Lenze znova otazka, ci navrh J&T okolo pristavu, popod R7 a okolo Slovnaftu nebude lepsi - predsa len je tam omnoho viac miesta nastavbu ako poza Apollo BC + ci sa to potom neoplati viac tahat v buspruhoch po Gagarinke + to je o nieco kratsie ako navrh generelu cez Sysliu
To je vytrhnuté z kontextu, skúmalo sa trasovanie Prievozskej radiály, kde sa uprednostnilo vedenie trate cez Dunajskú a Mlynské nivy a vedenie po I. mestskom okruhu alebo po Landererovej sa neodporučilo. Neriešilo sa tam alternatívne prepojenie centra mesta s Ružinovom, ale generel odporučil, aby sa na to vypracovala ďalšia štúdia, ktorá preverí, ktorou oblasťou by takéto alternatívne spojenie malo byť vybudované. Generel však obsahuje množstvo hlúpostí, ako napríklad nedoporučenie električky na Štefánikovej a Suchom mýte, kvôli „konkurencii s trolejbusmi“. Predpokladám, že v Jasperse ho využili lepšie, napríklad na ňom šúpali zemiaky alebo ho použili proti zafŕkaniu podlahy a nábytku počas maľovania priestorov
"Experti z českého Centra dopravného výskumu, ktorí generel pre Bratislavu spracovali, v ňom tiež napísali, že neodporúčajú viesť trať cez Vajanského nábrežie, Pribinovu a Landererovu na Mlynské Nivy."
Takze vyrastie nam nove centrum s vyskovymi budovami, obchodnym centrom, s moznym dalsim rozvojom stavieb v okoli pristavu a neodporucaju tadial trat lebo...?
A vidim, ze hned v dalsom riadku sa vyjadril Mato a povedal co som si myslel
Hi...I would like to ask if i buy a 24 hour day ticket can i use it for the night line buses or i have to buy an extra ticket for night buses?
And for two pieces of baggage should i buy one luggage ticket or two baggage tickets?
Slovak Lines zacal do autobusov nasadzovat nove pokladne (zatial ich ma mensina vozidiel). Pozitivne je najma ze sa im konecne podarilo vyrazne zrychlit citanie a zapis dat na karte, takze odbavenie konecne prebieha ako ma s priblizne pol sekundou od prilozenia karty po tlac listka (a to aj pri prestupe s eCL, ktory je na starych pokladniach tragicky a caka sa aj niekolko sekund). Pokladne su vybavene aj citackou 2D kodov, hoci neviem ci ju uz pre mobilne listky vyuzivaju.
Zial ale nevyuzili prilezitost na vyraznejsie funkcne zmeny, takze odbavovanie prebieha rovnako nemozne ako doteraz (vratane milovanych nulovych listkov). Zaroven nove pokladne pouzivaju iny druh papiera, uz nejde o nejaky cistopis, ale obycajny biely lahky papier - rovnaky listok ako to tlaci by som si doma na pocitaci vyrobil za 5 minut, takze som zvedavy ako chcu riesit bezpecnost. Ono to totiz moze stacit pre SADky kde listok plati len na spoji kde bol vydany, ale v prestupnom systeme by doklady bez akehokolvek bezpecnostneho prvku fakt existovat nemali (nie ze by stare listky boli terno, ale aspon boli na niecom oficialnom).
Rozumiem co chces povedat, ale aby tvoj priklad sedel, tak ten rakusky dopravca na linke Wolfsthal - Bratislava - Stupava by mal zakazanu prepravu v ramci Slovenska, cize cestujuci v useku Bratislava - Stupava by museli stale jazdit s dotovanym dopravcom. 901ka totiz ziadnych vnutrostatnych cestujucich nevyziera. Ak ma VOR skutocne problem so subehom, tak ich logika moze byt jedine taka, ze prichadzaju v useku Hainburg - Wolfsthal o cestujucich, ktori by mali ist kombinaciou bus+vlak s prestupom vo Wolfsthali. Co sa zas, zda sa, nikomu prevadzkovat nechce.
Klucom sa tu teda javi aby rakuska strana akceptovala, ze medzi Hainburgom a Bratislavou sa jazdi autobusom, lebo robit prestup na usek do vedlajsej dediny je nezmysel porovnatelny so 41kou. Potom je uz na nich ci vyuziju ze im tu niekto prevadzkuje luxusnu ponuku pre usek Hainburg - Wolfsthal a umoznia vnutrostatnu prepravu, alebo nie. Samozrejme este su tu nejake kvalitativne parametre ktore si mozu stanovit, v tom som plne za.
Co sa DPB tyka, ta linka udajne je v miernom zisku, tak nech to kludne vozia
Mna to uz roky fascinovalo. Vsetko co SL odmieta na regionalke, na Viedni s radostou dlhodobo naplna - takt, vecerne spoje... Holt, na tej linke im nikto peniaze bez ohladu na kvalitu posielat nebude.
Svoj príspevok som myslel z pohľadu "konkurenčnej" samosprávy. Ešte raz, ak by sa rakúsky dopravca rozhodol suplovať BSK na linke Stupava - Mlynské Nivy a ešte by fungoval na komerčnej báze, asi by si ako predseda BSK dobre nespával (hoci by to bol v princípe tvoj problém). Dopravcovi by nič nebránilo jedného dňa skončiť a nechať Ti na pleciach naštvaných cestujúcich. Tiež tvoja pozícia by nebola optimálna, lebo by si nad dopravcom nemal kontrolu (inak, že by mali slovenskí objednávatelia kontrolu nad svojimi zmluvnými dopravcami sa tiež nedá povedať, ale pssst, hlavne, že zákon to tak rieši ).
Áno, máme podobné prípady na Slovensku, konkrétne ma napadá Turancar na linke Bratislava - Nitra, kde bus supluje úplne neschopnú železnicu. Ale to je superbonitná linka pre dopravcu a kraj môže byť spokojný, pretože keby najhoršie, je tu vlak.
Ja len dedukujem, prečo Rakúšania neskáču od radosti.
Samozrejme, z pohľadu cestujúcich a tvojej podpory je to super point. Len mi stále uniká, prečo DPB rieši za peniaze daňovníkov modal split na relácii, kde je v princípe ranná špička do Bratislavy najbezproblémovejšia (aj za cenu straty) a v rámci dotovanej dopravy v meste, ktoré je akcionárom a ktoré zastupuje daňovníkov mu zrazu osud o verejnú dopravu na srdci neleží.
Joyki