Reakcia na: birch #226862:
Chcelo by to v priestore obratiska spraviť K+R (zastavenie na 3 minúty) a v strede obratiska zaviesť vysoko progresívnu sadzbu, ako to býva na letiskách - prvých 10 minút zadarmo, prvá polhodina za euro, ďalšia za dve etc., pričom by sa kontorlovali opakované vjazdy. Toto všetko sa dnes už dá riešiť technikou, má to každé modernejšie nákupné stredisko.Len to postávanie na nelegálnych miestach by musela riešiť intenzívnym dozorom napr. hrdinská mestská polícia.

birch
- To je dostatočne veľa na vyloženie cestujúcich a ich batožiny pri odchode a naloženie cestujúcich a ich batožiny po príchode, ak už sú nachystaní v priestore parkoviska.
- Ale nie je to dosť na to, aby posádka auta šla cestujúcich odprevadiť na stanicu alebo čakala na nich pred príchodom vlaku.
Otázka teda je, ako motivovať vodičov, aby na stanicu prišli iba na čas nevyhnutne slúžiaci na vyloženie a naloženie cestujúcich. Čo by ste navrhli?
Mne napadá, že by:
- V priestore vedľa výstupiska trolejbusov bolo striktne vyžadované iba naloženie / vyloženie bez akéhokoľvek zdržania
- V priestore uprostred obratiska bola veľmi vysoká sadzba za parkovanie, aby vodiči mali možnosť tam počkať, ale vysokú motiváciu čakať krátko. Pričom by bolo možné sadzbu prispôsobiť konkrétnemu dňu a hodine (napr. v nedeľu ráno bude sadzba nízka, v nedeľu podvečer zase extrémne vysoká)
- Celý priestor by bol striktne kontrolovaný políciou (alebo parkovacou službou platenou z výnosov z parkovania?), aby vodiči nečakali na nepovolených miestach
Aký máte lepší nápad, ktorý by bol aj prakticky realizovateľný s minimálnymi investíciami? O parkovacom dome síce snívať môžme, to je tak ale všetko