Reply on: 810zssk #230578:
A koľko tým ušetríš? Teraz to vyzerá, že mesto nechce šetriť na ponuke dopravy, tak našťastie takýto návrh ani neočakávam. Na hlavných trasách sú aj terajšie denné spoje v tom čase už slušne využité. V čase zjednodušovania cestovania MHD mi to príde ako silné zaneprehľadnenie systému. Všetky CP by mali o stĺpec navyše, ľudia pracujúci cez víkendy by museli mať dva spôsoby cestovania, a kto chce ísť ráno na vlak, tak by to mal ako ďalšiu komplikáciu, takéto veci dosť znížujú atraktivitu cestovania.Hneď mi napadol jeden príklad, okolo piatej ráno linka 201 smer centrum, tá je slušne využitá od prvého odchodu a v jej trase v mnohých reláciach nie je nejaká slušná náhrada vo forme nočáku. Napríklad na stanicu má zopár šťastlivcov N70 a N74, ale ostatní cestujúci na stanicu by určite ocenili prestup na Hodžovom medzi N72 a N70 v čase, keď aj priamy trolejbus je občas rizikový pre stihnutie vlaku.
Ak chceme atraktívnu MHD, tak proste od tej piatej ráno musia jazdiť denné spoje. Nedávno dalo mesto peniaze na MHD zadarmo na to, aby ľudí prilákalo do MHD akože jednoduchosťou (aj keď o racionalite toho kroku by sa dalo polemizovať), a toto by bolo presne opačné.
Ako som uviedol v prvom odstavci, doprava v ranných víkendových hodinách mi pripadá v Bratislave šialene predimenzovaná, reálne to na veľa linkách vozí vzduch. Tož som uvažoval čo s tým a prirodzene som si pomohol mojou "domovskou" prevádzkou, keďže tam MHD cestujem najviac a teda poznám miestne pomery. Som otvorený aj iným riešeniam
aby aj mobil mohli nechať doma, ale tak spravme zatiaľ aspoň prvý krok k mobilu.)
Keby sa Bratislava pridala k týmto angloamerickým mestám ako ďalšia „priekopníčka“ v rámci MHD a Google Pay, aspoň by na seba mohli byť v DPB hrdí a ešte by sa to dalo chápať aj ako propagácia Bratislavy v zahraničí v rámci cestovného ruchu.
Ak niekto z Vás tuší, na koho konkrétneho v DPB by sa v tejto veci dalo obrátiť, prosím, napíšte. Prinajhoršom pošlem mail na všeobecnú kontaktnú adresu info@dpb.sk v nádeji, že ho posunú ľuďom, čo v DPB zabezpečovali aj funkčnosť platobných kariet, ale ak by ste niekto vedeli priamo človeka alebo oddelenie v DPB, kto také veci má na starosti, budem vďačný za kontakt.
Minulý rok pribudla super možnosť, že električenka sa dá nahrať na normálnu platobnú kartu, tak som si ju hodil na kreditkartu od Tesca. No a teraz pred pár týždňami sa stalo, že kreditkarta od Tesca začala podporovať Google Pay, čiže už nemusím tú kartu nosiť so sebou kvôli nákupom. Vlastne jediné, kvôli čomu by som tú kartu mal naďalej fyzicky nosiť so sebou, je to, že slúži aj ako električenka. Alebo sa mýlim? Bolo by trápne nosiť so sebou kúsok plastu, navyše od Tesca, len kvôli tej jednej veci, nie? Keď príde revízor, jeho prístroj nefunguje podobne ako platobný terminál v obchode pomocou NFC? Čiže keby som revízorovi namiesto karty priložil na jeho prístroj mobil, kde mám aktivovaný Google Pay, dokázal by revízorov prístroj identifikovať, že ide o kreditkartu, na ktorej mám aktivovanú električenku? Volal som s touto otázkou aj na hotline DPB, a tam boli veľmi ochotní, ale neboli si celkom istí odpoveďou, no tipovali, že fungovať to nebude. Skúšam sa spýtať aj tu, lebo tu vo fóre sa pohybuje veľa odborníkov.
Čiže ako to docieliť, aby sme so sebou nemuseli fyzicky nosiť električenku a aby nám fungovala cez mobil? Ak to dnes ešte nefunguje, koho v DPB by sme mohli poprosiť, aby túto funkciu spojazdnili? Alebo treba poprosiť rovno primátora Valla, keď je taký progresívny?
Andy