľadom na aspoň čiastočné zníženie prudko rastúcich prevádzkových nákladov a finančných možností hlavného mesta - o to väčšia, pričom veľakrát sa ponuka MHD prispôsobovala konkrétnym prepravným potrebám obyvateľov. Aj z tohto dôvodu boli k termínu 13.2.2023 realizované prvé významnejšie zmeny v prevádzke MHD, pričom následne k termínu 5.8.2023 sa pristúpilo k ďalším. V rámci návrhu optimalizácie zohrávali dôležitú úlohu aj dáta o obsadenosti ponúkaných spojov liniek MHD získavaných z automatického počítania cestujúcich, pričom sa snažíme prijímať také opatrenia, ktorými sa aj napriek potrebe znižovania nákladov výrazne väčšej časti cestujúcej verejnosti cestovanie nezmení, resp. zlepší. Žiaľ, pri takto komplexných zmenách sa môže stať, že dopad zmien pre časť cestujúcej verejnosti bude väčší.
V prípade linky č. 23 prišlo k obmedzeniu jej prevádzky v spojení Lamač – Dúbravka len na vybrané časy, ktoré boli primárne cielené na zabezpečenie dochádzky žiakov a študentov do školských zariadení. Preto sme sa aj v rámci optimalizácie snažili zachovať a zamerali sme sa na tieto účelové odchody. Linka č. 23 vo všeobecnosti nebola v uvedenom úseku optimálne využitá, a teda aj vzhľadom na naše možnosti, ako aj z pohľadu optimálneho využitia vozidiel sme sa rozhodli pristúpiť len k zachovaniu predmetných spojov.
Čo sa týka nasadenia typu vozidiel, tak ako aj vo svojich mailoch uvádzate, tak od spustenia zmeny na linke č. 23 sa vykonali ešte niektoré korekcie (pridanie spojov) a medzi iným aj nasadzovanie vozidiel kratších ako 12 m. Čo sa týka zmeny obsluhy Volkswagenu VW 2, tak predmetná zmena, kedy vybrané spoje linky č. 23 zo zastávky Jána Jonáša VW 1 zabezpečujú obsluhu brány VW 2 sa síce môže zdať ako neštandardné riešenie, ale toto riešenie bolo konzultované aj so zástupcami samotnej spoločnosti VW 2, pričom sa konzultovali aj časy prevádzky takéhoto spojenia. Spôsob tohto riešenia bol vybraný aj z dôvodu, aby sa nepredĺžil jazdný čas obyvateľov zo sídliska Jána Jonáša, ktorí predmetnú linku využívajú pri svojom spojení napr. s mestskou časťou Dúbravka. Súčasne takéto riešenie umožňovala aj technológia prevádzky linky č. 23. Zároveň tak obyvatelia sídliska Jána Jonáša, získali ďalšie spojenia so zastávkou Jána Jonáša VW 1 s možnosťou prestupu na linku č. 21. Možnosti prestupu a nadväznosti medzi spojením s Mlákou boli zvolené ak optimálne z hľadiska technológie prevádzky samotnej linky bez potreby zvyšovať nároky na výpravu vozidiel, a teda vozidlo, ktoré zabezpečuje obsluhu zastávky Volkswagen VW2, následne zabezpečuje aj spojenie s Mlákou.
Petície, ktoré boli riadne odovzdané a spĺňali kritériá, tými sa mesto zaberalo, napr. petícia k linke č. 36 bola súčasťou bodu programu Komisie dopravy."
birch