Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #248169:
Nižšie tu kopírujem vyjadrenie magistrátu k linke 23. To ako obhajujú to s VW1 / VW2, to už je čo preboha?! 😱 😫 Chcem im na to niečo odpísať, ale to už nedávam... 🙁
Presviedčajú, že toto je lepšie riešenie ako zachádzky spojov linky 23 k VW2 z riadnej trasy medzi Metrom a sídliskom J. Jonáša + lepšie riešenie ako účelová samostatná linka 24 + lepšie riešenie ako zachádzka vybraných spojov linky 21.

"K Vášmu podnetu k linke č. 23 si Vám dovoľujem zaslať stanovisko kolegov z oddelenia hromadnej dopravy.

Čo sa týka zavedených zmien na linke č. 23, tak Hlavné mesto v spolupráci s dopravným podnikom pravidelne monitoruje a vyhodnocuje prevádzku liniek MHD, pričom rovnako pravidelne sa zaoberá možnosťami zefektívnenia a optimalizácie jej prevádzky. Samotná efektívnosť prevádzky je v tomto roku - s ohľadom na aspoň čiastočné zníženie prudko rastúcich prevádzkových nákladov a finančných možností hlavného mesta - o to väčšia, pričom veľakrát sa ponuka MHD prispôsobovala konkrétnym prepravným potrebám obyvateľov. Aj z tohto dôvodu boli k termínu 13.2.2023 realizované prvé významnejšie zmeny v prevádzke MHD, pričom následne k termínu 5.8.2023 sa pristúpilo k ďalším. V rámci návrhu optimalizácie zohrávali dôležitú úlohu aj dáta o obsadenosti ponúkaných spojov liniek MHD získavaných z automatického počítania cestujúcich, pričom sa snažíme prijímať také opatrenia, ktorými sa aj napriek potrebe znižovania nákladov výrazne väčšej časti cestujúcej verejnosti cestovanie nezmení, resp. zlepší. Žiaľ, pri takto komplexných zmenách sa môže stať, že dopad zmien pre časť cestujúcej verejnosti bude väčší.

V prípade linky č. 23 prišlo k obmedzeniu jej prevádzky v spojení Lamač – Dúbravka len na vybrané časy, ktoré boli primárne cielené na zabezpečenie dochádzky žiakov a študentov do školských zariadení. Preto sme sa aj v rámci optimalizácie snažili zachovať a zamerali sme sa na tieto účelové odchody. Linka č. 23 vo všeobecnosti nebola v uvedenom úseku optimálne využitá, a teda aj vzhľadom na naše možnosti, ako aj z pohľadu optimálneho využitia vozidiel sme sa rozhodli pristúpiť len k zachovaniu predmetných spojov.

Čo sa týka nasadenia typu vozidiel, tak ako aj vo svojich mailoch uvádzate, tak od spustenia zmeny na linke č. 23 sa vykonali ešte niektoré korekcie (pridanie spojov) a medzi iným aj nasadzovanie vozidiel kratších ako 12 m. Čo sa týka zmeny obsluhy Volkswagenu VW 2, tak predmetná zmena, kedy vybrané spoje linky č. 23 zo zastávky Jána Jonáša VW 1 zabezpečujú obsluhu brány VW 2 sa síce môže zdať ako neštandardné riešenie, ale toto riešenie bolo konzultované aj so zástupcami samotnej spoločnosti VW 2, pričom sa konzultovali aj časy prevádzky takéhoto spojenia. Spôsob tohto riešenia bol vybraný aj z dôvodu, aby sa nepredĺžil jazdný čas obyvateľov zo sídliska Jána Jonáša, ktorí predmetnú linku využívajú pri svojom spojení napr. s mestskou časťou Dúbravka. Súčasne takéto riešenie umožňovala aj technológia prevádzky linky č. 23. Zároveň tak obyvatelia sídliska Jána Jonáša, získali ďalšie spojenia so zastávkou Jána Jonáša VW 1 s možnosťou prestupu na linku č. 21. Možnosti prestupu a nadväznosti medzi spojením s Mlákou boli zvolené ak optimálne z hľadiska technológie prevádzky samotnej linky bez potreby zvyšovať nároky na výpravu vozidiel, a teda vozidlo, ktoré zabezpečuje obsluhu zastávky Volkswagen VW2, následne zabezpečuje aj spojenie s Mlákou.

