Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Už sa rozoberá aj priecestie kadiaľ vhodí 35ka
Len aby sme sa rozumeli, nepresadzujem to ako niečo čo by som považoval za superdôležité. Len som nad tým zrovna včera ráno uvažoval keď som videl po celom meste prázdne vozidlá MHD a keď už tu niekto začal riešiť úsporu vyplývajúcu z toho že L4 by robila o tretinu menšie kolečko v centre, tak mi to napadlo spomenúť 😁

Zároveň to určite nemá byť spôsob ako ušetriť peniaze, ako naznačoval Andy, skôr to má byť spôsob ako získať peniaze na výkony niekde kde dnes chýbajú 🙂
Reakcia na: Andy #230579:
Presné úspory musí vypočítať niekto iný, ja nemám dáta 🙂 Ale bavíme sa tu o cca 4-6 hodinách prevádzky každý týždeň. Mne je opakovane tvrdené že nie sú peniaze na oveľa užitočnejšie a menej nákaldné veci, tak predpokladám že to relevantná suma je.

Stĺpec navyše by (ako píšeš) platil len keby sa to malo týkať len nedele, čo som nenavrhoval.

Trolejbusové nočáky a ich nenadväznosť na spoje na stanicu sú skutočne problém, ale treba ho riešiť systémovo (a keď nie systémovo, tak by holt na N72 po 04:30 jazdil autobus a išiel až na stanicu :)). Inak drvivá väčšina mesta má spojenia na stanicu v noci minimálne tak dobré ako cez deň, ak nie lepšie kedže je tam centrálny prestupný uzol. Do lokalít kde nočáky nejazdia by samozrejme tie denné linky začali jazdiť v bežnom čase, prispôsobené odchodom tých nočákov (detto tangenciálne linky ako napr. 65, ktoré by začali jazdiť od piatej ako dnes).

Inak ja nevnímam nočné linky ako nejakeho mýtického strašiaka ktorého by sa ľudia mali báť používať a kvôli Nku na začiatku čísla linky sa báť cestovať MHD 🙂 Možno je problém v tom, že v Bratislave sú stále ľudia zvyknutí že nočné linky vlastne neexistujú a keď odišiel posledný spoj, už nejde nič. Je pravda, že v tom Brne sú všetky skupiny obyvateľov oveľa viac naučené že tie linky existujú (v Bratislave som napr. dôchodcu v nočáku asi ešte nevedil :)).
Reakcia na: Andy #230579:
Teda tie stĺpce navyše by platili, ak by to bolo len v nedeľu, čo obľúbená alternatíva v niektorých západných mestách.
Reakcia na: 810zssk #230578:
A koľko tým ušetríš? Teraz to vyzerá, že mesto nechce šetriť na ponuke dopravy, tak našťastie takýto návrh ani neočakávam. Na hlavných trasách sú aj terajšie denné spoje v tom čase už slušne využité. V čase zjednodušovania cestovania MHD mi to príde ako silné zaneprehľadnenie systému. Všetky CP by mali o stĺpec navyše, ľudia pracujúci cez víkendy by museli mať dva spôsoby cestovania, a kto chce ísť ráno na vlak, tak by to mal ako ďalšiu komplikáciu, takéto veci dosť znížujú atraktivitu cestovania.

Hneď mi napadol jeden príklad, okolo piatej ráno linka 201 smer centrum, tá je slušne využitá od prvého odchodu a v jej trase v mnohých reláciach nie je nejaká slušná náhrada vo forme nočáku. Napríklad na stanicu má zopár šťastlivcov N70 a N74, ale ostatní cestujúci na stanicu by určite ocenili prestup na Hodžovom medzi N72 a N70 v čase, keď aj priamy trolejbus je občas rizikový pre stihnutie vlaku.

