Obojsmerné veľkokapacitné električky by mala dodať Pesa

Až 30 nových obojsmerných električiek by mala dodať poľská Pesa Bydgoszcz.

Dopravný podnik mesta Košice vyhlásil začiatkom prvého júlového týždňa víťaza verejného obstarávania na dodanie až 30 obojsmerných veľkokapacitných električiek, ktorým sa stala poľská spoločnosť Pesa Bydgoszcz SA. Verejné obstarávanie bolo druhou časťou projektu "Obnova vozidlového parku električiek v Košiciach". Víťazstvo vo verejnej súťaži zatiaľ ešte nie je právoplatné, neúspešní uchádzači sa môžu odvolať a podávať voči rozhodnutiu námietky. V prípade potvrdenia víťazstva by sa pre spoločnosť jednalo o prvú zákazku na dodanie električiek na Slovensko, ak by bol výsledok vyhodnotenia právoplatný, Pesa by musela dodať 10 kusov vozidiel najneskôr do 22 mesiacov odo dňa podpisu zmluvy. Obstarávateľ, teda DPMK má tiež právo do 48 mesiacov využiť opciu na až 20 ďalších vozidiel.

Do obstarávania sa prihlásili celkom dvaja uchádzači, a to poľská Pesa Bydgoszcz a česko-cyperská Škoda Transportation. Súdiac podľa vizualizácií výrobcu by sa malo jednať o vozidlo typu Pesa Twist v podobnom dizajnovom vyhotovení, v akom v súčasnosti premáva napríklad v Katowiciach a okolí (GOP). Podľa slov bydhošťského výrobcu sa spoločnosť snaží výrobu koncentrovať najmä na export, okrem dodania vozidiel do lokálnych končín ako Sliezsko či Toruń v nedávnej minulosti prebiehali, alebo ešte len budú prebiehať dodávky do ukrajinského Kyjeva, rumunskej Kluži či Jašov alebo do maďarského Szegedu.

Celková ani jednotková cena nateraz nie je známa, rovnako ani priebežné či výsledné bodovanie, na základe ktorého bol určený úspešný uchádzač. Hlavným hodnotiacim kritériom bola celková cena za 30 kusov električiek s váhou 60 bodov zo 100. Ďalšími hodnotiacimi kritériami bolipriemerné ročné náklady na údržbu jedného vozidla a úroveň technického riešenia vozidla, ktoré si zvyšných 40 bodov rozdelili v pomere 15:25.

Parameter    
Celková kapacita 230 - 235 cestujúcich 1 bod
  viac ako 235 cestujúcich 3 body
Priemerná hmotnosť na nápravu 9 ton a menej 3 body
  viac ako 9 ton 1 bod
Počet pevných sedadiel do 59 1 bod
  60 až 61 2 body
  62 a viac 3 body
Šírka uličky nad podvozkami 540 až 559 mm 1 bod
  560 až 579 mm 2 body
  580 mm a viac 3 body
  SUM max. 12 bodov

