Reakcia na: Joyki #234656:
Vďaka za info. To v strate som myslel tak, že štát kvôli takýmto nevyťaženým EC bude v ešte väčšej strate.
Ak by to ZSSK v takejto podobe mali prevádzkovať nedotované tak ako IC-čká, tak neverím, že by to v týchto týždňoch jazdilo..
A nebolo by logickejšie tie EC prevádzkovať radšej v úseku "Bratislava - Nové Zámky - Štúrovo" keď to pri súčasnom počte súprav nemôže byť prevádzkované v celom úseku "Kúty - Štúrovo"?
Z Bratislavy do Kútov jazdia priame osobáky. Do Štúrova nie. A teoreticky aj v Štúrove sú prípojné vlaky (iba smerom na Levice) a hlavne na rozdiel od Kútov je to mesto...
V Kútoch sú prípoje aj tak hlavne k osobákom z / do Bratislavy, tak tam by tie EC-čka teraz až tak nechýbali, nie?
Napr. Regiojet v minulosti v Kútoch zastavoval a neskôr to zrušili [dokonca z / do Kútov umožňovali cestovať iba do / z ČR).
birch
Ďalej ako za Rajku by to už ale podľa mňa nebude vychádzať - neviem si predstaviť, že by vzniklo toľko satelitných mestečiek Slovákov v Maďarsku, že by sa tie vlaky zaplnili. V rámci Maďarského vnútra je autobusová preprava efektívnejšia, odpadá prestup v Hegyeshalome a počet cestujúcich týmto smerom bude skôr klesať.
Ale späť na Zem: Ak by sa aj teoreticky na vyššie popísané a extrémne drahé zahustenie zastávok a vlakov našli peniaze, oveľa efektívnejšie by boli využité, ak by posilnili existujúce vnútro-slovenské smery na Galantu / Trnavu / Malacky než do Rajky.