Ak chceme atraktívnu MHD, tak proste od tej piatej ráno musia jazdiť denné spoje. Nedávno dalo mesto peniaze na MHD zadarmo na to, aby ľudí prilákalo do MHD akože jednoduchosťou (aj keď o racionalite toho kroku by sa dalo polemizovať), a toto by bolo presne opačné.
Reakcia na: Andy #230577:
Veď ja som nikde netvrdil že to máme zavádzať preto "že to majú v Brne" 🙂 Ako som uviedol v prvom odstavci, doprava v ranných víkendových hodinách mi pripadá v Bratislave šialene predimenzovaná, reálne to na veľa linkách vozí vzduch. Tož som uvažoval čo s tým a prirodzene som si pomohol mojou "domovskou" prevádzkou, keďže tam MHD cestujem najviac a teda poznám miestne pomery. Som otvorený aj iným riešeniam 🙂
Reakcia na: 810zssk #230576:
Sorry, ale za to, že majú v Brne nejakú chujovinu, nemusíme ju mať aj my...
Inak keď už chceme hladať úspory, tak sa treba zamyslieť nad rozsahom dopravy skoro ráno cez víkendy. Tento víkend som sa ráno pohyboval po meste pomerne intenzívne a obsadenosť vozidiel čo som videl bola dosť zúfalá - dvaja ľudia vo ForCity a podobne.

Možno by stálo za zváženie inšpirovať sa Brnom, kde pred pár rokmi skrátili víkendovú premávku denných liniek a predĺžili nočáky do 06:00 (s tým že od 05:00 do 06:00 jazdia v intervale 20 minút).
Reakcia na: dns.mk #230572:
Cela podstata noveho systemu su huste intervaly nosnych elektrickovych liniek, pricom sa dosahuju velmi kratke prestupne casy, vdaka comu je udrzatelny aj prestupny system. Keby si polovicu spojov na L4 nahradil dvojkou, tak sa ti v centre tento koncept prestupu vychod-zapad rozpadne.

L2 je v tejto podobe len doplnkovou linkou, prioritne kvoli Hlavnej stanici.
Reakcia na: dns.mk #230572:
A ta tvoja L4 sa na Spitalskej vypari ci ? 😃
Reakcia na: dns.mk #230572:
Ja sa skor cudujem ze naco chodi az do vecera L4 s 7-8 intervalom, hoc ani cez den to nebolo dnes o moc plnsie 😁
Nečítam príspevky naspäť, tak vopred pardon ak to tu niekto rozoberal a navrhoval. Mám otazky ale aj výčitky voči linkám 2, 4 a X6.
1. Je nutné viesť jedinú linku z KV radiály jednosmerne tak veľkým okruhom, keď nemá X6 z KV radiály linku, ktorá by okruh urobila opačným smerom?
2. Nemohli ponechať linky 2 a 4 v pôvodnom režime intervalov?
3. Môj návrh riešenia:
L2: ponechať s K2S a i=8/10/10//15
L4: Zlaté piesky - Špitálska -
Reakcia na: TeBeCe #230554:
Vzhľadom na stav firmy by som čakal menej vlastných názorov a viac o manažmente kvality.
🤖
Reakcia na: AleAve #230569:
Myslím, že vo svojich predstavách si málo progresívny. Električenku nebudeš mať na hodinkách ale v nastrelenom čipe.
Reakcia na: 810zssk #230568:
Áno, veď pripadne aj o túto možnosť by som poprosil zodpovednú osobu alebo oddelenie v DPB, ak by to tým spôsobom bolo jednoduchšie než cez identifikáciu platobnej karty. Metóda je nepodstatná – záleží len na výsledku, a tým je, aby som plastovú kreditkartu odložil do šuplíka a už nikdy v živote ju nemusel chytiť do ruky. 🙂 Veď už aj nosenie samotného mobilu so sebou vždy a všade je dosť otravné, tak načo ešte aj všemožné plastové kartičky?

(Ja viem, ďalší krok bude ten, že ľudia už budú chcieť mať električenku na hodinkách, 😛 aby aj mobil mohli nechať doma, ale tak spravme zatiaľ aspoň prvý krok k mobilu.)

