Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Joyki #240372:
Žiaľ, cestovať MHD v TT mi pripadá ako za trest. Už som vyskúšal okrem TN všetky MHD slovenských krajských miest a trnavská mi príde dlhodobo ako najhoršia...však potom nečudo, že napr. ako jediná z krajských miest nepoužíva kĺbové vozidlá.
Replika prvého bratislavského trolejbusu sa ukázala kamerám ČT (od 17:35):
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10091005596-zajimavosti-z-regionu-praha/221411030920711-zajimavosti-z-regionu/

Fotky možno nájsť i na FB Miluju trolejbusy, ktorá je však otvorená iba jej členom.
Reakcia na: Matko1 #240359:
Jaskový rad - nie podľa pána Jaska, ale podľa prastarého írečitého názvu pre tunel = jask (podľa jaskyňa)...
Tento článok si prečítajte, úplne ako imhd sci-fi! 😂https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/trnava-dostala-nove-autobusy-klimatizaciu-v-nich-vsak-necakajte/
„Klimatizácia v mestskej autobusovej doprave v Trnave by bola neefektívna, pretože zastávky sú jednak veľmi blízko, autobus teda zastavuje každých pár minút, a zároveň na nich otvára všetky dvere. Ochladený vzduch by preto hneď unikal,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa radnice Veronika Majtánová. A dodatočne nevybavia vozidlá klímou, lebo to by znamenalo "zbytočnú finančnú záťaž na rozpočet mesta s neadekvátnym výsledkom", a ešte tam aj splieta o naštartovaní motorov pred odchodom. 😂

Podľa mňa ani ich MHD nie je efektívna, lebo zastavuje na zastávkach každých pár minút a teda je pomalšia, ako IAD, čiže ju súťažili zbytočne, prevádzkujú ju zbytočne s neadekvátnym výsledkom, predstavuje to zbytočnú finančnú záťaž mesta.
Reakcia na: Viliam22 #240370:
Ako nie sú najškaredšie (ak to má byť ten typ, len v obojsmernom vydaní ako na obrázku), ale naše Škodovky sú krajšie. Som zvedavý, ako tá električka bude vyzerať v modro žltej farbe.
Reakcia na: 810zssk #240368:
Asi tam neradi vidia anarchistov, ktori su dnes tak v mode. 🙂
Reakcia na: zakaznik #240363:
Ono sa to u nás veľmi neriešilo ale keď Zuzana bola u Františka, ani ona nemala náhubok, práve na základe požiadavky jeho protokolu.
Reakcia na: Viko #240366:
Snáď sa tá nová cesta vybuduje pri prestavbe filmových ateliérov na byty, pretože inak mi ani veľmi nenapadá, kadiaľ by mala tá nová cesta viesť. Takisto by sa mohol opraviť a rozšíriť ten most na Kyjevskej (inak, ten most je už opravený, teda aspoň na oko, neviem, ako je to s ním po statickej stránke) pretože ten ponúka novým bytovkám na Tupého celkom dobré spojenie do mesta.
Reakcia na: si #240360:
Jediné praktické riešenie je vybudovať normálnu cestnú sieť pre vznikajúce podkolibské sídlisko, nech kostru dopravy tvorí niečo iné než jeden už predtým preťažený podjazd, jeden rozpadnutý mostík a jedno provizórne napojenie na Sliačsku. Lebo bez cestnej siete nebude obsluha MHD a bez obsluhy MHD nijako nárast áut v tejto oblasti tlmiť nepôjde.
Reakcia na: S499.1023 #240361:
pokial uvazujes spojnicu popod karpaty v trase D4, tak ano, mas pravdu, to nejaky pozorovatelny efekt na dopravu na jaskaci mat nebude, ale pokial by sa budovala trasa popod kopec kdesi od zvaracaku po patronku/byvalu vojensku nemocnicu, tak vacsinu vnutromestskeho tranzitu z jaskacu by to stiahlo (a rovnako tak stavba v tejto trase by bola cisto v kompetencii mesta)
a ak si dobre spominam, tak aj tunel v tejto trase uvazovali uz komunisti....
Reakcia na: kecho #240314:
Vidím jednu možnosť... A to, že sa Feri selfidentifikuje ako účastník globsecu a v takom prípade nemá problém ani na hranici a nebude potrebovať ani náhubok. 😁
Reakcia na: Matko1 #240359:
Ak by sa zakázalo pravé odbočenie z Pionierskej a jazda rovno z Jaskového radu na Podkolibskú, tak by sa minimálne smer Jaskový rad - Pionierska o dosť zrýchlil a to aj bez vybudovania nových pruhov. Myslím si, že v tých zrušených smeroch nejazdí toľko áut, aby to stálo za spomalenie toho hlavného smeru. Situácii by mohli pomôcť aj inteligentné semafory, ktoré by uprednostňovali Jaskový rad - Pioniersku a pri spojení Koliba - Karpatská (kde by museli byť 2 fázy, pokiaľ by sa nevybudovali odbočovacie pruhy) by púšťali viac áut vo vyťaženejšom smere (t.j. ráno by mali dlhšie zelenú autá z Koliby a opačne).
Tranzit tam síce zakázať môžeš, ale otázka je, ako to budeš kontrolovať a tiež by si tým ešte viac zhoršil situáciu na Šancovej. 🙂