Petície, ktoré boli riadne odovzdané a spĺňali kritériá, tými sa mesto zaberalo, napr. petícia k linke č. 36 bola súčasťou bodu programu Komisie dopravy."
Reakcia na: TomJ #248241:
Pekne salámovou metódou sa na to išlo pri linke 92/192 najskôr osekanie 92 s tým, že 192 pôjde počas celého dňa a teraz 192 ako kedysi 92 len ráno a pooobede v polovičnej trase. Celkovo tieto redukcie nemajú asi koniec, tak uvidíme s čím sa príde na budúci rok spolu so zdvihnutou daňou z nehnuteľností= vráti sa obslužnosť späť alebo pôjdeme takto dozadu aj naďalej...smutné.
Reakcia na: N/A #248264:
To sa všetko ostatné pomestí na JD i keď prídu nové električky? Ja som predpokladal, že budú potrebovať konečné aj v Ružinove i v Dúbravke.
Reakcia na: Urbanway 2423 #248266:
Tak hlavne sa pytal na opacny smer, kedze iba v tom smere sa da otacat. V smere z mesta sa otacat neda.
Reakcia na: Mhr1 #248262:
Áno, máš pravdu, len v niektoré dni tam bola výprava plne v podaní hrbáčov. Tak či tak sa ale vtedy na Žižkovej točili sólo vozy a nie kĺby, ako sa pýtal Birch v #248253 .
Reakcia na: N/A #248264:
Ja som písal tak, ako je to v službách na imhd. Veď kľudne ma oprav/doplň, keď vieš lepšie, nemusíš sa hneď rozčuľovať. 🙂
Reakcia na: Depebe #248263:
Nocovať sa bude iba na Komisárkach.

Ešte niečo?
Reakcia na: N/A #248261:
Nepíše. Má pravdu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #248260:
Na a-X6 jazdili najmä Tedomy.
Reakcia na: Urbanway 2423 #248259:
Zvláštne je to, že píšeš nezmysly.
Reakcia na: Ike #248258:
Točila sa tam X6, na ktorej jazdili hrbáče.
Reakcia na: Mano #248248:
Podľa služieb to vyzerá tak, že električky budú nocovať na Komisárkach, Astronomickej, Pri kríži, a Stn Nové Mesto. Napr. Pri kríži má nocovať iba jedna električka, čo je celkom zvláštne, keďže ostrahu je nutné zabezpečiť tak, či tak. Zaujímavé je aj to, že na Astronomickej končí po rannej špičke 5 poradí, ale ráno začínajú všetky poradia v JD.
Reakcia na: birch #248253:
Ak sa nemýlim, tak už bola výluka (asi pred 2-3 rokmi), pri ktorej sa tam autobusy otáčali.
Reakcia na: SimonMHD #248247:
Zaujímalo by ma ako si na toto prišiel. Nové električky našťastie nevyhubia všetky Tatry, a keby aj, Krasňany sa nebudú rušiť.
Reakcia na: upravovač fotiek #248255:
Na čistenie koľajníc sú v DP hneď dva vysávače - MAN a MB/Schörling. Vôbec netreba improvizovať s brúskou.
Reakcia na: Urbanway 2423 #248240:
Nebolo by na škodu vytiahnuť Schörling a "prebrúsiť" tie úseky. Listy a ten bordel po nich by mohol celkom účinne odstrániť.
Neviete niekto, vytočí sa kĺbak na priecestí so Žižkovou za Lanfranconi do opačného smeru? Odhliadnuc od toho, že ten odbočovací pruh je taký úzky, že by prečnieval do vedľajšieho.
Reakcia na: Mano #248248:
Ako dlho bude trvať?
To sa všetky električky pomestia na Jurajov dvor? 😦
Reakcia na: Urbanway 2423 #248237:
Tak je tam aj celkom slušná výstavba..
Z Račianskeho mýta na Pánty aj celkom slušný rozdiel v jazdnej dobe oproti L3/65.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.