Zatiaľ mi to v tej sekcii Google Pay v rámci hromadnej dopravy ukazuje len nejakých 5 alebo 6 miest tuším z Ameriky alebo Austrálie, čo je teda pomerne málo na planétu so 7 miliardami obyvateľov. 😉 Keby sa Bratislava pridala k týmto angloamerickým mestám ako ďalšia „priekopníčka“ v rámci MHD a Google Pay, aspoň by na seba mohli byť v DPB hrdí a ešte by sa to dalo chápať aj ako propagácia Bratislavy v zahraničí v rámci cestovného ruchu. 👍
Reakcia na: AleAve #230567:
Obávam sa že DPB je príliš malá ryba na to aby Google kvôli nemu úplne menil architektúru Google Pay 🙂

Čo vidím realistickejšie je že by sa useri s týmto produktom preukazovali QR kódom v "pass" sekcií.
Reakcia na: 810zssk #230566:
Áno, o tom virtuálnom čísle viem. Ale to zostáva konštantné, nie? Preto stále dúfam, že pri dobrej vôli zúčastnených zo všetkých strán by sa táto prekážka dala zdolať. Zrejme by DPB musel so žiadosťou o spoluprácu osloviť aj Google, ale prečo nie? Keď dokázali zariadiť aj spojazdnenie električenky na ľubovoľnej platobnej karte, čo sa mi zdá ako značne ťažšia úloha, tak dúfam, že ani tento „medzičlánok“ virtuálneho čísla karty na mobile by nemusel byť neprekonateľná prekážka. Fakt ma štve, ak len kvôli električenke mám so sebou nosiť inak nepotrebnú kreditkartu. 🙄 Ak niekto z Vás tuší, na koho konkrétneho v DPB by sa v tejto veci dalo obrátiť, prosím, napíšte. Prinajhoršom pošlem mail na všeobecnú kontaktnú adresu info@dpb.sk v nádeji, že ho posunú ľuďom, čo v DPB zabezpečovali aj funkčnosť platobných kariet, ale ak by ste niekto vedeli priamo človeka alebo oddelenie v DPB, kto také veci má na starosti, budem vďačný za kontakt.
Reakcia na: AleAve #230565:
Problém je, že Googe Pay posiela terminálu číslo virtuálnej karty vytvorené len pre účely Google Pay, nie fyzickej karty ktorá je k nemu priradená. Keďže toto číslo je odlišné od čísla fyzickej karty ktoré zadávaš to DPB systému, revízorská čítačka si nemá ako spojiť virtuálnu kartu s tvojim predplatným lístkom.

Z toho dôvodu to podľa mňa fungovať nebude.
Prosím, viete mi poradiť, ako sa zbaviť povinnosti nosiť električenku a namiesto toho mať pri sebe len mobil? 😊 Minulý rok pribudla super možnosť, že električenka sa dá nahrať na normálnu platobnú kartu, tak som si ju hodil na kreditkartu od Tesca. No a teraz pred pár týždňami sa stalo, že kreditkarta od Tesca začala podporovať Google Pay, čiže už nemusím tú kartu nosiť so sebou kvôli nákupom. Vlastne jediné, kvôli čomu by som tú kartu mal naďalej fyzicky nosiť so sebou, je to, že slúži aj ako električenka. Alebo sa mýlim? Bolo by trápne nosiť so sebou kúsok plastu, navyše od Tesca, len kvôli tej jednej veci, nie? Keď príde revízor, jeho prístroj nefunguje podobne ako platobný terminál v obchode pomocou NFC? Čiže keby som revízorovi namiesto karty priložil na jeho prístroj mobil, kde mám aktivovaný Google Pay, dokázal by revízorov prístroj identifikovať, že ide o kreditkartu, na ktorej mám aktivovanú električenku? Volal som s touto otázkou aj na hotline DPB, a tam boli veľmi ochotní, ale neboli si celkom istí odpoveďou, no tipovali, že fungovať to nebude. Skúšam sa spýtať aj tu, lebo tu vo fóre sa pohybuje veľa odborníkov. 😎 Čiže ako to docieliť, aby sme so sebou nemuseli fyzicky nosiť električenku a aby nám fungovala cez mobil? Ak to dnes ešte nefunguje, koho v DPB by sme mohli poprosiť, aby túto funkciu spojazdnili? Alebo treba poprosiť rovno primátora Valla, keď je taký progresívny? 😉
Reakcia na: Peon #230561:
Sám si si odpovedal - obsluha nebude, nie je pre koho.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.