Reakcia na: Urbanway 2423 #236226:
Ano, spoje na zavolanie si rozhodne viem predstavit (ak by sa to spravilo poriadne a neprislo sa zas s nejakym balkanskym poloriesenim). Len to uz vnimam skor ako metodu na setrenie nafty, nez ze by cestujuci z toho nieco mali - ked uz su raz fixne dane spoje, tak proste musis mat voz a vodica co to odjazdi v tom danom case na tej danej trase a nanajvys mu povies ze "teraz nechod". Na tom systeme co som linkoval sa mi paci ta moznost flexibilne vozidla posielat tam kde prave treba, upravovat trasu spoja, ci jeho nacasovanie. Nevyhodou je nemoznost takyto system napajat na ine mody dopravy (teda napr. ako navoz na vlaky, ci nocaky by to nefungovalo, lebo tam potrebujes fixny, vopred znamy cas prichodu).Co sa N91 tyka, ja som urcite za zlucenie, ale teraz ked je tam kopa vyluk kvoli D4/R7 je mozno lepsie tam este par mesiacov podrzat sucasne linkovanie. Potom by sa to ale urcite malo spojit, dnes ten prestup nedava ziaden zmysel. Co sa tyka obsluhy Jaroviec on-demand, neviem... smerom do Cunova by to este mozno slo, ale zas tam skoro vzdy niekto do Jaroviec ide. Smerom do Petrzalky by si to riesil ako ak by nebol dopyt z Jaroviec? Neskorsi odchod z Cunova? Prestoj na Jasovskej? Skor si uz viem predstavit ze pri absencii dopytu z/do Cunova by ta N91 koncila uz v Rusovciach. Ale imho tu sa bavime o velmi malych usporach.
Podľa mňa to nemusí chodiť nutne iba na lazy (viď napr. Viedeň), ale aj napr. večer by ten dial-a-ride systém mohol niekde ušetriť zopár jázd.
810zssk
Určite to nie je riešenie pre BA, ale pre oblasti odkiaľ reálne odvezieš 10 ľudí za deň je oveľa lepšie zájsť flexibilne v ćase keď práve dopyt existuje, než tam zachádzať v nejakych fixných časoch ktoré sa na 99 percent netrafia k reálnemu dopytu.
Ešte to poviem inak, nie je to o "venčení veľkých miďákov", ale práve o tom aby sa nevenčili na rôznych lazoch a ušetrené prostriedky sa využili vtedy keď reálne chce niekto cestovať.
Samozrejme by to chcelo analýzu ako to tam funguje, ale keďže sa to zatiaľ drží, zdá sa že to hlavu a pätu má