Reakcia na: Ike #240608:
Mne to hlavne príde rovnaké ako keby sa ZSSK rozhodla že bude prevádzkovať len Bčka a šukafóny, lebo to je lacnejšie ako kupovať nové vozne a jednotky. Nerozumiem prečo sa niekomu zrazu pri NAD zdá tento prístup v poriadku.Navyše, ak si porovnáme náklady na prevádzku vlaku a autobusu, aj kvalitná NAD by snáď mala byť lacnejšia ako vlak.
) Musela by sa vyhlásiť súťaž na dopravcu NAD s podmienkami na autobus. Toto sú skôr také šotosny, nemyslím si že to je reálne.
810zssk
Samozrejme že esenciou problému je práve to že ZSSK na NAD brutálne šetrí a tak to aj vyzerá. Na druhej strane mi rozum celkom neberie ako si môžete myslieť že mať jednu flotilu napr. 10 autobusov ktoré sa presúvajú tam kde treba je lacnejšie ako mať po 5 autobusov v každom regióne. Tiež nerozumiem ako ste dospeli k záveru že ak to robí 20 firiem tak to má byť nejakým spôsobom lacnejšie ako keď to robí jedna firma. Jednotková cena predsa s väčším objemom klesá.
2. Áno, to by náklad bol. Rovnako ako je náklad ubytovať vlakvedúceho v Stakčíne.
3. Napr. nižšie spomenutá Scania. V modeloch autobusov sa až tak neorientujem ale keďže takými vozmi bežne jazdím a mnohé z nich pôsobia celkom moderne, predpokladám že to nie je problém zohnať.