Len aby sme sa rozumeli, nepresadzujem to ako niečo čo by som považoval za superdôležité. Len som nad tým zrovna včera ráno uvažoval keď som videl po celom meste prázdne vozidlá MHD a keď už tu niekto začal riešiť úsporu vyplývajúcu z toho že L4 by robila o tretinu menšie kolečko v centre, tak mi to napadlo spomenúť
Zároveň to určite nemá byť spôsob ako ušetriť peniaze, ako naznačoval Andy, skôr to má byť spôsob ako získať peniaze na výkony niekde kde dnes chýbajú
Zároveň to určite nemá byť spôsob ako ušetriť peniaze, ako naznačoval Andy, skôr to má byť spôsob ako získať peniaze na výkony niekde kde dnes chýbajú
aby aj mobil mohli nechať doma, ale tak spravme zatiaľ aspoň prvý krok k mobilu.)
Keby sa Bratislava pridala k týmto angloamerickým mestám ako ďalšia „priekopníčka“ v rámci MHD a Google Pay, aspoň by na seba mohli byť v DPB hrdí a ešte by sa to dalo chápať aj ako propagácia Bratislavy v zahraničí v rámci cestovného ruchu.
Ak niekto z Vás tuší, na koho konkrétneho v DPB by sa v tejto veci dalo obrátiť, prosím, napíšte. Prinajhoršom pošlem mail na všeobecnú kontaktnú adresu info@dpb.sk v nádeji, že ho posunú ľuďom, čo v DPB zabezpečovali aj funkčnosť platobných kariet, ale ak by ste niekto vedeli priamo človeka alebo oddelenie v DPB, kto také veci má na starosti, budem vďačný za kontakt.
Minulý rok pribudla super možnosť, že električenka sa dá nahrať na normálnu platobnú kartu, tak som si ju hodil na kreditkartu od Tesca. No a teraz pred pár týždňami sa stalo, že kreditkarta od Tesca začala podporovať Google Pay, čiže už nemusím tú kartu nosiť so sebou kvôli nákupom. Vlastne jediné, kvôli čomu by som tú kartu mal naďalej fyzicky nosiť so sebou, je to, že slúži aj ako električenka. Alebo sa mýlim? Bolo by trápne nosiť so sebou kúsok plastu, navyše od Tesca, len kvôli tej jednej veci, nie? Keď príde revízor, jeho prístroj nefunguje podobne ako platobný terminál v obchode pomocou NFC? Čiže keby som revízorovi namiesto karty priložil na jeho prístroj mobil, kde mám aktivovaný Google Pay, dokázal by revízorov prístroj identifikovať, že ide o kreditkartu, na ktorej mám aktivovanú električenku? Volal som s touto otázkou aj na hotline DPB, a tam boli veľmi ochotní, ale neboli si celkom istí odpoveďou, no tipovali, že fungovať to nebude. Skúšam sa spýtať aj tu, lebo tu vo fóre sa pohybuje veľa odborníkov.
Čiže ako to docieliť, aby sme so sebou nemuseli fyzicky nosiť električenku a aby nám fungovala cez mobil? Ak to dnes ešte nefunguje, koho v DPB by sme mohli poprosiť, aby túto funkciu spojazdnili? Alebo treba poprosiť rovno primátora Valla, keď je taký progresívny?
810zssk
Stĺpec navyše by (ako píšeš) platil len keby sa to malo týkať len nedele, čo som nenavrhoval.
Trolejbusové nočáky a ich nenadväznosť na spoje na stanicu sú skutočne problém, ale treba ho riešiť systémovo (a keď nie systémovo, tak by holt na N72 po 04:30 jazdil autobus a išiel až na stanicu :)). Inak drvivá väčšina mesta má spojenia na stanicu v noci minimálne tak dobré ako cez deň, ak nie lepšie kedže je tam centrálny prestupný uzol. Do lokalít kde nočáky nejazdia by samozrejme tie denné linky začali jazdiť v bežnom čase, prispôsobené odchodom tých nočákov (detto tangenciálne linky ako napr. 65, ktoré by začali jazdiť od piatej ako dnes).
Inak ja nevnímam nočné linky ako nejakeho mýtického strašiaka ktorého by sa ľudia mali báť používať a kvôli Nku na začiatku čísla linky sa báť cestovať MHD