Reply on: ratataj #243313:
To státie vo dverách a hádanice sú špecifické pre autobusy SOR. Tlačidlo dopytu je umiestnené na dverách, teda mnoho ľudí vojde do priestoru dverí ešte pred zastavením kvôli tlačidlu. Okrem toho sú dvere užšie a cestujúci využívajú celú šírku, takže cez nich následne nevidno. Kdežto u iných typov vozidiel so širšími dverami využívajú cestujúci zväčša iba polovicu dverí a cez druhé krídlo má vodič rozhľad. Ak je k navyše tlačidlo na tyči, tak nastáva rovnaká situácia, ale vodičovi to neprekáža. Človek stojí pri dverách, tlačí tlačidlo pred zastavením, nezavadzia vo výhľade.
henko151
Ako problém bratislavských SORov vidím to, že sa celý čas nakupovali so zvlášť tlačidlom pre STOP a pre dopyt. V Prahe, v Nitre atď. majú NBčky tlačidlá STOP, ktorá aj aktivujú dopyt na najbližších dverách. Vďakatomu nemusia ľudia pred zastavením sa presúvať k dverám, ale len si stlačia STOPku, bez ohľadu na to či je zastávka na znamenie alebo nie.