Reakcia na: S499.1023 #230112:
Osobne mám s revízormi výrazne negatívne skúsenosti.Napriek tomu, že som platiaci slušný cestujúci, správanie revízorov je často hrubé, arogantné a nevhodné. Za všetko moje osobné dve skúsnosti v priebehu minulého roka - prípad 1 keď som revízorovi 1 ukázal platný lístok a následne sa v rámci električky presunul na čo ma na kontrolu vyzval revízor 2 (spôsobom, že mi telom zahradil cestu so sprievodným "kam ste sa tak rozbehli") a keď som mu omylom predložil lístok z rána, zmohol sa akurát na "sedemtridsaťosem", čo mi trvalo asi 30s pochopiť, následne som mu predložil platný lístok (podľa môjho názoru správanie vhodné biletára na diskotéke...); prípad 2 keď označovačovaču dochádzal atrament a označenie bolo slabo viditeľné, na čo som revízora upozornil ("nemáte to označené"..."mám, slabo to tlačí"..."ja nič nevidiím nemáte to označené"...) a až po dlhšej debate a zvolaní celej revízorskej úderky si konečne lístok pod svetlom riadne prezreli...ospravedlnenie samozrejme nikde.
Toľko ku kvalite revízorov, čiernych pasažierov neznášam a vôbec mi nevadí ani pokutovanie zahraničných turistov, ktorí si v r. 2019 nie sú schopní pred cestou prečítať na webe ako funguje verejná doprava v BA a sú následne strašne "prekvapení", že nie je zdarma. Správanie revízorov je však všeobecne hrubé, arogantné a patrí do 90tych rokov. DPB však zjavne arogantní hulváti vyhovujú...
810zssk
Urcite by vodici mali mat podstatne vyssie mzdy ako maju, ale pochybujem ze to je realne mozne takto skokovo. Zaroven si myslim ze by sa okrem upravy hodinovej mzdy malo ist aj cestou zavadzania atraktivnych priplatkov za sluzby ktore su dnes u vodicov neoblubene (nocne, neskore poobedne s ukoncenim po 1:00 a pripadne ine kde je podobny problem). Pri sviatkoch to funguje super, vodici ich robit chcu, bolo by fajn keby sa podobne podarilo vyriesit aj pri tychto sluzbach.
Na druhej strane je mi podozrive, ze presne tie odbor ktore roky servilne pritakavali politickym vedeniam idu zrazu strajkovat v case kedy DPB ani len nema stabilne vedenie. Zeby prestalo tiect vsimne do vrecak? Ferove by bolo aspon pockat na trvaleho GR DPB.
Kazdopadne vyriesit mzdy (a celkovo pracovne podmienky vodicov) bude najvacsia challenge noveho vedenia, obzvlast ak chce mesto vyraznejsie navysovat vykony v suvislosti s parkovaciou politikou. Idealne by bolo, ak by sa podarilo vodicom ponuknut take mzdy ze DPB ich nie len bude mat dost, ale bude si aj moct vyberat tych najlepsich a zaroven bude moct ist cestou mensich ustupkov pri efektivite prevadzky.