Reakcia na: Ike #225110:
Neopakuj chlapče lebo sa zhovadíš ešte viac a plusky sa míňajú. Rakušáci by boli blbci aby cca 35 kilometrový úsek po nejaký hraničný úsek na Slovensko modernizovali na 200 km/hod, jedine ak to je nejaká priamka, takže teoreticky z hľadiska parametrov trate by tam 200-ka mohla byť, ale čo ďalej ? Taká rýchlosť na slovenskom úseku po Devínsku je nedosiahnuteľná bez toho aby sa nevybudovala úplne nová trasa v novej polohe, a na jednokoľajnej trati zaviesť 200-ku to je riadne uletené, k tomu nový most cez Moravu, nové mosty v inundačnom území Moravy, hahaha.Okrem toho ak nevieš Rakušania preferujú spojenie na Slovensko cez Kittsee.
V januári 2017 totož Ministerstvo ŽP SR informovalo, že sa v rámci povinného cezhraničného posudzovania EIA prerokováva strategický dokument „Plánovaná prioritná železničná trať Viedeň – Rakúska hranica“ v ktorom sa hovorí o vyhlásení železničnej dráhy „Viedeň - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Bruck / Leitha - štátna hranica pri obci Nickelsdorf“ za vysokovýkonnú trasu.
Tento dokument na základe dohody medzi príslušnými ministerstvami Rakúska a Slovenska predstavuje železničné prepojenie „južne od Dunaja cez Kittsee prioritné prepojenie pre regionálnu a nákladnú dopravu, ktorej ale z dlhodobého hľadiska prináleží dodatočná funkcia rýchleho spojenia medzi Viedňou, Flughafen Wien (letiskom Viedeň) a Bratislavou“. Táto stavba vyplýva zo skutočnosti, že Flughafen Wien (Letisko Viedeň) predstavuje podľa čl. 41 ods. 3 Nariadenia (EÚ) č. 1315/2013 hlavné letisko v TEN-T. S tým je spojená povinnosť do roku 2050 spojiť Flughafen Wien (letisko Viedeň) – ako aj všetky takzvané hlavné letiská – so železničnými a cestnými infraštruktúrami TEN-T.
Pre navrhovanú zmenu siete z toho vyplýva konkrétny cieľ a to vytvoriť výkonnú os osobnej diaľkovej dopravy na relácii Wien Hbf (Viedeň hl. st.) - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Győr - Budapešť a funkčné pripojenie Viedeň - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Bratislava.
Tak čo na to povedia chlapci od Jaspersu, čo s tým naložia Kubáčkovci na ministerstve dopravy a odborníci na IMHD, to som zvedavý
Celá križovatka mi príde, že je to urobené ako vyvolaná investícia, len aby investor minul peniaze. Ako ju spustili boli tu už 2 ťažké havárie a výrazne spomaľuje premávku (pre všetky smery). Dokiaľ nebol signalizácia zapnutá, neviem, či tu vôbec bola nejaká havária.
Viko
Odilustrujem to na príklade záchranára z Antolskej, ktorého nebavilo sa pozerať, ako musia jazdiť naokolo kvôli nikdy neprevzatému podjazdu popod Dolnozemskú. Rozhodol sa ho vyčistiť, znovuosvetliť, doplnili tam zeleň, napojili nedokončené chodníky, starajú sa o značenie atď. Tiež mohol čakať a nadávať na svet, zostať frustrovaný, ako sa MČ nestará, mesto dáva ruky preč, SVHP nechce držať hladinu ramena, nikto oficiálny ani po urgenciách neprevzal iniciatívu... Lenže on miesto toho objavil spriaznené duše, s ktorými s radosťou a elánom pokračujú v zveľaďovaní okolia, lebo vidia, že po nich zostáva nejaká trvalá hodnota pre spoločnosť. Nevravím, že poďme sa všetci hrať na technické služby, ale že aj v súčasnom nastavení sa dá robiť prospešná robota, ktorá niekomu dáva zmysel a úžitok. A takých príkladov sa dá nájsť v rôznych oblastiach života celkom dosť.
(a môžme pokračovať mailom ak chceš, ak by mal niekoho stresovať offtopic)