zdá sa mi(negarantujem), že som videl už aj trolejbus tak prejsť, ale to asi buď čakali na odbočenie tak úzke autá, alebo šiel mierne po chodníku. a mimochodom, trolejbus obsluhujúci zastávku pred tou križovatkou(neviem, či sa aktuálne volá Šancová alebo Karpatská) premávku neblokuje?
Na L51 zase pre zmenu testujú cez deň na jednom poradí mini Solarisy. Nástup a výstup cez jedny dvere nemormálne zdržuje pobyt na zastávkach. Nehovorím ,že v špičke to jazdí zbytočne plné.
Jednoznačne obchádzkou cez Kýčerského okolo trhoviska. To ľavé odbočenie zhora je síce pohodlnejšie, ale je kolízne a v špičke spôsobuje výrazné zníženie priepustnosti križovatky - nie všetci sa stavajú do toho zaužívaného dvojradu, a ak, tak trolejbus vzhľadom na šírku jazdného pruhu vedľa takto stojacich áut neprejde.
Podľa mňa to nebude kvôli tým obchodom, pred Vianocami sa vždy kapacitne posilňovali niektoré linky (napr. L2).
Na jednej strane si myslím, že kĺbák by sa tam bez problémov uživil aj normálne, ale na druhej strane by som na 65 radšej videl sóla s normálnym (15/20 minútovým) intervalom aj mimo špičky a cez víkendy, pretože 65 poskytuje naozaj veľmi dobré tangenicálne spojenia a navyše je to jediná obsluha Pántov mimo špičky PD.
dnes sú všetky celodenné poradia na 65ke obsluhované kĺbovými autobusmi, či budú kĺbaky na nej chodiť aj naďalej nevieme povedať, asi len ľudia v DPB to vedia
Chcelo by to preštudovať si súvislosť dynamických vlastností vozidiel a dĺžky stáleho prevodu v diferenciálni, resp. celkového prevodu.
Lebo realita je úplne iná - vozidlo s kratším prevodom je dynamickejšie. Max. rýchlosť je maximálna rýchlosť a nemá úplne priamu súvislosť s tým, ako rýchlo ju vozidlo dosiahne.
To je pomerne hlúpy argument. Vek ako jediné kritérium proste nestačí. Radšej by som sa nechal viezť šesťdesiatročným Walterom Röhrlom, ako 21-ročným nevycválancom.
Ale realita je taká, že psychológovia majú dostatok metód., ako určiť, či je konkrétny kus už dostatočne dospelý na vedenie vozidla hromadnej prepravy osôb.
máš pravdu nad mýtnou jednotkou a tachografom som sa ani nezamyslel... a čo sa týka rýchlosti... nechcel som tým povedať že ten voz 75 km/h ledva dosiahne... ale že zvyčajne sú takéto autobusy inak sprevodované a ich dynamické zrýchlenie za rýchlosťou 60 km/h býva veľmi vlažné proti zrýchleniu v nízkych rýchlostiach (proste nastavené do mestskej premávky)
tak ja neviem no, ale aj karosy s "dialkovym" diferakom vedeli tahat cez 130kmh, a (aspon v case konca rokov 80tych) nemali ani obmedzovace, takze ak si schytal dobreho vodica tak to bolo super
málo prekážok na ceste máme dnes v prímestských oblastiach? keby som stretol autobus ktorý horkoťažko dá 75 km/h a mám sa za ním ťahať tzv. "po dedinách" tak by som za volantom nadával ako chorá vrana... jazdiť primestskú dopravu s takým autobusom mi príde tak návrat do čias Karos 7xx kedy sa dostať domov zo školy autobusom bolo ako za trest nekonečných 8 km... Ja viem že ide o čo najefektívnejšie využitie drahého vozu, ale bohužiaľ toto je autobus do MESTSKEJ premávky nie prímestskej
dobre evidentne si ma nepochopil alebo nechápem tento ironický príspevok. Narážam na to, že je to autoškolský autobus MHD, t. j. je to úplne iná konštrukcia vozidla ako diaľkové busy, iné požiadavky na motor atď. ak sa nemýlim, SOR-ky MHD majú rýchlosť limitovanú na 80 km/h? Ísť niekam diaľkovým busom s takouto maximálkou, to by bol poriadne dlhý výlet.... Nehovoriac o tom, že je to rýchlosť, ktorá len ltt prelieza hranicu aby takýto bus vôbec mohol na diaľnicu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Lebo realita je úplne iná - vozidlo s kratším prevodom je dynamickejšie. Max. rýchlosť je maximálna rýchlosť a nemá úplne priamu súvislosť s tým, ako rýchlo ju vozidlo dosiahne.