To odkedy už z / do Rajky do / zo SR nie je sprievodca z Gysevu? Minimálne niekoľko týždňov, možno mesiacov. Rušňovodič je v tom úseku zo ZSSK. Aj tak tam cestuje málo cestujúcich a keď si nebudú kupovať lístky, tak mám obavu, že tá vlaková linka bude zrušená... V Rajke ani Bezenye sa nepredávajú cestovné lístky na stanici / zastávke. Ako som sa tu dávnejšie dočítal, v Rusovciach je vraj automat ZSSK, ktorý predáva iba vnútroštátne lístky len za ich tarifu.
Btw, v Hegyeshalome je (okrem pokladne) na stanici už aj automat MÁV (platba v hotovosti aj kartou). Neviem či tam predávajú aj do Rajky a na Slovensko - a ak áno či za výhodné relačné ceny do Petržalky...
Pamätám si, že keď to po rokoch začínalo, tak Gysevák išiel už z / do Petržalky, ale vo vnútroštátnom úseku v SR bol zavretý v kabíne u rušňovodiča. Pri vychádzaní z Rusoviec smer Rajka, ale aj z Rajky smer Rusovce ihneď kontroloval aj predával cestovné lístky. Zaujalo ma keď si cestujúci po slovensky pýtal v Rajke lístok do Petržalky a sprievodca si nebol istý, či dobre rozumel, tak sa opýtal: "Petržolko?"
Ako si ZSSK s GYSEV-om vyrovnávajú výkony? Peniazmi? Ten maďarský motorák čo ide 7:26 h z Petržalky ide iba do Rajky a vracia sa späť do Petržalky. Takže kto chce ísť v tom čase do Bezenye alebo Hegyeshalomu, tak musí si v Rajke počkať na iný žlto-zelený vlak, ale ten aspoň ide na elektrinu.
A to v celom Maďarsku platí táto tabuľka cestovného (vnútroštátny cenník)? https://www.volanbusz.hu/en/travel-information/buying-ticket/domestic-fares Čo si ja pamätám, tak presne tieto ceny platia možno už aj 10 rokov. Alebo sa mýlim?
Zažili ste už revízora vo vlaku? Ja pred niekoľkými rokmi raz na Slovensku a raz v Česku, V oboch prípadoch prišiel krátko po sprievodcovi.
Btw, v Bezenye bola neviem kedy (asi nedávno) zbúraná tá polorozpadnutá budova železničnej zastávky. Tuším tam teraz nie je ani prístrešok.
V Rusovciach ma zaujalo, že výpravca ŽSR vypravuje vlaky: Videl som ho použiť tú placku či terčík či ako sa to volá... Kde ste také niečo v poslednej dobe videli?
Neviem ako tento rok, ale minulý rok ma zaujalo na trati do Plaveckého Podhradia, že na niektorých staniciach bol výpravca / výpravkyňa. Iba sa pozeral: Vlak, myslím, vypravoval prítomný sprievodca ZSSK.
Btw, v Hegyeshalome je (okrem pokladne) na stanici už aj automat MÁV (platba v hotovosti aj kartou). Neviem či tam predávajú aj do Rajky a na Slovensko - a ak áno či za výhodné relačné ceny do Petržalky...
Pamätám si, že keď to po rokoch začínalo, tak Gysevák išiel už z / do Petržalky, ale vo vnútroštátnom úseku v SR bol zavretý v kabíne u rušňovodiča. Pri vychádzaní z Rusoviec smer Rajka, ale aj z Rajky smer Rusovce ihneď kontroloval aj predával cestovné lístky. Zaujalo ma keď si cestujúci po slovensky pýtal v Rajke lístok do Petržalky a sprievodca si nebol istý, či dobre rozumel, tak sa opýtal: "Petržolko?"

Ako si ZSSK s GYSEV-om vyrovnávajú výkony? Peniazmi? Ten maďarský motorák čo ide 7:26 h z Petržalky ide iba do Rajky a vracia sa späť do Petržalky. Takže kto chce ísť v tom čase do Bezenye alebo Hegyeshalomu, tak musí si v Rajke počkať na iný žlto-zelený vlak, ale ten aspoň ide na elektrinu.
