Ale to je predsa samozrejme. Ale da sa vymysliet, ako sa vykonnostna zlozka do mzdy prietnut da.
Mna len doneba vzdy vytaca toto modrogumne neda sa, ktore sa stale viac rozsiruje aj na tomto web. Miesto diskutovania, ako by to islo sa proste veri, ze existujuci system vyplacania vodicov, je najlepsi mozny.
To asi preto, ze uz tusim vacsina tu diskutujucich pre ten moloch pracuje...
Ak by si vedel k tomu niečo "nie z hlavy" doplniť, potešil by som sa
totiž, v DPB tuším pôvod aj u prostějovkého PV 81-58 http://seznam-autobusu.cz/vuz/41723 a aj košických 4082 a 4083. Všetky zaradené v priebehu jesene 1992, všetko to malo ŠPZky zo série KEA 32-3x...
To je absolútna absurdita, čo tu navrhuješ. Na Tvoju otázku, kto tu má pod sebou koľko zamestnancov Ti poviem len toľko, že úplne blbo tu chceš klonovať zásluhové odmeňovanie na veci, ktoré zamestnanci neovplyvnia. Na čakanie autobusov na prípoje slúži pomôcka "čakacie doby", do toho vôbec nemá čo vstupovať nejaká iniciatíva vodiča.
Odmeňovať vodičov podľa počtu prevezených cestujúcich je hlúposť. Prečo by mal vodič na linke Senec - Bratislava dostávať viac ako vodič na linke Senec - Tomášov?
Vie niekto, prosím, či sa dajú na týchto stránkach pozrieť aj staršie grafikony? Napr. 75 platí od 4. 9. 2017, dá sa niekde pozrieť, ako chodila pred týmto dátumom? Resp. existuje spôsob, ako sa k týmto informáciám dostať? Vďaka. ?
Takze garantovany pripoj ma byt zabezpecovany tak ze budeme dufat ze na danom spoji bude zrovna vodic ktory si chce zarobit nejake drobne navyse? A ked nebude, tak to proste ujde?
Takze pokladnicke, ktora ti povie, ze nebude preberat platby kartou,lebo jej sa nechce tolko tukat do toteho terminalu, namiesto vysvetlenia ze sa jedna o elementarnu sucast jej prace a pohrozenia kopackami, ak sa nespamata, zdvihnes plat? Vazne? Celkom vazne?
Chlapci, celkom sa mi chce spytat kolko zamestnancov mate pod sebou alebo ste niekedy viedli?
Lebo moje skusenosti vravia, ze tento system meni aj zarytych vyznavacov "pracujem do vysky svojho platu" na aktivnych a iniciativnych zamestnancov.
Zaroven to oddeluje zrno od pliev. Mal som pokladnicky, ktore dokazali za hodinu odbavit 300 zakaznikov a aj take, ktore zvladli ledva 150. Preco by mali mat rovnake mzdy?
Ale tak vidim, ako hlboko je na slovensku zadubene nedasa, nemame, nedodali.
Motivačná zložka mzdy, keď už také niečo chceš aplikovať, má byť udeľovaná za to, že zamestnanec urobí niečo navyše, iniciatívne alebo nad rámec svojich povinností. Sorry, ale ak raz máme niečo ako garantovaný prípoj, vyčkávať naň je vodičova povinnosť a nie niečo extra, čo robí z dobrej vôle. Chceš niekomu platiť za to, že sa unúva robiť si svoj džob tak ako má?
A co presne su narocnejsie podmienky? Napr. v DPB ti cely rad vodicov bude tvrdit ze nocne sluzby su horsie ako denne - ale prevezu na nich ovela menej ludi. Dalsi ti povedia ze neznasaju robit volne dni - ale prevezu v ne ovela menej ludi. To ze vozis viac ludi neznamena ze ide o narocnejsiu/horsiu/menej preferovanu sluzbu.
Nie, pre dopravcu na linkach vo verejnom zaujme nema byt lukrativnejsie vozit plny autobus. Zakaznik takehoto dopravcu je stale len jeden a to objednavatel, ktoremu ma dodavat sluzbu v zmysle stanovenych standardov bez ohladu na to ci vozi jedneho, alebo 300 ludi.
Idea ze budeme vodica motivovat cakat na vlak tym ze ak pocka, odvezie viac ludi a dostane z toho nejake drobne navyse je podla mna, odpust, uplny nezmysel. Co ked zrazu jedneho pekneho dna na linke bude vodic, ktory o tie drobne navyse nestoji a tak proste odide podla CP (obzvlast pri poslednych vecernych spojoch nebude problem takeho najst)? Budu pripoje stat a padat na tom ci sa vodicovi chce zarobit si par penazi navyse? To je teda kvalitna dopravna obsluznost, na to sa budu ludia radi spoliehat.
Dodrzovanie pripojov (tam kde su stanovene, co je u nas momentalne nikde) je uplne ekvivalentne dodrziavaniu CP. Tiez vodica neodmenujeme za to, ze neodisiel zo zastavky o 5 minut skor - lebo to je nieco co sa celkom prirodzene ocakava. A naopak, ak odide o 5 minut skor, tak prirodzene o cast vykonnostnej zlozky (to su tie "premie") pride, lebo porusil pracovnu disciplinu. Detto plati pre pripoje.
Ako k tomu pride vodic, ktory pracuje v narocnejsich podmienkach, ze ma rovnaky plat ako ten co to ma jednoduchsie?
Ano vozit plne autobusy my byt lukrativnejsie pre vsetkych. Pre dopravcu, objednavatela aj verejne financie. Vsetko pri dodrzanych CP, linkovych vedeni a standardov kvality. Ved co je na tom, ze by sa snaha zmenila na to, robit veci efektivnejsie.
Z mojich doterajsich skusenosti so zamestnancami vychadza, ze vykonnostna zlozka je ten najlepsi motivator. Ale tak, chapem, Nikdy sa to tak nerobilo.
Motivacia "strhavanim premii" je v tomto biznise taka typicka a dlhe roky dobre fungujuca. ?
Viko: Nielen, že to je možné, ale je to dokonca isté, aj keď z hlavy teraz neviem, či boli zrovna r. v. 1983. Každopádne v 1. polovici 1990-tych rokov odobralo ASKO Košice z DPB podstatne viac ako 2 ks.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
irizar