Pokiaľ sú volné dalšie vozy tak kludne no skôr na L8 kvôli obehom.
No určite ich nebrať s L5.
Samotnou L5 je to výlet v tej trase a nie ešte prestup cez pomalšie spodné centrum.
L50 sice jemne subehuje s elektrickami ale do centra nejde ani zdaleka, tam idu prave L8,L9 ktore su vysostne vysokopodlazne v pomere 1:5 ( 2:10 NP:VP)
L5 má najdlhšiu trasu a prestupom a obchádzkou cez spodné centrum cestovanie rozhodne neurobíš nijak atraktívne. Tie BUS linky sú rozhodne alternatíva , ktorú Rača nemá.
Nic v zlom, ale tich imobilnych cestuje tolko cez vikend ze musi byt aj L5 polovicne NP ? ADD2 nastupit do elektricky s plosinou hoc aj s 1 prestupom na Spitalskej je urcite lahsie jak prejst niektore chodniky a prechody im prisposobene.
Argument L50 , L61 je odveci. Na takej Ruzinovskej ked chces ist do centra su ti take tvoje spominane 39,50,61 useless.
Neviem čo ti prekáža NP na L5. Pri 15 min. int. ešte viac predĺžiť cestu z Rače do Dúbravky s prestupom na Špitálskej imobilným cestujúcim. Fakt super riešenie. Ružinov má komplet L50, L61 a 39 cez víkend nízkopodlažnú..
Z Rače nič iné do centra nejde..
Hádam by sa našli ešte dve NP aj pre L9 alebo pre L8 , kde sú kratšie obehy cez víkend.
Ja si to pamätám asi do 10-12 rokov na úseku Trnavské Mýto - Predstaničné námestie. Viem, že prvým vodičom to ukazovalo 30 km/h a ďaším 40 km/h. To je celkom nízka rýchlosť, tak teraz neviem, či tam nebola zelená vlna, alebo bola nastavená na MHD. Veľmi som dopravu v nejakom širokom kontexte nevnímal, ale viem, že otec to viac-menej dodržiaval a pokaždé mi ukazoval ako to funguje.
Ja som ešte funkčné rýchlostné signály zažil a to nielen v ČSSR ale aj na západe. Aj tak to časť vodičov používala a iná časť to využívala pre získanie pole position na ďalších semaforoch. Je to presne ako s tým odpočítavaním. A ešte jednu spoločnú vlastnosť to má - oboje nefunguje pri dynamickom riadení.
To je škoda. Odpočet je fajn, ale podľa mňa pôsobí na vodičov presne opačne, ako by mal. Pozitívom je odpočítavenie do signálu "voľno", kedy vodiči pred križovatkou spomalia a nechajú sa dokotúlať k semaforu tak, aby im bez zastavenia vyšla zelená.
Pri odpočítavaní zelenej si ale všímam, že znižujúce sa číslo na odpočte zároveň zvyšuje agresivitu vodičov v zmysle rýchlosti, nedávania prednosti MHD a chodcom a myšičkovania. Neviem, či je toto práve to, čo by malo byť v záujme mesta podporovať.
Inak v podstate ten odpočet do zelenej a odporúčaná rýchlosť funguje na rovnakom princípe, len je výsledok vyjadrený v inej veličine.
Pretože do otvorenia Petržalky robila L5 Trnávka s NP vozmi a Krasňany 1 a 3+8, potom sa to vymenilo do dnešného stavu. Prečo práve takto, neviem. Rozdelenie medzi vozovňami je kvôli pomeru rozdelenia služieb. Víkendy nikto (zatiaľ) nerieši.
A cez víkend sú načo NP na L5? Rača tam má L3 každých 15 minút a Dúbravka L4 každých 15 minút. A do Ružinova ako často chodia NP vozy? Teda tie 2 na L9?
Odbočovací pruh z Račianskej doľava na Peknú cestu vie preferencia prerušiť. Reč bola o odbočovacích pruhoch z Peknej doľava na Račiansku a z Račianskej doprava na Peknú cestu. Keď tam detektor zaregistruje auto, tak neskôr detekovaná električka nedostane prednostný signál, hoci kedysi to tak bolo. Potom sa v tom niekto šprtal a už to takto nefunguje.
Bolo dosť sťažností na Odkaze pre Starostu na dlhé kolóny hlavne poobede v ľavom pruhu smer Pekná cesta. Ani dĺžka odbočovacieho pruhu nestačila. Tak asi to už upravili v prospech IAD.
To by znamenalo menej NP spojov na linke 4 alebo 5. Treba hľadať iné riešenia – napríklad dotlačiť podnik k tomu, aby urobil všetkým vodičom papiere na všetky typy vozov, ako v civilizácii.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
AndyNO