Viď môj príspevok #221850. Vozne E1 vyraďovali iba nedávno a vo veku až 45 rokov (napr. 4637, 4664), bez toho aby boli vôbec niekedy modernizované! A to boli ešte predané ďalej (Krakow, Braila).
Najstaršie prevádzkované motorové vozne vo Wien sú E1 z roku 1971 v počte 6 ks, ale z 1972 a 1973 je ich viac než dosť (desiatky vozidiel). Na rozdiel od vlnitýchg plechov neboli modernizované a ani modernizované nebudú, čakajú na vyradenie.
Ale vleky c3 majú ešte z roku 1960, s drevenou podlahou:
Do 19. 4. 2017 jazdil aj vlek c3 pekného čísla #1234 z roku 1961.
Tak isto do 19. 4. 2017 jazdil aj vlek 1272 ktorý mal upravené zadné čelo po vzore E1, posledný svojho druhu, pamätám si ho najmä na linke 6.
Posledný vlek typu c3 z roku 1959 (1116, ktorý mal takisto upravené čelo po vzore E1) vyradili v roku 2013 vo veku 54 rokov!
Okrem toho majú ešte plno vlekov c4 z 70. rokov 20. storočia, ale tie už majú gumenú podlahu.
Záver: ak sa chce niekto povoziť v plesniakoch s drevenou podlahou v bežnej premávke, mal by ísť do Viedne a na linke 6 má celkom dobrú šancu ich stretnúť, prípadne na linkách 41, 42.
Je to aj pri prázdninách, kedy je interval 10 minút. Ale čo je horšie je to aj pri L9, kde sú iba niektoré spoje NP (a zároveň aj klimatizované) a nie sú v CP vyznačené
Zatial nie. Inak najprv som si myslel, ze to je dost blbost tak robit (interval namiesto presneho odchodu), ale na druhu stranu, ak sa to skombinuje s elektronickymi tabulami (ktore zacali vo vacsom davaj na zastavky) s realnym odchodom ako VZT, tak preco nie
Sice je to iba vlecny vozen, ale tak to sa povazuje za (sucast) elektricky, ci nie?
A co sa tyka financii WL - to som netusil, ze maju nedostatok penazi na obnovu, som si myslel, ze to tam maju kvoli turistom a sotousom ako T3 v Prahe na L23.
To máš ale zlý pocit, Viedeň si nemôže dovoliť ich vyradiť (inak, kde tam jazdí čo z roju 1959?), veľmi rada by ich vyradila hneď zajtra ale električkvoá doprava vo Viednoi bol.a dlhé roky podfinancovaná a oni nemajú EÚ fondy na obnovu vozidlového parku, tak sa musia držať pri stene.
Ci henten nebude taky "pseudo"dochodcovia - bezia od Lidla na Molecke cez 10 pruhov ciest, cez elektrickovu trat, na cervenu, pomedzi auta, s 3 taskami a barlou pod pazuchou, ale akonahle sa dotknu trolejbusu, tak div ze na mieste neumru ?
Podla mna je blbost ich vyradovat, ked ich mozeme pouzit. Vela ludi napriklad nema rado klimu, tak by im to vyhovovalo. Ale tak niektori chcu byt papezskejsi ako papez ?
"nemam pocit, zeby si Wiener Linien nemohol dovolit ich vyradit"
To vidíš zle, na diskusii v SME by si sa dozvedel, že je jedno čo je inde, my na to máme. ?
Mike
https://www.facebook.com/jesuisfrancisci/photos/pb.381154875419804.-2207520000.1499093824./774305509438070/?type=3&theater
Je to aj pri prázdninách, kedy je interval 10 minút. Ale čo je horšie je to aj pri L9, kde sú iba niektoré spoje NP (a zároveň aj klimatizované) a nie sú v CP vyznačené