Reakcia na: Mont #243332:
Ucelený dokument som ani ja nenašiel, väčšina záležitostí bola riešená formou prezentácií, aktívnych workshopov a prezentovaní príkladov dobrej a zlej praxe. Ale za takých lídrov v modernom dizajne v doprave, ktorý plne rešpektuje potreby cestujúcich určite odporúčam dvoch ľudí: Veronika Egger a Yo Kaminagai. Nemálo veci majú zverejnených aj na internete a je to voľne dostupné.Len pre zaujímavosť uvádzam, že dizajn značiek, transparentov a tabúľ sa v rámci UITP vníma ako nevyhnutná súčasť inklúzie, teda zmena sa robí vtedy, keď sa rozšíri počet užívateľov, ktorí z nej majú prospech. Tiež sú obaja menovaní kritikmi nelogického protežovania osôb s úplnou poruchou zraku, ktorých je zlomok, no napriek tomu je všade Braillovo písmo, ktoré vie čítať 1 % z nich, ale úplne sa zabúda a ignoruje, že pomerne veľkú množinu užívateľov tvoria ľudia, ktorí majú problémy so zrakom (ale vidia), alebo problémy so sluchom (na ktorých sa zabúda úplne).
henko151
Ako problém bratislavských SORov vidím to, že sa celý čas nakupovali so zvlášť tlačidlom pre STOP a pre dopyt. V Prahe, v Nitre atď. majú NBčky tlačidlá STOP, ktorá aj aktivujú dopyt na najbližších dverách. Vďakatomu nemusia ľudia pred zastavením sa presúvať k dverám, ale len si stlačia STOPku, bez ohľadu na to či je zastávka na znamenie alebo nie.