Ja sa v tom až tak nevyznám. Čo som čítal nejaké články, tak podľa nejakých smerníc by že vraj DPB by nemala operovať mimo územia BA, tam by mal operovať regionálny dopravca. Nie že by som chcel ľudí oberať o spoj do BA, ale príde mi nefér, aby mesto dotovalo spoj, ktorý prakticky skoro nejazdí ani po území BA. Je tam ten istý problém ako s linkou do Rakúska, myslím 901 to bola, keď prešla pod iného prevádzkovateľa a zdražela a obyvatelia Rakúska sa začali na to sťažovať. Ja chápem, je to drahšie, ale oni predsa nežijú na území BA. Podobným argumentom by potom mohli operovať obyvatelia Rovinky (tá je aspoň z BA kraja a Slovenska) a iných podobných obcí. Chápem, budem zhejtovaný, ale odišli bývať do iného štátu. Museli teda teda rátať s takou možnosťou.
N/A
Keďže mesto nemôže platiť za linky jazdiace mimo jeho územia, jediným riešením je aby to objednával kraj - po novom legislatíva umožňuje aj dotovanie dopravy vo verejnom záujme presahujúcej hranicu územného celku. Aktuálne obstarávanie na prevádzkovateľa regio liniek to našťastie zohľadňuje - BSK si v rámci opcie vyhradzuje aj možnosť objednať prevádzku liniek 801 a 901. Preto aj pre ľudí z Rajky je najvýhodnejšia možnosť zmena prepravcu a integrácia do IDS.