Vidíš, na Tedom som zabudol. A tam je to veselé aj v tom, že tam sú dve tlačidlá, jedno z každej strany dverí: jedno je dopyt a jedno stop. Ale ktoré je ktoré netuší nikto keďže tam zvykli byť namontované najrôznejšie druhy tlačidiel v posledných rokoch.
Čiže v Tedome treba stláčať tlačidlá až kým sa nerozblikajú tie svetielka nad dverami, keďže toto nijako neboli od dodania schopní vyriešiť. V nejakej vyspelejšej spoločnosti by boli dopytové tlačidlá s dopytovým otváraním na takýchto vozidlách zrušené keď fungujú úplne inak ako v ostatných prevádzkovaných vozidlách alebo by takéto vozidlá zastavovali na všetkých zastávkach aby sa nestalo, že niekto bude prevezený na inú zastávku ako na ktorej plánoval vystúpiť.
Doplňujúca otázka pre Trammata: rozsvietila sa nejaká signalizácia v salóne tých vozidiel v ktorých sa stalo to čo si popisoval? Či už nejaký z nápisov stop/zastavíme alebo sa rozsvietilo tlačidlo po stlačení na zeleno? Ak áno tak to bol beusácky výmysel a určite prosím napíš e-mail na vnutorna.kontrola@dpb.sk
Na Citelisoch všetky tlačidlá rozsvietia signalizáciu STOP nad kabínou vodiča ak sa nemýlim, čiže by sa to malo ukazovať aj vodičovi. A dopytové otváranie na Citelisoch vodiči nepoužívali dávno predtým ako sa zaviedlo otváranie všetkých dverí počas pandémie.
Nepamätám si čo je tam za problém pri Citelise, ale používať dopytové otváranie na Tedome je rovnaká zvrhlosť ako na Citelise kvôli tomu ako to (ne)funguje. Napriek tomu si pamätám, že ho vodiči zvykli používať na Tedomoch.
Nemajú žiadnu výhovorku, BID totiž mlčí, evidentne po zavedení 24h služby a zverejnení garancii nadväzností majú buď na háku alebo nechcú "prilievať olej do ohňa a vyštvať vodičov"... za to vyštvú cestujúcich.
Tedom ti neukazuje stlačený dopyt, tam treba vyslovene tlačiť STOP na príslušnom tlačidle, to čo je pri dverách na dopyt sa aktivuje až po aktivácii vodičom, nemá to pamäť. Nie som si istý, ale zdá sa mi, že aj pri Citelisoch je niečo také, ale nedám ruku do ohňa, ale Tedom určite tak funguje. Ale súhlasím s tebou v tom, že je to béusácky nezmysel ignorovať dopyt a zastavovať len na stop.
Moja skúsenosť u Arrivy je taká, že u seba vpredu mal zhasnuté svetlo, signalizačný nápis znamenia STOP mu to tam svietilo ako v diskotéke na červeno a nezastavil, až kým som naňho zakričal zozadu - musím stláčať a ešte sa so mnou hádal... celý predok autobusu bol zaliaty červenou farbou nápisu STOP.
Podľa mojich vedomostí na palubák dôjde informácia od dispečingu, že treba čakať do udaného času... ako si všímam, vodiči to začali od novembra ignorovať, aj tí ex-SL, ktorí s tým mali skúsenosti, pretože už niekoľkokrát som videl, že kým dva autobusy čakali na ľudí, dva odišli čo naznačuje tento problém. Odchody sú v spoločnej minúte. Ale že to je bez postihu je nepochopiteľné...
Ktorá vozovňa, aký typ vozidla? Išlo vždy o ten istý typ vozidla (prípadne vozidlá tej istej série)?
Najlepšie by bolo ale keby si rovno napísal na vnútornú kontrolu (pokial možno aj s časom a číslami vozidiel) lebo toto je ničím nepodložená sprostosť.
Prepravný poriadok hovorí, že cestujúci, ktorý chce na zastávke na znamenie vystúpiť, je povinný v dostatočnom predstihu pred zastávkou signalizovať príslušným tlačidlom úmysel vystúpiť z vozidla. Aké je príslušné tlačidlo neuvádza.
Ak sa vodičovi rozsvieti, že bolo nejaké tlačidlo v salóne stlačené bola táto povinnosť podla mňa splnená a toto čoho si bol svedkom je nejaký priblbnutý beusácky výmysel.
Nemyslím, že by boli v prevádzke nejaké vozidlá, kde by vodičovi nebolo signalizované stlačenie tlačidlá dverí.
Ešte ma napadá, že teoreticky mohlo byť dopytové tlačidlo nefunkčné (niektoré kĺbosory majú tie na dverách nefunkčné a neprelepené zvnútra tými jednotnými nálepkami čo sa zavádzali aby vozy nevyzerali jak cigánske hračky), ale to sa mi zdá nepravdepodobné pri troch vozoch a aby bola pokaždé takáto rovnaká reakcia na to.