Bodové hodnotenie uchádzačov

Parameter  Váha ŠKODA Transportation, a.s.  Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA 
č. 1 - celková cena za 30 ks vozidiel 60 45,28 b. 60,00 b.
č. 2 - priemerné ročné náklady na údržbu 1 vozidla 15 10,34 b. 15,00 b.
č. 3 - úroveň technického riešenia 25 25,00 b. 22,92 b.
Spolu 100 80,62 b. 97,92 b.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V prípade tendra na nákup električiek boli dňa 16.7. podané námietky voči úkonom kontrolovaného, t.j. DPMK
Reakcia na: reparil #22:
ach jaj chlapče chlapče..už sa prebud s tých svojich snov konečne, čo pride to tu bude a mozes sa aj rozdprapiť..primator ti odpiše ale to je tak asi všetko čo spravil pre teba 🙂 skludni hormony a teš sa zo zivota či tu bude škoda, či vario, či pesa...bude nove bude NP bude fajn.
Reakcia na: xdobo #31:
Pesa cenovo prebila Škodu aj v Bratislave, no tam sa spustil iný kolotoč vylúčení a odvolaní...
tam je jasne z tych tabuliek ze cenovo ich prebili, v tomto bola skoda bez sance ,bojovat mozu ale nic s tym nespravia, vysledky VO su jasne..
Reakcia na: 5801 #29:
Už začali boj o zvrátenie výsledku nezmyselnými malichernosťami? 😃
Reakcia na: myslavcan #19:
Ako by ho mohol niekto brať vážne, keď je to jasný autista. Ale nemali by sme sa mu posmievať, on za svoju pocafnutosť nemôže.
Reakcia na: reparil #22:
Žiadna anketa určite nebude. Ak chceli mať Košice možnosť podieľať sa na dizajne (bavíme sa o prednej maske, nie o nátere), tak si to mal DPMK dopredu zadefinovať v súťažných podkladoch. Toto je vec, ktorá vie značne ovplyvniť cenu vozidla a keďže Pesa sa veľmi snažila podliezť ponuku od Škody, na takéto "rozmary" už moc nezostala finančná rezerva. Okrem toho, 10+20 električiek je stále malý tender, najmä ako ho porovnáme napr. s Varšavou (kde sa o tom dizajne hlasovalo), ktorá obstarávala až 123+90 vozov.
Reakcia na: reparil #22:
Primátor je osoba, ktorá závisí na voličoch, tak musel napísať, že sa na to pozrie.
To len daj pri rekonštrukcie fasády v bytovom dome otázku vlastníkom, akú chcú farbu a štruktúru fasády. To je kuca paca. A teraz tu niekto chce, aby vox populi rozhodoval o tom, aká farba a aké geometrické útvary budú na vozidlách. Ďakujem. Neprosím.
Reakcia na: reparil #18:
"Hnoj z Poľska". To je úroveň vyjadrovania hodná jej autora.
takze primator mi odpisal ze sa na to pozrie a ze bude mozno anketa ze dobry napad! 😉 yess parada
"rasiho kadibudkovy pragoshitex na druhu. a za svojim nazorom si pevne stojim." ... ak si za týmto názorom stojíš tak pevne, ako za predchádzajúcou radosťou, tak o štyri dni tu máme ďalší obrat. 😃 Ale nie, skutočne by už stačilo 😉
Reakcia na: reparil #18:
Chlape, už ťa tu nikto neberie vážne a tvoje názory sú asi všetkým na smiech. Jeden dôkaz hovoriaci jasnou rečou:

reparil
pred 4 dňami
#84911
no vida hura! mozno este lepsia volba ako skoda.. aspon nebudu vsade skody vo vacsine ceskych miest a v BA+miskolc uz su skody..


reparil
pred 3 hodinami
#18
REAKCIA NA: LOLO #8:
...Každé normálne mesto či v Čechách alebo u nás-BA, či v Maďarsku kupovali a kúpilo škody,príp španielsky CAF, ale nie my just musíme mať niečo iné, hnoj z Poľska čo vyvážajú akurát tak do Rumunska a na Ukrajinu a pod štáty.. To len svedčí že to bude ozajstná "kvalitka"..

Prešli 4 dni a máš zrazu úplne opačný názor. Si fakt na smiech 😃
Reakcia na: lolo #8:
Čiže svojim príspevkom si len potvrdil že Košice sú tak na úrovni Rumunska a Ukrajiny no pekne, k takým sa prirovnavame.. Ale to len dokazuje že sme neschopní od koreňa a nezasluzime si tu nič lepšie.. A je jedno či je pri kormidle súdruh zlodej harasi či neschopak aktivista polacek.. Stále výsledok je ten najhorší pre Košice jedno aj druhé je zlo. Každé normálne mesto či v Čechách alebo u nás-BA, či v Maďarsku kupovali a kúpilo škody,príp španielsky CAF, ale nie my just musíme mať niečo iné, hnoj z Poľska čo vyvážajú akurát tak do Rumunska a na Ukrajinu a pod štáty.. To len svedčí že to bude ozajstná "kvalitka".. Už by ozaj bolo načase zrušiť nezmyselnú hlavnú podmienku najnižšej ceny. Idiotizmus na entu. Cena má byť v správnom VO max len 50% váhy, možno aj menej,zvyšok má byť kvalita vypracovania materiálov, bezpečnosť úžitkovosť, spoľahlivosť a pod
Reakcia na: Corey #16:
Ak myslel dizajn vlniek, tak na to je dizajnmanuál DPMK a ten presne ukladá ako má vyzerať to vlnkovanie. Dokonca je priložený aj ako príloha zadávaných kritérií v rámci VO. A čo sa týka výberu typovej rady vozidla tak to isto nie je, a ani nebude v kompetencii verejnosti. Ako sa tu už píše na to sú odborníci. Nehovoriac o tom, že vozidlo každej typovej rady nie je uspôsobené na konštrukciu, respektíve konštrukčnú úpravu, podľa zadávaných požiadaviek VO.
Reakcia na: Viko #15:
Niesom si isty ci Pan reparil nemyslel graficky dizajn vlniek. 🙂
Reakcia na: reparil #12:
"samotni obcania Kosic" majú akú konkrétne kvalifikáciu na to, aby určovali dizajn koľajového vozidla?