Reakcia na: si #24786:
No nie v každom smere sú cesťáky typu "3 - 4 min.". Myslím si, že chronometráže nie je potrebné príliš meniť. V súčasnosti sú oproti minulosti chronometráže aj tak poskracované. Ak Igorko tvrdí, že na bývalej L12 z Pošne do Dúbravky bola jazdná doba 56 min., slimačí vodiči to zvládali za 40 a ostatní za 35 min., znamená to, že aj pri súčasných chronometrážach existujú rezervy. Samozrejme tým nechcem povedať, že sa má vodič vyrútiť do zákruty 50-kou, ale spôsobom jazdy zvládnuť meškanie hlavne na rovných a bezpečných úsekoch.
Sarko
Keby čakanie na dobiehajúceho cestujúceho malo byť pravidlom, nenamietal by som. Aj keď vodič mešká, vždy má nejakú rezervu, že môže ísť napr. rýchlejšie a dobehnúť svoj čas. Je to ako na železnici. Koľkokrát sa mi stalo, že výstup/nástup cestujúcich na stanici presiahol čas odchodu a predsa sprievodca vlak odpíska až keď všetci nastúpia. Z Brna som raz cestoval do BA s EC, ktorý meškal 30 min. Musel ísť rýchlejšie, pretože do BA sme dorazili už len s 10 min. meškaním. Mne sa raz dokonca v KE podarilo presvedčiť výpravcu (v spolupráci s hlavným výpravcom), že sa čakalo na príchod R v smere od Žiliny a kamoš tak stihol prestúpiť na už aj tak meškajúce IC do Budapešti. Kvôli jednému človeku!Tomu sa hovorí prístup! Ďalšia vec je tá, že meškanie sa dá vždy odôvodniť, náskok je neodpustiteľný. Bolo by dobré inštalovať systém kontrolných čidiel, aký funguje v Prahe. Ak má vodič náskok (hoci aj pár sekúnd pred celou minútou), zaznamená sa to (aj to oznámi vodičovi) a ten už rovno vie, že bude mať za to strhnutú príslušnú čiastku. Keď vodiči neviedia mať trochu sebadisciplíny, treba na nich takto.