Reakcia na: N/A #233241:
Ako už bolo v tejto diskusií vysvetlené, rad 4000 nebude voľný. Neobsadený je preto, že sú v ňom vozidlá DPB - a tie v ňom nejaku dobu ešte zostanú. Keď niekedy o 20 rokov DPB vyradí všetky 4xxx busy, tak sa rad môže priradiť inému dopravcovi.Budem rád keď mi uvedieš jednu praktickú výhodu toho systému čo navrhuješ ty. Nie, to že to bude vedľa seba nie je praktická výhoda, to je tá šotouśovina ktorú som spomínal. Praktická výhoda je niečo čo spraví prevádzku, alebo výsledný produkt lepšími.
Minko
"Maximálny vek vozidla nesmie presiahnuť 15 rokov od prvého dátumu registrácie. Priemerný vek
vozidiel jedného Dopravcu počas celej doby trvania Zmluvy nesmie presiahnuť 9 rokov."
a to je uvedené v časti "staršie vozidlá" pri autobusoch (zrejme tam patria aj trolejbusy)
a zasa pri električkách:
"Počas životnosti vozidla sa vyžaduje vykonávať modernizáciu interiéru vozidla v zmysle aktuálne
platných Štandardov. 1. modernizácia musí byť vykonaná najneskôr do 20. roku vozidla a následne
najneskôr každý 15. rok životnosti vozidla. Priemerný vek vozidiel jedného Dopravcu počas celej doby
trvania Zmluvy nesmie presiahnuť 30 rokov.
Vzhľadom na značný investičný dlh do modernizácie vozidiel dopravca pripraví a Koordinátorovi
predloží ku dňu vstupu Štandardu do platnosti analýzu aktuálneho stavu plnenia podmienok podľa tohto Štandardu a harmonogram odstránenia zistených nedostatkov."
som rád že sa takéto veci zavádzajú do štandardu. Otázkou len je, koľko výnimiek si DPB vybaví, vrakosy nám tu jazdia pravidelne druhoruké Man-y a Solarisy majú po 15 rokov, sedadlá v niektorých električkách pamätajú ešte zadky našich starých rodičov v mladosti.
V autobusoch a trolejbusoch budú prípustné iba determálne sklá ako také, v električkách sa povoľujú aj fólie.
Vidím, že aspoň niekto zvládne rozmýšľať koncepčnejšie