Reakcia na: VLK #228453:
Vždy záleží na viacerých okolnostiach. Okrajové podmienky, akými sú požiadavky správcu, KDI, DPB, ale ja fyzické a finančné možnosti, sú dôležitými faktormi. Potom záleží na projektantovi. Až následne vstupujú možnosti radiča a programátor, ktorý by však mal vychádzať priamo z podrobného návrhu projektanta. Ohľadne v posledných príspevkoch spomínaných križovatiek (Šafko, Farského, Dúbravka a zatiaľ nespomínaná celá radiála Karlovesko-Dúbravská) žiaľ svoju úlohu projektant výrazne zanedbal a nedodal dostatočné podklady (použijem hyperbolu na to, ako boli dodané podklady: bude tam dynamika alebo koordinácia, detektor hoďme sem, čo je toto návestidlo? dajme ho opačne ako má byť). Prosím nešírte HOAX že SIEMENS programuje križovatky pre Bratislavu vo Viedni. Nie je to pravda. K výzvam chodcov na Mýtnej – Nám. Slobody – tie tam v súčasnosti nie sú vzhľadom k okrajovým podmienkam (do ktorých bežný občan nevidí), pričom v súčasnosti sa už pracuje na optimalizácii riadenia, kde by do preferencie mali vstupovať okrem električiek aj autobusy a je predpoklad, že chodci sa budú vyzývať. Súčasné riadenie púšťa chodcov automaticky (alebo má púšťať) spolu s priľahlými smermi. Jedine vo fáze ľavých odbočení z I. Karvaša a Štefanovičovej (4. fáza) nie sú zaradení.
A ohľadne často spomínaného návratu riadenia z preferenčnej fázy do predčasne ukončenej: toto je riešené aj v križovatkách Mýtna – Námestie Slobody, Štefanovičova – Žilinská a aj v ďalších novších a to, že niekedy sa vodičovi nezdá že to tak je znamená, že boli splnené podmienky na prechod do inej fázy. Je taktiež snaha o preprogramovanie starších križovatiek na podobný spôsob (aj s prípadnou výmenou prvkov CDS a radiča).
Valec