Reakcia na: 810zssk #224796:
To je aj dôvod, prečo taktové REXy cez Marchegg chodia tak, aby prišli na Wien HBf vždy na 43. minútu. Navyše značné množstvo ľudí vystúpi už na Stadlau (vždy 31. minúta, prestup na U2, s ktorou sa do centra dostaneš s prehľadom na ôsmu) alebo Simmeringu (vždy 37 minúta, prestup na U3, s ktorou sa taktiež dostaneš do centra tak, aby si tam bol na ôsmu). Opačne to tiež vychádza pekne, z HBf 15, Simmering 22, Stadlau 28. Takže vypadneš o celej z centra Viedne a chytíš vlak do BA. Nedávno som išiel od Radnice až v 10. minúte, lebo som sa zdržal a napriek tomu som stihol na Stadlau prestup na REX do BA. Mal som šťastie, keby mi to ušlo metro, tak s ďalším by som to už nestihol. Vo Viedni majú super nadväznosť medzi REXom cez Marchegg a metrami U1, U2 a U3. U1 na Hauptbahnhofe, U2 na Stadlau a U3 na Simmeringu. Prakticky z ľubovoľnej časti centra mesta stíhaš REX cez Marchegg, ak vyrazíš v celú hodinu a podľa polohy volíš U1, U2 alebo U3, prípadne tramvaj. Autobus neodporúčam, uviazne v zápche (ale to občas aj tá tramvaj).
). A ak peniaze len na jedno, tak jednoznacne Komisárky. Ak nie su peniaze na pľac, celkom zaujímavé riešenie by mohlo byť vystavanie P+R domu nad obratiskom. Doslova nad. Električky sa zvrtnú v prízemíí, a autá buď +1, +2, +3... alebo -1, -2, -3. Následne by dokonca pri trošku uvažovaní mohlo dojsť k zrušeniu zastávok dole, a "donútiť" vozy mať otvorené dvere na obratisku, kde sa z toho stane nástupná/výstupná zastávka. Voz otvorený, ľudia sa nakladajú, vodič prestávkuje. V akom poradí prídu, v takom odídu (2 koľaje - 2 linky) a tretia koľaj prestávková (informačný panel by už ukázal ak odtiaľ by šiel voz z prestávky dlhšej). Ale nakoľko fungujú striedači...ani toto nebude nejak potreba. A vznikol by skutočný kvalitný a moderný P+R dom. Zaparkuješ, a bez kontaktu napríklad s dažďom prestúpiš pár krokmi na električku.
zbytočný človek
Zaujímavé porovnať s týmto: http://www.fvv.tuwien.ac.at/fileadmin/mediapool-verkehrsplanung/Diverse/Lehre/RingVO_OeffentlicherVerkehr/2016-11-23_Garstenauer.pdf (strana 49). Tam sú riadne úlety (napr. zrýchlený "moták" railjet Bratislava - Bregenz cez Marchegg, Gänserndorf - Wien Floridsforf - Praterstern - Wien HBf...). A "klasické" REXy cez BA - Wien cez Marchegg a Siebenbrunn Leopoldsdorf sú ešte horšie než v tom čo si poslal ty.
Ináč viaceré AT návrhy podobného charakteru, ktoré sú synchronizované na DE a CH majú Bratislavu zaradenú ako taktový bod (Vollknoten, znovu neviem odporný termitologický výrez v našej reči) 15/45, čo je v rozpore s návrhom čo si poslal.