A to v celom Maďarsku platí táto tabuľka cestovného (vnútroštátny cenník)? https://www.volanbusz.hu/en/travel-information/buying-ticket/domestic-fares Čo si ja pamätám, tak presne tieto ceny platia možno už aj 10 rokov. Alebo sa mýlim?
Zažili ste už revízora vo vlaku? Ja pred niekoľkými rokmi raz na Slovensku a raz v Česku, V oboch prípadoch prišiel krátko po sprievodcovi.
Btw, v Bezenye bola neviem kedy (asi nedávno) zbúraná tá polorozpadnutá budova železničnej zastávky. Tuším tam teraz nie je ani prístrešok.
V Rusovciach ma zaujalo, že výpravca ŽSR vypravuje vlaky: Videl som ho použiť tú placku či terčík či ako sa to volá... Kde ste také niečo v poslednej dobe videli?
Neviem ako tento rok, ale minulý rok ma zaujalo na trati do Plaveckého Podhradia, že na niektorých staniciach bol výpravca / výpravkyňa. Iba sa pozeral: Vlak, myslím, vypravoval prítomný sprievodca ZSSK.
Ike
"Pokiaľ majú cestujúci DPB predplatné lístky, tak DNVjet by musel ponúknuť fakt niečo super, aby uspel a neskončil ako tí kamikadze maršutkári z Dlhých Dielov (čo neskôr predávali zemiaky)."
Nič nebráni šikovnému súkromníkovi vytvoriť vlastný vernostný program, ktorý môže byť aj výhodnejší ako predplatné lístky dopravcu objednávaného vo verejnom záujme.
"Mohla by nastať situácia, keby DNVjet napr. uspel dopravou len v špičke. Potom by DPB skôr ušetril a nie zvýšil stratu, lebo by nemusel obstarávať vozidlá len pre špičku."
Toto je obrovská ilúzia. Tak bonitné spoje, ktoré aspoň čiastočne znižujú stratu, ktorú platí objednávateľ (mesto) odovzdáš súkromníkovi, ktorý zhltne zisk, a stratové spoje si necháš. Nezabudni, že žijeme v tvojom, deregulovanom, svete, v ktorom si súkromník môže 29.5.2021 o 14:32 povedať "chlapi, balíme" a bez akejkoľvek zodpovednosti prestať prevádzkovať akúkoľvek formu dopravy. Ak by v tomto svete existovalo zodpovedné mesto so zodpovedným DPB, tak by ten DPB musel držať zálohu udržiavaných vozidiel a vodičov v pohotovosti pre prípad, že si súkromník zmyslí odísť inde, alebo to proste zabaliť. Zatiaľ som v tomto scenári nenašiel absolútne žiadnu pridanú hodnotu, zato kopec peňazí, ktoré verejná správa vyhodí von oknom. Nejako nevidím to zoštíhlovanie.
"Ale tu sa bavíme o Realitných Lajnách, ktoré ponúkajú šitné služby. Ak máš MHD v rámci mesta s predplatnými lístkami, tak tam to nie je s konkurovaním také jednoduché. "
Ako si to ktorý objednávateľ nastaví, tak to má. Ani ty neočakávaš divinový guláš, keď si v kebabárni v Popudinských Močidlanoch objednáš náhražku chickenburgeru.
"Ešte by za určitých okolností mohla nastať situácia, že by cestujúci ušetrili na lacnejšom dopravcovi "DNVjet" v špičke a zas by cez dane doplatili o niečo viac na dopravu v menej výhodných časoch."
Takže neregulovaný súkromník by to robil pre pekné oči? V ktorej krajine to takto reálne funguje? Lebo naša regulácia funguje v ďalších 27 krajinách EÚ. Kvalita verejnej dopravy síce varíruje od Grécka po Nemecko, legislatíva je ale IMHO nastavená dobre.