Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SixSixTrooper #247647:
Nočnú električký by sa teraz uchytili iba piatok a sobotu, cez týždeň sú autobusy dostačujúce. A odkiaľ by si chcel viesť Nkové linky??? Z HlSt.? Alebo z ktorej zastávky???
Je sanca ze by v Bratislave zacali premavat nocne elektricky. Aspon v hodinovom intervale, idealne 30m intervale. N1 N3 N4 a N9 by mohli dost zjednodusit a odlachcit existujuce abusove nocaky.
Edit: ono kludne nech sa tam daju najvacsie objudy ako kacice, T3mod a ine hluposti. Hlavne nech to existuje.
Reakcia na: Matej138 #247644:
Jediné spojenie, ktoré malo pre mňa z Dúbravky zmysel boli expresné autobusy, najmä 101 bola super. A to boli časy, kedy s mal množstvo voľného času.
Bude sa aj na letošnom DOD dať zviesť starými tro***usmi (14tr a 15tr) ako tomu bolo v minulosti ?
Reakcia na: fero_dubravka #247620:
Aj tak si nakoniec myslím že fórum na IMHD je pre tvoj vizionársky projekt málo... Na magistráte by to vedeli omnoho lepšie využiť
Reakcia na: SixSixTrooper #247642:
Inak este sem pridam. Miestny to uz pravdepodobne viete ale priemerna rychlost elektricky v ba je 17km/h. To je na nove vozy a preferenciu na krizovatkach uplne ubohe.
Fuu. Zastavky v Dubravke su podla mna super az mozno na nezlucene dolne a horne krcace. Ide skor o udrziavanie trati, zvysenie povolenej rychlosti. A v neposlednom rade zmiest zostola vypinanie elektrickovych preferencii na krizovatkach. Tie peticie su uplne mimo. Elektricka by nemala cakat napriklad na Riviere 2 minuty pred krizovatkou.
Reakcia na: fero_dubravka #247640:
Lenže bezdôvodné rušenie zastávok neurobí dopravu atraktívnejšiu. Skôr naopak. Tí, ktorí majú možnosť ísť autom, radšej pôjdu autom namiesto toho aby museli šľapať dlhšie na zastávku, a tí, ktorí nemajú na výber, tiež nebudú veľmi vďační za to.

Jediné, čo pomôže električkám je zavedenie zastávok na znamenie a priorita na každej jednej križovatke. Lenže pre neznámy dôvod DPB nechce dať električky na znamenie, a o univerzálnej preferencií bude vyplakávať každý dezolátský autíčkár ktorý si myslí že by mal mať také isté práva ako 200 ľudí v električke.

A zas, tá jazdná doba do centra nie je oproti autobusom až taká dramatická. 23 minút autobusom na Zochovu vs 24 minút električkou na Šafko. Dúbravka je 8 km od centra, pre porovnanie dajme si tú Prahu ktorú obhajuješ. Od Karlovho námestia na Sídlište Řepy je to 8,6 km, a cesta tým smerom je 23 minút električkou. Alebo z Libuše ja tančící dům (8 km) je to 28 minút. Naša MHD má bohužiaľ dosť problémov, ale medzizastávkové vzdialenosti fakt nie sú problémom.
Reakcia na: Andrej #247638:
Ja MHD nepotrebujem vôbec, o mňa nejde. Ale ak chce Magistrát presvedčiť ľudí, aby presadli z áut do MHD, tak to bez zatraktívnenia MHD nepôjde. Buď rýchlejšie električky, alebo bude treba spraviť niečo iné.
Reakcia na: fero_dubravka #247637:
Fero, investícia do výstavby závislej trakcie (električka, trolejbus) sa priamo nikdy nevráti. Vráti sa len nepriamo, cez ušetrené vzkm autobusov (električka nahradí viac autobusov...). Takže súbeh a-busov s električkou/metrom je z ekonomického hľadiska plytvaním financiami.
Reakcia na: fero_dubravka #247637:
Aha, takže v dobe keď (vraj) nemáme peniaze na základnú dopravnú obsluhu, by sme mali mať paralelný autobus vedľa električkovej trati aby ti si mal pár minút kratšiu cestu do centra?
Reakcia na: Andrej #247635:
Popri električkovej radiále by mohol chodiť dokola bus/trolejbus. 4 minuty v Dúbravke+4minúty v Karlovke a v Ružinove je to podobné.
Reakcia na: upravovač fotiek #247633:
V Brne som žil, vo Viedni som bol pár krát a jazdil som skôr metrom. Električku sme používali menej a myslím, že tú rýchlosť som si všimol niekde mimo centrum, ale bolo to dosť dávno. Je jasné, že v centre pôjde pomalšie, tak je to aj v Brne.
Reakcia na: fero_dubravka #247631:
Ako vážne?

A Dúbravčania, ktorí nie sú schopní kráčať dlhé vzdialenosti nepotrebujú MHD?

Od Pri kríži po Damborského - pardon, Záluhy - je to 4 minúty. Netreba preháňať.
Reakcia na: fero_dubravka #247628:
No s tou Viedňou to tak optimisticky čo do rýchlosti električiek nevidím. Brno áno, Praha najmä na nových trasách (Barrandov, Modřany a Libuš) má električky tiež rýchle.
Reakcia na: fero_dubravka #247628:
Vo Viedni? Ako kde. Odvez sa O vozňom z Pratersternu na Hauptbahnhof, odsleduj si ako často Strassenbahnu padne signál stoj keď sa bude chcieť práve pohnúť zo zastávky, ako ju budú blokovať autá a potom niečo píš o rýchlosti električiek vo Viedni.
Reakcia na: Mhr1 #247629:
Aha, to dáva logiku, lebo to čo máme teraz je strašne pomalé. Ja chodím do mesta/z mesta radšej na bicykli.
Reakcia na: Andrej #247630:
Nie som odborník na dopravu, ale ak má chodiť električka rýchlo, tak nemá zmysel mať v Dúbravke viac ako 3 zastávky a samozrejme by mala mať zelenú vlnu na križovatkách.
Reakcia na: fero_dubravka #247628:
A ktore zastavky by si zrusil?
Reakcia na: fero_dubravka #247628:
Problém Dúbravky je, že sa nepostavila trať cez Patrónku, Brnenskú a Pražskú. Projekt existoval v prvej polovici 70.rokov, mal som možnosť ho vtedy preštudovať. Lenže bola lacná ropa zo Sovietskeho Zväzu, nové autobusy ŠM11 s automatickou prevodovkou, tak sa projekt zmietol zo stola. Električka z/do Dúbravky nie je pomalá sama o sebe, len ide bohužiaľ menej vhodnou dlhšou trasou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.