Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #237285:
V úrovni Panskej by Staromestská bola už pod zemou, tam kde je teraz "podchod" by stúpalo k Židovskej. Medzi Bibiánou a vetvou od nábrežia by bolo aspoň o 5-6m viac miesta ako teraz.
Reakcia na: Viko #237284:
Len to, ze buchnut semafor na Novy most alebo krizovat priamy smer je velmi na zamyslenie. 🙂
Mi to pripomenulo nieco na sposob ako tu pred par rokmi niekto vysvetloval, ze predsa prestup tusim 91/83 z Cunova na nam. Hraniciarov je bez problemov na Dvoroch-ved tam su zastavky oproti sebe a staci prejst cez cestu. 🙂
Reakcia na: perets #237274:
Lenže takýmto riešením by si ničomu nepomohol, práve naopak.
Staromestská ide prekryť už dnes, ak prekonáme bizarnú pamiatkarsku dogmu, že hradby musia v celej dĺžke byť odhalené až pod pätu múru. A týmto klesaním by si nijako nezlepšil prechod zo Šafka a Panskej smerom na západ popod dnes dosť vysokú estakádu, práve naopak, do veľkej miery by si ho tou šikminou znemožnil.
Reakcia na: kecho #237268:
Odkedy nechodí L1 do Petržaky, tak takmer každý deň 😃 a samozrejme nezriedka aj predtým... Čo si sa tým snažil naznačiť, že nemám autocentrické klapky na očiach?
Reakcia na: MatejBA #237271:
Ako semafor zohyzdí most, keď bude ležať mimo hlavnej mostnej konštrukcie? 😃
Ako sa upchajú všetky cesty v okolí?Predpokladajme nezmenený počet áut - križovatka pod mostom sa zjednoduší, cyklus bude môcť mať menej fáz, čo tiež pomôže priepustnosti... Prúd Petržalka - mesto môže byť úplne bez zdržania, ľavý pruh by mal semafor na odbočenie vľavo a ďalej z neho bude pripájací pruh z nábrežia. Smer z centra predsalen je už dnes do istej miery cyklovaný semaformi - či už na Hodžovom, alebo na Kollárku, a teda pri troche snahy sa tam dá stanoviť prioritný smer pre zelenú vlnu, keby to fakt mala byť prekážka plynulosti. Ranná zápcha tam je už teraz pri "dokonalom" mimoúrovňovom variante, tak fakt neviem, čoho sa bojíme.
Reakcia na: MatejBA #237267:
Nie som expert na riešenie križovatiek, ale môj názor je, že svetelné križovatky a kruháče majú rozdielne úlohy.
Semafory sú na to, aby umožnili v určitých intervaloch prejsť križovatkou vozidlám, ktoré nejdú po hlavnej ceste+je tam možnosť regulácie chodcov. Priestorovo môže križovatka ostať v pôvodnom prevedení a v prípade potreby sa môže vypnúť a prejazd min. po hlavnej ceste bude pri vypnutí plynulý. Na druhej strane tam však na 99% ostáva rozlíšenie hlavnej cesty aj v podobe dĺžky zelenej, máš tam vypratávacie časy a v prípade nefunkčnosti semaforov máš chaos. Plus sú tam náklady na elektrickú energiu. Okrem toho spravidla neumožňuje otáčanie sa a najmä staršie nereagujú pružne na počet čakajúcich vozidiel(viď napr. Smolenická/Jiráskova/Bratská/Pajštúnska).
Kruhový objazd by mal slúžiť na zrovnoprávnenie všetkých smerov najmä na významných križovatkách, optimálne s nižším až žiadnym pohybom chodcov. Dosť pomáha tam, kde výrazná časť vozidiel odbočuje vľavo; nevyžaduje si náklady na elektrickú energiu a nemôže mať poruchu a dá sa na ňom bez problémov otočiť. Na druhej strane však nerieši pomer vozidiel na jednotlivých príjazdoch a výjazdoch, takže ak väčšina vozidiel je generovaná na dvojici vjazdov, zvyšné majú problém dostať sa do križovatky a sme tam, kde by sme boli, keby nebol kruháč. Okrem toho nerieši chodcov, je náročnejší na vytočenie dlhým vozidlám a zaberá viac priestoru.
Otázka znie, čo s tou križovatkou, ktorá je podľa mňa na hranici.
Predpokladám, že územie v okolí Kollárka a Blumentálu časom bude pešou zónou. Možno už v čase búrania privádzačov. To bude znamenať redukciu premávky smerom z Rače, čo je z pohľadu otrasov aj černania fasád pre pamiatky dobré plus niektorý tranzit dochádzajúcich bude realizovaný cez obchvat.
Reakcia na: N/A #237278:
Prieluka je stavbou nevyplnená medzera medzi domami v uličnom rade. Takže to nie je tento prípad. Navyše postavenie repliky synagógy - akože aj s náboženskými symbolmi a vybavením? A komu by mala slúžiť?
