V busoch by to malo byť v nejakej dohľadnej dobe (už si termín nepamätám). Rovnako si už nepamätám, pri ktorých dverách. Ale každopádne, jedna trakcia, jedno pravidlo.
Aj v BA je viacero takýchto "rýchlostných" výhybiek, napr. na Pražskej alebo pri Zimnom štadióne, ktoré vyhovujú pre jazdu 50 km/h. Ešte sa rieši aj úprava označenia, aby taká jazda bola v súlade s predpismi (konkrétne na Pražskej to je ale "legálne" už teraz).
Kríženia štandardne do 40 km/h, závisí od konkrétnych lokalít.
Čo sa týka čísla 30, nič také nie je paušálne stanovené.
K iným mestám sa lepšie vyjadrí S499.
Ike asi narážal na to, že keď ideš dole po Šancovej od Karpatskej cez Račianske mýto, tak je tam vozovka v zlom stave práve v mieste trolejového kríženia.
To samozrejme nie je argument, že by sa nemalo udržiavať, ale ten stav cesty je tam konkrétne zlý.
Neviem, aké rúško používaš (príp. aké dýchacie problémy máš), ale mne sa v jednorazovom rúšku dýcha úplne normálne a ani sa mi veľmi nepotí tvár (aj v rozpálenom autobuse), ak máš ale látkové rúško, tak v tom to býva horšie.
pár signálov môže znamenať aj reálne zo skúseností z tejto križovatky aj 10 minút naviac v cestovaní. A to je oproti štandardným cca 20 minútam už aj tak dosť, resp. 50% predĺženie jazdného času.
Asi tak, že odbočiť z Tomášikovej doprava na Vajnorskú a z nej doľava cez el. koľaje na Odborársku a pokračovať cez Nobelovu na Vinohrady bolo v špičke ešte ako tak rozumné riešenie (pokiaľ človek na priecestí pri Istrocheme nechytil sled 3 vlakov za sebou) oproti totálne zarúbanej Račianskej vďaka dodnes nedoriešenému Bielemu krížu. Pritom práve odbočenie doľava na Vajnorskú (kde stála často aj "50") bolo upchaté ale doprava sa dalo odbočiť často pohodlne.
Áno, to má logiku, predsa mamička, nastupujúca s kočíkom, nebude upaľovať niekam k prvým dverám.
Ale DPB by to mohol komunikovať, že "OCL s možnosťou platby kartou je vždy pri dverách s piktogramom kočíka", na tom nevidím nič zložité.
Čo som si všimol, tak u nás je pravidlo "tam kde nastupuje kočík". Nevravím, že je to úplne najprehľadnejšie, ale ak sa to takto bude prezentovať + budú velké piktogramy na dverách + bude viditeľne označené že "pri týchto dverách je označovač na karty" o koľko menej prehľadné to bude oproti Prahe?
P.s pokiaľ viem, v Prahe to nie je v busoch. Ak by to tam bolo, tiež by v tom asi bol "bordel", nakoľko kĺbová Karosa, NB18, NB12 či BN12 jaksik stredné dvere nemajú.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto