Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #227460:
A považuješ to za relevantné?
Reakcia na: 810zssk #227474:
A.5.5 Preprava detí do 6 (šiestich) rokov bez sprevádzania cestujúcim starším ako 15 (pätnásť) rokov nie je povolená.
Reakcia na: Miro #227472:
Dobra otazka. Kedysi urcite bolo, teraz to v PP neviem najst.
Reakcia na: Peon #227469:
Ja teda víkendové (spolu)cestovanie na jeden lístok v iných mestách s obľúbou používam a necítim sa sám voči sebe diskriminovaný, keď si následne v pracovný deň musím v tom istom meste musíme kúpiť lístky každý zvlášť... Len s tou podmienkou prítomnosti dieťaťa v skupine som sa ešte nestretol. Takže ak je niekto diskriminovaný, tak bezdetné páry. ?
Reakcia na: 810zssk #227471:
Je niekde napísané, že dieťa do 6 r. nemôže cestovať samé?
Reakcia na: Peon #227469:
Aj nam prezradis ktora skupina cestujucich ma byt ta diskriminovana?

Nikdy neplatilo ze kazdy cestujuci musi mat vlastny listok, ale ze kazdy cestujuci musi mat listok. Kludne moze ist o jeden listok pre viac osob. Tak sa zdovodnovalo aj to ze dieta do 6 r. nepotrebuje listok (na rozdiel od seniora 70+) kedze cestuje na listok osoby ktora ho sprevadza.
Reakcia na: Peon #227469:
Myslím, že pri Seniorpassoch bol problém, aby každý cestujúci mal aspoň nejaký lístok. V tomto prípade pôjde de facto o skupinový lístok, preto by to nemal byť problém.
Reakcia na: S499.1023 #227447:
Dobrá otázka. ? Nezakázal, lebo pizzerie sú súkromné firmy. Takisto mi nejako nevadí, že Slovak Lines a Regiojet stále ponúkajú niektoré lístky (malý počet) na trase "Bratislava - Viedeň" za iba 1 €.

A už neplatí v IDS BK, že každý cestujúci musí mať vlastný lístok? Neargumentovalo sa tak náhodou pri zavedení Seniorpasu? Totiž po novom na jeden DCL budú môcť cez víkendy a sviatky cestovať napr. 2 alebo 3 osoby...
Reakcia na: Ike #227461:
Ste si všetci istí, že treba krmiť trolla pokusmi o racionálnu diskusiu? Málo ste tu od neho čítali?
Reakcia na: akela #227456:
Klameš, metrofil.
Reakcia na: tomas.ryan #227455:
Tak prečo chceš zakopávať električku v úseku Tunel - Dúbravka = de facto z nej robiť metro?
Reakcia na: Ike #227461:
"Inak Matejov postreh z TrMy je zadnica na mobilnú toaletu pre kojencov"

Tak toto som este nepocul ?
Reakcia na: Ike #227461:
V rámci bezkolíznosti mi za slovom "združovať" vypadlo slovo "prejazd"
Reakcia na: akela #227456:
Už to tu rozobrali kolegovia a veľmi presne. Predsa len niečo doplním. Som rád, že diskusia zase trochu ožila.

Áno, problém metra a inej mimoúrovňovej segregovanej dopravy je v prekonávaní vertikálnych prekážok. To ti hovorím ako človek s BMI 21 vo veku 31 rokov bez zdravotných problémov, ktorý 2x týždenne cvičí a pracuje na 6. poschodí, kam chodí prevažne peši.

Ak podporuješ pešiu dopravu, musíš sa totiž vžiť do extrémnych prípadov. A tým je mamička na 12 cm štekloch, ktorá tlačí kočík a práve ide v čistom kostýme na rokovanie veriteľov svojej firmy (nech to znie akokoľvek nelogicky). A tá sa Ti na schody vieščo. Inak Matejov postreh z TrMy je zadnica na mobilnú toaletu pre kojencov.

Vlastnosti z metra, ktoré sú prospešné, mimo mimoúrovňovosti sú:
rýchlosť - v BA to ide rýchlejšie. A rekonštrukcia tratí by sa aj pri zachovaní súčasného trasovania dala spraviť tak, aby sa zvýšila rýchlosť. Mal som na mysli samozrejme priemernú, ale ak to ide, tak aj maximálnu. Koľajová doprava mimo centra sa neriadi vyhláškou 9/2009 Z. z., ale zákonom 513/2009 resp. vyhláškou 350/2010 Z. z. A tá vznikla na základe pocitov 123.

bezkolíznosť - tá sa v porovnaní s metrom samozrejme nedá dosiahnuť na 100 %, ale súčasný systém rezervy má. Politikou mesta by malo zjednocovať resp. združovať pri postupnom znižovaní ich počtu na najmenší možný počet. Realita je skôr opak.

preferencia - to snáď ani netreba opisovať,

takt - to máme,

slušný interval - v podstate máme, hoci Tr3mpova "dogma" je ideál,

združovanie zastávok - áno, je to politicky náročná téma. My však prakticky nemáme radiálu, ktorá by nekopírovala cestnú dopravu a s výnimkou niektorých tu existuje súbežná MHD. Úplný fail je 59, ktorá je expresná na komunikácii, kde sú zápchy a električky (ktoré sú jej konkurenciou) stoja pri každej vŕbe. Ak by 59 stála všade a električky by niektoré zastávky vynechali, využije sa komparatívna výhoda električiek a z večne zmeškanej 59 sa stane linka v ktorej sa človek popri račianskej radiále vezie 1-2 zastávky. Nehovorím o tom, že tu máme zastávky, kde doslova, ak Ti utečie električka pred nosom, tak ju ľahkým behom dobehneš na najbližšej zastávke. Tomuto sa zase venoval intony a myslím, že v roku 2005 na túto tému tiež spravil pekný článok.

Na záver, ak spochybňuješ tieto finančne nenáročné (relatívne k metru a jeho údržbe) riešenia a nazývaš ich nemožnými (zvýšenie priemernej ale aj traťovej rýchlosti), tak ako potom môžeš veriť, že budeme schopný vybudovať sotisfikovaný tunel v ktorom môžu eventuálne jazdiť autonómne vlaky? Pokiaľ nedospejeme do stavu, že raz za rok neotvoríme nejakú trať a nezriadime nejaký BUS pruh (nie, predĺžený vyraďovací úsek na Vrančovičovej nepočítam za BUS pruh, nech sa to primátor snaží akokoľvek predať), tak reči o metre sú krčmové reči.


Reakcia na: tomas.ryan #227455:
A na Slovensku sa v histórií jeho samostatnosti vybudovalo 0 km nových žel. tratí a 2 km električkových.
pocas vojnovych rokov druhej svetovej vojny sa na uzemi vtedajsieho Slovenskeho statu tych trati vybudovalo vcelku dost a dalsie boli dotiahnute do celkom slusnej urovne rozostavanosti
Reakcia na: akela #227456:
"Uvádzaš "menej zastávok" - myslíš že zvýšenie dochádzkovej vzdialenosti z domu kde býva občan k takejto zastávke privíta s nadšením a nechá auto pred barákom."
A toto by sa nejakého segregovaného-systému-čo-by-nebol-električka akože netýkalo? ?
Reakcia na: akela #227456:
Dovolim si povedat, ze Ike pod pojmom vyssia rychlost myslel aj zvysenie celkovej priemernej rychlosti, tj. lepsie upravene chronometraze, nevystavanie na zastavkach, lepsia udrzba trate, s ktorou su spojene useky so snizenou rychlostou atd.
Reakcia na: akela #227456:
"Takže z dôvodu ako píšeš "potreba chodiť po schodoch" je segregovaný systém zlý ? Tak toto je veľmi zlý argument v súčasnej dobe keď existujú pohyblivé schody a výťahy."

Zrus na Trnavskom Myte "Nesrovnalov Mur" a uvidis kolko ludi pojde cez cestu a kolko existujucim podchodom 😉

"Uvádzaš "menej zastávok" - myslíš že zvýšenie dochádzkovej vzdialenosti z domu kde býva občan k takejto zastávke privíta s nadšením a nechá auto pred barákom."

Mas v Bratislave kvantum zastavok, ktore sa ti oplati zrusit/zredukovat a nikomu tym neublizis a zrychlis dopravu (Segnerova-Jurigovo nam., MIU Karlova ves-Borska-Karlova Ves [z 3 na 2 zastavky], Nam. SNP-Kamenne nam., Chumeckeho...).

Zaroven urcite sa najde zopar zastavok, ktore mozno zrusit a je mozne pouzit autobus na zvoz k inej zastavke o kusok dalej.

"Uvádzaš "vyššia rýchlosť" - ako ju chceš dosiahnuť keď na povrchovej trati si limitovaný napr. existujúcou zástavbou kde väčšie polomery smerových oblúkov nedosiahneš"

Kde? Kde by to neslo urobit? Jedine miesto ma napada Raca pri Detvianskej.

"na povrchovej trati si limitovaný vyhláškou o cestnej premávke ktorú umožňuje maximálnu rýchlosť 50 km/hod."

Pokial viem, cele to je otazka zabezpecenia - elektricky by mohli jazdit aj 80km/h len priecestia a chodniky cez ne by museli byt inak riesene 😉

"uvádzaš "bezkolíznosť" ako ju chceš dosiahnuť ak nebudeš trať segregovať v prípade povrchovej napr. súvislým oplotením"

Netreba - ani vlaky nemas oplotene a jazdia 160km/h. Staci regulovat prejazdy pre auta, aby tam tupela nevbiehali ako slepe ovce, a dat napriklad semafor pre chodcov cez trat (pocet ludi zrazenych elektrickou mimo priechod nie je velky, kedze ludia pri prechadzani mimo vyznacenych miest davaju vacsi pozor 😉 )

"uvádzaš "preferencia" v urbanizovanom území je absolútna preferencia po ktorej všetci "dopravní odborníci" volajú je neakceptovateľná"

Zaujimave ze na taku Hlavnu stanicu to funguje. Problem vacsiny ludi a autickarov je, ze pod pojmom "absolutna preferencia" si predstavia cervenu pre vsetkych okrem elektricky, co je kravina. Kedze kym prejde elektricka mozu mat auta rovnakym smerom zelenu 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.