Reakcia na: Ike #225183:
Štúdia na modernizáciu rakúskeho úseku je známa už niekoľko rokov keďže slovenské ministerstvo ŽP ju posudzovalo. Realizácia je však v nedohľadne, tak ako je v nedohľadne elektrifikácia súčasného jednokoľajného úseku Devínska Nová Ves - Marchegg št. hranica. A elektrifikácia sa dá ťažko dokončiť a uviesť do prevádzky keď je nutné doriešiť povolenie a realizáciu dvoch samostatných stavieb umiestnených na území dvoch štátov, kde územné rozhodnutia a stavebné povolenia budú vydávať samostatné organizácie dvoch štátov , pričom technické riešenie styku dvoch trakčných sústav zasahuje vždy aj na územie druhého štátu. Takže treba doriešiť legislatívne aj kompetencie stavebných úradov. Okrem toho slávny JASPERS zrušil Projekt TEN-T takže financovanie elektrifikácie slovenského úseku je v nedohľadne. Skrátka peňeži net a Arpád má problémy s riešením obchvatov miest na južnom ťahu. A zdvojkoľajnenie slovenského úseku ani nedovidíš.
Ike
Informácia o 200 km/h je nová z novembra minulého roku. Keďže trať je priamka, zvýšenie Vmax znamená len minimálne navýšenie nákladov. Vmax = 200 km/h sa plánuje na úseku Aspern Nord - Marchegg. To sú informácie z prvej ruky. Tvoj príspevok so 6 odsekmi s tým nie je v žiadnej kontradikcii.
Čo Rakúšania plánujú s juhom neviem, ale veľké plány majú s Marcheggom.