Reakcia na: falaise #227705:
stačí čítať s porozumením, píšem, že "sa stačilo sa dohodnúť s vlakovou čatou ktorým smerom budú púšťať ľudí von a po tej strane neposielať vlaky" . vlaky posiela na trať výpravca. z toho vyplýva, že vravím, že po tom, ako sa dohodnú výpravca v príslušnej DK a vlaková čata, pustia sa ľudia von. vlakvedúci sú dvaja, majú služobný mobil, nie je problém aby zabezpečili bezpečný výstup cestujúcich aj za týchto podmienok.
ceres
Ale keď si načal obsah: systémy s "palubnou jednotkou" zvyknúť umožniť vrátenie bicykla jeho uzamknutím aj v plnej stanici aj mimo stojanu (nextbike), tie bez palubných jednotiek zas ponúkajú dodatočné minúty, ak sa prihlásiš na stanici, ktorá je plne obsadená, aby sa stihol dopraviť k inej (JCDecaux). Ten bratislavský zatiaľ pozbieral negatíva z oboch. Verím, že toto v testovacej prevádzke ešte doriešia.
Nemožnosť zaparkovať na plnej stanici je podľa mňa v priamom rozpore propagovať to ako last mile systém. Ak musím svoju last mile ukončiť kvôli plnej stanici niekoľkosto metrov inde než som pôvodne plánoval (a možno to aj nestihnúť v bezplatnom časovom rozsahu), bolo by asi rýchlejšie ísť pešo (a presne tam, kam potrebujem, nielen k nejakej stanici v širšom okolí).
Ale vtipná drobnosť je aj tá prilba: používať bicykle "mimo hraníc mesta je (...) zakázané", ale o pár viet nižšie sa dočítam, že "Pri jazde mimo mesta je prilba povinnou súčasťou výbavy cyklistu, pričom si ju v aj v prípade využívania služby Slovnaft BAjk zabezpečuje samotný užívateľ."