Reakcia na: 810zssk #232462:
Otázka na zamyslenie pre teba. ŽSR zakázali stret nákladných vlakov v úseku UNS/PTA. V čom by podľa teba negatívne vplývalo na statiku mosta ak by v stojacej kolóne netrčal 30 tonový preplnený autobus, ale by len ľahko presvišťal po okraji?
BTW, stretávanie je zakázané pre nákladné vlaky, nie osobné, čiže +- 500 ton "nehrá rolu" takže nejaký 20-30 tonový autobus tam nie je záťaž. Naopak by sa odľahčial doprava, autobus by nezavadzal, nemeškal (prilákal nejakých ľudí z auta kedže bude rýchlejší a teda vo výsledku ešte odľahčil most) a najmä by nestál na moste ale prebehol ho čím by ho zaťažoval len krátkodobo.
Ike
"(4) Dočasná zmena úpravy cestnej premávky sa vyznačuje vodorovnými dopravnými značkami (č. V 1a až V 17) v oranžovej farbe v retroreflexnej úprave.
(5) Dočasná vodorovná dopravná značka je retroreflexná vodorovná dopravná značka oranžovej farby aplikovaná na účely prechodného vedenia dopravy pri dočasnej zmene organizácie miestnej úpravy cestnej premávky; je nadradená trvalej vodorovnej dopravnej značke."
Toto sú zároveň jediné ustanovenia vo vyhláśke, ktorých predmetom je vodorovné dopravné značenie žltej farby. V zákone č. 8/2009 Z. z. sa nespomína.
Nikde nie je uvedené, že aplikácia žltého dopravného značenia sa týka stavu komunikácie. Práve naopak, teleologický prístup predpokladá, že oranžová sa použije tam, kde by vodič mohol mať pochybnosti, z dôvodu dočasnej úpravy organizácie dopravy, ktoré značenie sa ho týka.
To, že diaľnica je vo výstavbe a preto tam dáme oranžové čiary (podobne ako na fungl nové preložky v okolí BA pri výstavbe D4R7) je len výmysel dopravných inžinierov a policajtov, čo svedčí o ich odbornej úrovni a zdravom úsudku. Pretože dnes síce na D1 BA - TT s výnimkou okolia výjazdu Senec-východ nemáme ani meter bielej čiary, zato ale máme tri rôzne verzie oranžových čiar, ktoré sú riadne mätúce. Takže tá biela čiara by sa celkom hodila. Značenie má zjednodušovať jazdu a byť intuitívne a nie technokraticky navrhnuté s mylnými predpokladmi.