Reakcia na: Trammat #235406:
"Hlavne keď cestujem do práce, tak počítam s tým, že ten osobák nemusí ísť včas a radšej idem o 30 minút skôr, zatiaľčo Ex/EC/IC vlaky majú častokrát prestupné väzby, ktoré sú uskutočniteľné len párkrát denne. "Čiže pravidelný cestujúci, ktorý každý deň ide do práce má rátať s meškaním a jednorazový cestujúci, ktorému (nehovorím, že vždy) oveľa menej záleží na čase príjazdu do cieľa musí ísť kompletne punktlich?
Rozumiem argumentu s prestupovaním z EC na EC, no tie sa čakajú (a aj preto meškajú) a keď je meškanie enormne veľké, tak väčšinou ide o menej ako 2 hodiny ďalší. Pri prestupoch na veľké vzdialenosti proste s prestupmi počítam. A ak nechcem, idem lacnejšou leteckou dopravou.
Ike
Dám Ti malý krátky test. Neťukaj sa na čelo:
Letecká linka
Letecká linka
Železničná linka
Železničná linka
Železničná linka
A teraz mi povedz, prečo pravidelní cestujúci, ktorí zbožne pozerajú na autá a sú najväčší činitelia dopravných zápch v meste, pričom ich lákame na "spoľahlivú", segregovanú, prímestskú železničnú dopravu, majú byť cestujúci druhej kategórie?
Porovnaj si už len také dva maximalistické scenáre:
1. ak by všetci cestujúci z prímestských osobných vlakov presadli do áut vs.
2. ak by všetci cestujúci z EC vlakov (bez rátania tých, ktorí využívajú EC na prímestskú dopravu) presadli do áut.
Tým samozrejme nehovorím, že EC majú meškať 4 hodiny. Ale proste odstaviť osobný vlak z Malaciek plný prácechtivých ľudí v Lamači na 20 minút (teda zastávku pred konečnou), pretože sa (hííí) blíži zmeškané EC z Prahy, mi pripadá ako všemožná snaha vyhnať cestujúcich.