Reakcia na: S499.1023 #237276:
Z neologickej synagógy vznikne nelogická 😂
Reakcia na: S499.1023 #237276:
Ja som iba napísal, že by to bolo MOŽNÉ. Ale keď sa na to teda pozrieme z opačnej strany, daný pozemok je prieluka a požiadavka na jej zastavanie je úplne legitímna. Takže pokiaľ už existuje kvalitný architektonický návrh, ktorý územie citlivo dotvorí, nie je dôvod prečo by sa nemohol realizovať. (Podotýkam, že v takom prípade by už nemal funkciu sakrálnej stavby)
Reakcia na: S499.1023 #237276:
Nie som odborníkom v tejto oblasti, ale podľa mňa má zmysel stavať repliku tam, kde stál originál
Reakcia na: N/A #237270:
Načo by bolo dobré stavať REPLIKU neologickej synagógy? Keď už replika, čiže vec bez historickej hodnoty, tak to môžu postaviť niekde inde, to už je potom jedno.
Reakcia na: N/A #237263:
To prosím pekne aký psychopat vymyslel?
Reakcia na: 3pa3ck3 #237272:
Samozrejme, zlepšenie podmienok nemotoristickej dopravy je žiaduce. Ale kým sa nepostaví nový mestský most z Rusovskej, s tunelom popod hradný kopec z vyústením na Pražskú, ktorý by prebral úlohu a dopravu z II mestského okruhu. Tak prestavbu z mimoúrovňovej križovatky na úrovňovú nevidím ako veľmi dobré riešenie.
Skôr si viem predstaviť, že smer Pe - Staromestská by od prekrižovania Rázusovho nábrežia klesal, na úrovni dómu Sv. Martina by bol pod terénom, takto by pokračoval tunelom až po približne Zochovu. Vetva z nábrežia by šla len rovno a bližšie k hl. smeru, a vetva Pe-Vydrica ktorá klesá by stúpala a prešla ponad.
Reakcia na: 3pa3ck3 #237272:
Rovnako sa tu bavime aj o vytazenej ceste, ktorej alternativa pri neuvazenom zasahu su velke zapchy v okoli pesej zony (a pekne prdkanie splodin do okolia) alebo presunutie takmer vsetkej dopravy na Lafranconi a vznikne nam tu novy Pristavny most a potencialne uzke hrdlo v pripade nehody, ktore ochromi Bratislavu este viac ako doteraz.

Toto nemas ako Stary Most, ktory si mohol obmedzit, lebo to bola len 1+1 cesta iduca "nikam" a ktora bola zaroven adekvatne nahradena elektrickou + si mal Apollo a Novy Most na absorbovanie narastu dopravy.
Reakcia na: MatejBA #237271:
Tak tu sa bavíme o najužšom centre, takže pešia doprava a turisti tu majú celkom vysokú prioritu.
Reakcia na: N/A #237270:
Fajn, tak kvoli tomu upchame vsetky cesty v okoli, "presunieme" viac aut uz na tak prepchate Lafranconi, zvysime zdrzania MHD a predlzime jazdnu dobu autobusov pod most o minimalne 3 az 5 minut podla toho ako chytia semafory na nabrezi/zapchy na moste SNP 🙂

A hlavne ako chceme poriesit krizovanie ciest? Semaforom aby sme zohyzdili most este viac? Ak nie semaforom tak znackami? A kolko budu zdrzania v spickach ak budu iba znacky? Kym prejde dopravny prud do Petrzalky a nasledne dopravny prud na nabrezie z Petrzalky, tak auta a autobusy na najazde na Staromak tam budu tvrdnut kludne aj 15 minut ak nie viac, pokial to nezoberu po nabrezi a okolo centra/cez centrum.
Reakcia na: Urbanway 2423 #237269:
Nerobí sa to kvôli Vydrici, tá do tohto priestoru vôbec nebude zasahovať. Cieľom je dať viac miesta chodcom, rozšíriť Rybné nám. a korzo, zbaviť sa úzkeho hrdla na rohu Bibiany, zrevitalizovať autobusový terminál pod mostom, zlepšiť pešie prepojenie medzi stredovekým jadrom a Hradom/Podhradím. (A teoreticky to taktiež uvoľní cestu k opätovnému vybudovaniu Neologickej synagógy.)
Reakcia na: N/A #237263:
Mňa by zaujímalo aký prínos bude mať zrušenie mimoúrovňovej križovatky a nahradenie úrovňovou? Robí sa to len kvôli tomu, aby cesta nezavadzala Vydrici alebo to má aj nejaký dopravný význam (zrušenie semaforu pri nájazde z nábrežia na Staromestskú?)?
Reakcia na: Viko #237266:
Sorry, ale ty si po Novom moste niekedy aj realne isiel? 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.