#240361
Nejaký tunel od kukurice po Patrónku by podľa mňa odľahčil Pioniersku a Jaskový rad, ale aj tak by sa z Jaskového radu nestala pokojná komunikácia. Zaťaženie Podkolibskej by asi zlepšilo jedine vybudovanie druhej cesty na Kolibu.
Reakcia na: si #240360:
Toto riešenie nie je ale v kompetencii mesta a ak bude zrealizované, tak sa prekvapivo ukáže, že zaťaženie Jaskáča a Podkolibskej križovatky nezmenšilo ani o fň, pretože nikto v tranzite tadiaľ nejazdí a jazdiť nebude.
Reakcia na: Matko1 #240359:
prakticke riesenie tohto problemu sa vsak skrz jeho financnu narocnost desiatky rokov odklada - tomuto by totiz znacne pomohlo prepojenie severozapadneho a severovychodneho konca mesta popod karpaty, bez toho to bude tadeto stale bezkonkurencne nakratsie a pravdepodobne aj pri vyssej intenzite dopravy stale aj najrychlejsie....
Reakcia na: S499.1023 #240356:
Potvrdzujem. Tranzit cez túto križovatku je aj dnes výrazný (Rača obchádza Račianske mýto cez Pioniersku a Kramáre si to skracujú tiež cez Jaskov rad na Raču. Už len smer od Dobšinského na Pioniersku a Tunel bol okolo roku 2011 keď tam pamätám posledný prieskum cca 300 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Jaskáč 400 voz/h, ľavé odbočenie z Tunelu na Pioniersku ďalších 300-400 voz/h. To sú kolízne čísla ktoré sú výrazné a bez opatrení znamenajú kolaps pri okružnej aj pri svetelne riadenej križovatke. Bez obmedzení tranzitu a teda niektorých smerovaní táto križovatka bude jeden veľký bordel zväčšujúci sa s každým novým investorom a stavbou na Kolibe. Vzhľadom k tomu, že kedysi tu svetlá boli (fakt neviem, tak starý nie som) a zdemontovali sa už vtedy ako zhoršujúce stav, tak síce technológie postúpili, ale ak sa cesta nerozšírila o samostatné pruhy vpravo, vľavo... tak nepomôže žiadna, ani ufónska technológia. Na všetkých vstupoch máme združené pruhy, čiže iné riešenie ako púšťať iba jeden vstup vždy samostatne nejde. Jediné čiastočné zlepšenie by bolo povoliť z Pionierskej iba pravé odbočenie (vľavo na Karpatskú ide "zanedbateľných" 70 voz/h ktoré môžu ísť cez Kraskovu), čo ale je fakt len čiastočné riešenie dolnej križovatky (pravé odbočenie z Pionierskej môže ísť potom v jednej fáze s výjazdom z Tunela dole, ale aj tak sa vozidlá zastavia v Tuneli, keďže v tom istom čase môže ísť buď výjazd z Koliby alebo od Jaskovho radu).
Reakcia na: S499.1023 #240355:
Asi hej. Potenciálny problém sú asi stožiare. Inak "Železničiarsky klub" je krycí názov pre ten dom lásky? 😁

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.