Menila sa nejak povinnosť ako oznamovať výstup na zastávke na znamenie? Dnes som bol až 3x svedkom situácie, kedy vodič (vždy iný, no vždy tá istá vozovňa) nezastavil na zastávke na znamenie po tom, čo si cestujúci v predstihu stlačil dopyt a vo všetkých prípadoch bola reakcia vodičov identická - "musíte stláčať stopku a nie dvere".
Nie je problém ai dispečing naprogramovať, ale implementovať. Veľakrát je to o snahe dodávateľa zarobiť a clovekohodiny potrebné na programovanie sa potom nasobia počtom vozidiel.
Nehovorte mi, ze v sucasnej dobe, ked mame moderne informacne systemy, sa neda naprogramovat do palubaku na spojoch, kde su garantovane prestupy, aby ukazovalo v realnom case kde je a kolko meska vozidlo, na ktore je vodic pripojom a aby napriklad po urcenom case zacal zvonit ako napriklad vozidla DPB pri odchode z konecnej.
Keď sa toto deje, tak by ma zaujímalo čo robí dispečing. 1/2 roka testovali, skúšali a podobne a teraz nevidia, že to vodiči nedodržujú? Alebo to len evidujú aby bolo na ďalší mesiac cestovania zdarma? Však, ak by bola kontrola, toto by sa mohlo stať v jednotkách prípadov, ale nie hromadne.
Dopravca bt to mal mať nejako zabezpečené, aby vodič druhého autobusu vždy vedel, či má počkať alebo nie. Ako hovorím, mne sa to vlani nestalo ani raz a šiel som po tejto trase už viackrát. Možno by vedeli povedať tí, čo takto cestujú pravidelne. Nabudúce sa už cestovaniu po tejto trase asi vyhnem.
269 čaká 5-10 minút v závislosti od spoja. Nabudúce by som skúsil zavolať na dispečing, že čo na čakanie povedia. Samozrejme, nemala by to byť starosť cestujúceho, ale možno sa niečo zadarí vybaviť.
Linka 289 chodí každé dve hodiny cez víkend, čiže plnka a v Rohožníku nechali tri minúty na prestup na 269, takže nie je šanca stihnúť a autobusy sa nečakajú, ako to bývalo v prípade Slovak Lines. Vtedy som "prípoj" stihol aj keď 289 meškala cez 10 minút... 269 nestihlo asi 15 ľudí, ako tak pozerám... Áno, dá sa ísť prestupom cez Malacky ale aj tam je prestup na vlak na hrane, pri tom meškaní autobusu 289... Toto má byť to zlepšenie regionálnej dopravy čo priniesla Arriva áno, ani počas Slovak Lines to nebolo ideálne ale potom prišla Arriva a dodrbali všetko čo mohli.
Ale veď urobili - dosadili do toho klimatizáciu Prvú sezónu po dosadení som také šerble videl prichádzať veľmi rád, lebo v nich bola najväčšia šanca, že bude klíma aj fungovať...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Cancer
Čiže v Tedome treba stláčať tlačidlá až kým sa nerozblikajú tie svetielka nad dverami, keďže toto nijako neboli od dodania schopní vyriešiť. V nejakej vyspelejšej spoločnosti by boli dopytové tlačidlá s dopytovým otváraním na takýchto vozidlách zrušené keď fungujú úplne inak ako v ostatných prevádzkovaných vozidlách alebo by takéto vozidlá zastavovali na všetkých zastávkach aby sa nestalo, že niekto bude prevezený na inú zastávku ako na ktorej plánoval vystúpiť.
Doplňujúca otázka pre Trammata: rozsvietila sa nejaká signalizácia v salóne tých vozidiel v ktorých sa stalo to čo si popisoval? Či už nejaký z nápisov stop/zastavíme alebo sa rozsvietilo tlačidlo po stlačení na zeleno? Ak áno tak to bol beusácky výmysel a určite prosím napíš e-mail na vnutorna.kontrola@dpb.sk
Na Citelisoch všetky tlačidlá rozsvietia signalizáciu STOP nad kabínou vodiča ak sa nemýlim, čiže by sa to malo ukazovať aj vodičovi. A dopytové otváranie na Citelisoch vodiči nepoužívali dávno predtým ako sa zaviedlo otváranie všetkých dverí počas pandémie.
Nepamätám si čo je tam za problém pri Citelise, ale používať dopytové otváranie na Tedome je rovnaká zvrhlosť ako na Citelise kvôli tomu ako to (ne)funguje. Napriek tomu si pamätám, že ho vodiči zvykli používať na Tedomoch.