Reakcia na: S499.1023 #230170:
Po roku 1980 bola zmena v technickej norme o minimálnej šírke zastávky. A nechceš mi povedať, že za cca 40 rokov nebola vykonávaná žiadna čoby len menšia rekonštrukcia obratiska. Šírka nie je jediný problém, ktorý tam je, sú to aj trakčné stožiare na výstupisku a nástupisku tretej koľaje. Pravidelne som v 90-tich rokoch chodil električkou na hlavnú stanicu a môžem ti povedať, že veľa krát keď sa otvorili dvere tak si vystupoval do stožiara.Koľajnice neboli extrémne opotrebované. Prečo sa tam bez problémov otočila dvojička T3 alebo T6, ale T29, prípadne 30, ktorá išla za ňou mala problém. Pozri si dokumentácie k jednotlivým električkám a zistíš rozdiel v požadovaných polomeroch oblúkov.
S499.1023
Koľajnice neboli extrémne opotrebované ale ich navarením došlo ku zväčšeniu polomeru oblúka na hodnotu vyhovujúcu vozidlám 29T/30T (NIE T29 a T30)? Aký bol polomer oblúka pred navarením a aký je po navarení?
Až budeš vedieť o vozidlách toľko, čo ja, môžeš ma poučovať o dokumentáciách.
Prečo má technicky úplne rovnaké vozidlo Siemens Avenio pre Mníchov minimálny polomer oblúka 14,5 m a pre Den Haag 25 m? Odpoveď je jednoduchá, pretože zákazník pre Den Haag požadoval len 25 m. To isté platí aj pre 29T/30T.