Reakcia na: Majo #224792:
Tu je celá práca: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003602-Navrh-integrovaneho-taktoveho-cestovneho-poriadku-Slovenska-pre-rok-2012/ . Hoci nie so všetkým sa stotožňujem, chalanisko odviedol kus dobrej práce a myslím si, že jeho grafikon je podstatne lepší než ten, podľa ktorého sa jazdí dnes.
). A ak peniaze len na jedno, tak jednoznacne Komisárky. Ak nie su peniaze na pľac, celkom zaujímavé riešenie by mohlo byť vystavanie P+R domu nad obratiskom. Doslova nad. Električky sa zvrtnú v prízemíí, a autá buď +1, +2, +3... alebo -1, -2, -3. Následne by dokonca pri trošku uvažovaní mohlo dojsť k zrušeniu zastávok dole, a "donútiť" vozy mať otvorené dvere na obratisku, kde sa z toho stane nástupná/výstupná zastávka. Voz otvorený, ľudia sa nakladajú, vodič prestávkuje. V akom poradí prídu, v takom odídu (2 koľaje - 2 linky) a tretia koľaj prestávková (informačný panel by už ukázal ak odtiaľ by šiel voz z prestávky dlhšej). Ale nakoľko fungujú striedači...ani toto nebude nejak potreba. A vznikol by skutočný kvalitný a moderný P+R dom. Zaparkuješ, a bez kontaktu napríklad s dažďom prestúpiš pár krokmi na električku.
Viko
Ono v skutočnosti na Zlatých je už dnes obrovské parkovisko mŕtveho Shopping Palace, ďalšia investícia by boli vyhodené peniaze. Komisárky ako bod na hranici mesta mali stáť už dávno (akurát tiež sa dá protiargumentovať, že načo všetko až na Komisárky, veď obce sa maju zachytiť na ich železničných zastávkach).
Z Vinohradov môžme vyrábať hocijako úžasný uzol, lenže kým nebude mať poriadne dopravné riešenie, nebude si plniť svoj účel. Máš pravdu v tom, že by sa to malo budovať až po Komisárkach, aby sa netvorili zlé návyky, ale to sa vzhľadom na dostupné plochy zrejme bude tak či tak.