Keď už sme začali s tou Arrivou, tak švédske železnice teraz tiež bojujú s nedostatkom ľudí (aj keď z iných dôvodov). Namiesto nariekania do médií ako zlí zlí zamestnanci nechcú slúžiť cestujúcim ponúkajú 450€ za každú službu ktorú zamestnanec vezme z voľna: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/han-tackar-nej-till-4500-per-pass (treba to prehnať Google Translatorom)
Takto sa to robí, do psej matere. Samozrejme tá mzdová úroveň je niekde inde, ale keby Arriva ponúkala napr. stovku za službu tak by to vyzeralo inak. A keby v štandardoch nebola tá hlúpa klauzula že sankcie za nevypravené spoje sa uplatňujú až od 2023, tak by sa jej to aj veľmi silno oplatilo.
Takto sa to robí, do psej matere. Samozrejme tá mzdová úroveň je niekde inde, ale keby Arriva ponúkala napr. stovku za službu tak by to vyzeralo inak. A keby v štandardoch nebola tá hlúpa klauzula že sankcie za nevypravené spoje sa uplatňujú až od 2023, tak by sa jej to aj veľmi silno oplatilo.
Valec
Tak či tak, konkrétna osoba musí v danej chvíli rozlišovať, či vystupuje ako primátor alebo ako valné zhromaždenie, keďže zámery môžu byť rozdielne. Určite by som to však nedefinoval, že "o výške transferu rozhoduje valné zhromaždenie", lebo to pravda nie je. Výška transferu predsa závisí od výšky rozpočtu a ten schvaľuje MsZ, a keby raz MsZ schválilo 0 €, tak ani primátor, ani valné zhromaždenie, ani predstavenstvo DPB alebo ktokoľvek iný s tým prakticky nemôžu urobiť nič.
V ideálnom svete by dopravná autorita zadefinovala požadované výkony, dopravca by ich nacenil a primátor dal túto požiadavku zapracovať do rozpočtu mesta, ktorý by mu MsZ schválilo.
Ad 2: Určite by to tak byť nemalo. PDO sa predsa spracováva na obdobie až 10 rokov, každopádne určite na obdobie viac ako jedného roka, a ako taký definuje aj nejaké rozvojové plány (ktoré sa ale v jednoročnom pláne definujú dosť ťažko). RPOD je už konkrétnou objednávkou na daný rok, pričom by malo z PDO vychádzať a spresňovať ho. Lebo kým napr. PDO globálne povie, že denná premávka je v čase od 5 do 23, v RPOD by už malo byť povedané, ktorá denná linka má aký rozsah prevádzky.
PDO je tiež podkladom pre vydávanie licencií na linky. A hoc v MHD sa vydáva jedna globálna licencia (kde sú ale konkrétne trasy vymenované), tak by bolo zaujímavé vedieť, čo bolo legislatívnym pokladom pre vydanie licencie pre takú linku 154 (áno, v §10, ods. 3b je uvedené "alebo ak na jej zriadení je záujem dopravného správneho orgánu").