Reakcia na: Ike #224151:
Pokiaľ je ED a TD vedená po pozemnej komunikácií, prevádzka na nej sa spravuje aj pravidlami cestnej premávky. Ak je vedená ED na vlastnom telese prejazd môžeš vyznačiť dopravnou značkou. Vo všeobecnosti však platí právna domnienka, že každý pozná to, čo je uverejnené v zbierke zákonov, t.j. v prípade právnych problémov, by sa na situáciu hľadelo tak, že všetci zainteresovaní ustanovenie § 14 ods. 5 zákona o dráhach poznať mali a mohli a teda mali sa správať v súlade s ním.Teda vo všeobecnosti platí, že ten tvoj problém nie je čisto z právneho hľadiska nejaký veľký.
Čiže som sa beztak previezol na Bradáčovu... No doteraz neviem, čo to malo znamenať, nesedel som nejako blízko neho. Táto moja novoobjavená schopnosť mi pripomenula Andyho McGee zo Kingovho románu Podpaľačka... Ale nebojte sa, nebudem ju zneužívať...
Ike
Nikde v zákone nie je stanovený vzťah medzi miestom mimo cesty a križovatkou, ale predpokladám, že tieto dva termíny sa vylučujú a stoja v juxtapozícii.
Teda, ak to nie je križovatka, je to miesto mimo cesty. Spĺňa križovanie ulíc Poštová a Obchodná charakter križovatky? Podľa mňa nie:
(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie:
j) križovatkou miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú,
a keďže križovatka musí mať hranicu, tak
e) hranicou križovatky miesto vyznačené vodorovnou dopravnou značkou „Priečna súvislá čiara“, „Priečna súvislá čiara so symbolom Daj prednosť v jazde!“ alebo „Priečna súvislá čiara s nápisom STOP“; kde takáto vodorovná dopravná značka nie je, hranicu križovatky tvorí kolmica na os vozovky v mieste, kde sa pre križovatku začína zakrivenie vozovky,
Je logické, že križovatka musí byť buď vyznačená značkami a svetelnými signálmi, alebo aspoň vozovkou prostredníctvom jej zakrivenia. Križovatka bez značiek a zakrivenia existovať nemôže, pretože na ľubovoľnej ploche s pevným povrchom by sme mohli mať nekonečne veľa križovatiek.